جاباما
۷۱۰۵۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«همه می‌دانند»، نماینده ایران یا اسپانیا در اسکار؟

زمان زیادی تا افتتاح جشنواره کن و آغاز نمایش عمومی «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در سینما‌های فرانسه باقی نمانده، با انتشار اولین تیزر فیلم آخر فرهادی، سوالی که با دیدن همین چند دقیقه کوتاه در محافل سینمایی مطرح گشت این بود که آیا اثر جدید کارگردان ایرانی – برنده ۲ جایزه اسکار – در ایران قابل اکران است؟

عصر ایران: زمان زیادی تا افتتاح جشنواره کن و آغاز نمایش عمومی «همه می‌دانند» اصغر فرهادی در سینماهای فرانسه باقی نمانده، با انتشار اولین تیزر فیلم آخر فرهادی، سوالی که با دیدن همین چند دقیقه کوتاه در محافل سینمایی مطرح گشت این بود که آیا اثر جدید کارگردان ایرانی - برنده ۲ جایزه اسکار - در ایران قابل اکران است؟

«همه می‌دانند»، نماینده ایران یا اسپانیا در اسکار؟

پرداختن به این بحث موضوع این نوشته نیست، بلکه نگاه ما به استراتژی تیم سازنده "همه می دانند" برای شرکت در اسکار سال آینده است.

در سایت imdb فیلم محصول کشورهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا اعلام شده است، اصغر فرهادی هم در مصاحبه ای اعلام کرده بود فضای فیلم جدیدش کاملاً اسپانیایی بوده و بازیگران به اسپانیایی صحبت می کنند و همگی اهل این کشور هستند و فارغ از اینکه اصلا این فیلم در ایران اکران خواهد شد یا خیر؟ با نگاهی به زمان‌بندی و شیوه اکران فیلم می توان دریافت تهیه‌کنندگان آن امید به حضور در اسکار ۲۰۱۹ بعنوان نماینده اسپانیا دارند نه فرانسه، ایتالیا و ایران. فیلم «همه می‌دانند» که در تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کند، قرار است از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در سینماهای کشور اسپانیا اکران عمومی خود را آغاز کند.

طبق قوانین آکادمی اسکار، فیلم‌هایی می توانند در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار پذیرفته شده و رقابت کنند که پیش از سی ام سپتامبر (۸ مهرماه) در کشور معرفی کننده‌ به اسکار، حداقل یک هفته نمایش عمومی داشته باشد.

با این شرایط اگر کشور اسپانیا تصمیم بگیرد "همه می دانند" را به اسکار معرفی کند باید قبل از پایان ماه سپتامبر بیش از ۷ روز اکران شده باشد بنابراین این تصمیم اکران فیلم فرهادی از ۱۴ سپتامبر در سینماهای اسپانیا امری منطقی و دور خیز تهیه کنندگان فیلم برای امکان حضور در اسکار بعنوان نماینده اسپانیا است.

می توان به یاد آورد که زمان شروع اکران "فروشنده" فیلم قبلی فرهادی در ایران ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ مطابق با ۳۱ اوت ۲۰۱۶ بود و تا پایان سپتامبر ۳۱ روز از اکرانش گذشته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج