۷۱۰۷۸۳
۳ نظر
۵۰۵۵
۳ نظر
۵۰۵۵
پ

نشئه را نابود کن!

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

سوزاندن مواد مخدر یکی از متداول ترین راه های از بین بردن محموله های بزرگ و عظیم مواد مخدر توسط نیروهای پلیس است که بسیاری از کشورهای دیگر راه های مختلفی برای از بین بردن آنها وجود دارد که البته بعضی بسیار عجیب و غریب هستند

مجله همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: سوزاندن مواد مخدر یکی از متداول ترین راه های از بین بردن محموله های بزرگ و عظیم مواد مخدر توسط نیروهای پلیس است که بسیاری از کشورهای دیگر راه های مختلفی برای از بین بردن آنها وجود دارد که البته بعضی بسیار عجیب و غریب هستند و بعضی به خاطر آسیب هایی که به محیط زیست وارد می کنند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند.

مواد مخدر در کوره

در اوهایو مقادیر زیادی مواد مخدر در کوره های ذوب فولاد ریخته شده و با آنها ترکیب می شود اما بسیاری از صاحبان کارخانه های ذوب فولاد نگران پایین آمدن کیفیت محصولات شان به خاطر وجود این نوع ناخالصی ها هستند. همچنین آنها معتقدند دود ناشی از تبخیر این مواد می تواند روی کارگران تاثیر بگذارد. برای مثال محموله ۹۴۰ کیلوگرمی از ماری جوانا که ماه گذشته در یکی از این کارخانه ها در کوره ریخته شد دود بسیار زیادی داشت که می توانست تا کیلومترها دورتر روی مردم و کارگران تاثیر بگذارد. این روشی است که در حال حاضر در اوهایو انجام می شود اما در بیشتر ایالات آمریکا از کوره های آجرپزی، گودال های آتش و ریختن مواد درون خمره و گذاشتن روی آتش استفاده می شود.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

حمله به ماری جوانا

صدها پلیس آلبانی پشت اتومبیل های نظامی نشسته و آماده باش بودند تا در یک لحظه مزرعه پرورش ماری جوانا را که در شانزدهم ژوئن ۲۰۱۴ کشف کرده بودند از بین ببرند. همه با هم و در یک لحظه شروع به شلیک کردند و از همه طرف خمپاره و نارنجک بر سر مزرعه فرود آمد. ماری جوانای تولید شده در این مزرعه حدود ۴.۵ میلیارد یورو ارزش داشت و هر سال تقریبا ۹۰ تن ماری جوانا از این مزرعه به دست می آمد. در جریان این حمله چهار نفر از افراد پلیس و سه نفر از مزرعه داران زخمی شدند. این عملیات سه ساعت طول کشید تا کل مزرعه به طور کامل از بین برود. البته به طور کلی سوزاندن و پرتاب موشک و خمپاره یکی از رایج ترین راه های از بین بردن مواد مخدر در آلبانی است.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

تبخیر

نیروی پلیس مالدیو هفته گذشته ۲۱ کیلوگرم مواد مخدر را در جزیره دونیدو در کافوآتول به وسیله تبخیر کردن از بین برد. این مواد شامل ۲۰ کیلوگرم هروئین و یک کیلوگرم ماری جوآنا بود. این یکی از بزرگترین محموله های موادی بود که از سال ۲۰۰۴ تا به حال در این کشور کشف شده بود ولی به طور کلی تبخیر یکی از متداول ترین راه های از بین بردن مواد مخدر در مالدیو به حساب می آید.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

شستن

در اندونزی مشروبات الکلی درون آب ریخته می شوند تا دیگر قابل مصرف نباشند و همچنین مواد مخدر پودری و قرص های روان گردان نیز در آب شسته و حل می شوند. سپس آب د ر منطقه ای خارج از شهر دور ریخته می شود. گاهی این مواد درون مخلوط کن ریخته می شوند تا کاملا حل شده و از بین بروند.

یکی از راه هایی که دولت انگلیس برای از بین بردن مواد مخدر استفاده می کند ریختن و شستن این مواد در سواحل نورفولکاست. این ساحل بسیار آرام و تقریبا خالی از گونه های گیاهی و جانوری است. در دهم فوریه 2017 نیروهای پلیس محموله ای از کوکائین به ارزش بیش از 50 میلیون پوند را در سواحل نورفولک شستند. 360 کیلوگرم کوکائین به دریا ریخته شد اما دوستداران محیط زیست معتقدند این کار جان بسیاری از موجودات دریایی را به خطر انداخت.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

ریختن در گودال

پلیس روآندا برای از بین بردن مواد مخدر به خصوص مشروبات الکلی از روش خالی کردن آنها در مکان هایی خارج از شهر و در یک گودال استفاده می کند. اگر مواد مخدر از نوع پودر باشد پس از ریختن در گودال با خاک پوشانده شده و سپس با آب خاک را کاملا خیس می کنند تا مواد حل شده و دیگر قابل مصرف نباشد.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

له کردن

در نیومکزیکو نیز یکی از روش های رایج از بین بردن مواد مخدر و مشروبات الکلی رد شدن اتومبیل های بولدوزر از روی آنهاست. بولدوزر چندین بار از روی آنها رد می شود تا تمام مواد و شیشه ها به طور کامل از بین بروند. دولت پاکستان نیز با کسانی که به شکل غیرقانونی اقدام به وارد کردن مشروبات الکلی می کنند. به شدت برخورد می کند. به طور معمول این مشروبات در محیط باز گذاشته شده و با بولدوزر له می شوند. آنها معتقدند با خالی کردن شیشه ها ممکن است شیشه های خالی هم به دست قاچاقچیان افتاده واین بار با نوشیدنی های ساختگی و غیراستاندارد پر شوند.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

بلوک های سیمانی حاوی مخدر

یکی از عجیب ترین کارهایی که برای از بین بردن مواد مخدر انجام می د هد، ریختن آنها در بلوک های سیمانی است. آنها مواد مخدر را به همراه موادی که برای ساخت بلوک های سینمانی استفاده می شوند در دستگاه ریخته و مخلوط می کنند. از این بلوک ها در ساخت ساختمان ها استفاده خواهد شد. مقامات این کشور معتقدند دفن یا سوزاندن مواد مخدر می تواند آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کند و زندگی جانداران را به خاطر بیندازد.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

ریختن در ضد زنگ

نیروهای پلیس جاکارتا پس از دستگیری یکی از بزرگ ترین باندهای قاچاق مواد مخدر، آنها را مجبور کردند تا خودشان قوطی های حاوی ماده متافتامین را در ظرفی بزرگ جلوی ضد زنگ بریزند. البته این روش یکی از معمولی ترین روش هایی است که این کشور برای از بین بردن مواد مخدری چون متافتامین و آمفتامین استفاده می کند. پلیس جاکارتا عقیده دارد برای قاچاقچیان هیچ مجازاتی بدتر از این نیست که با دست خود شان سرمایه ای را که برای خرید یا ساخت مواد مخدر گذاشته اند خراب کنند. این مقدار مواد در حدود ۸۷ میلیارد روپیه برابر با ۶.۶ میلیون دلار ارزش داشت.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

فولادهای معتاد

در بوستون مقدار زیادی مواد مخدر در بین کارخانه های فولادسازی تقسیم می شوند تا هر کارخانه به مقدار کم از این مواد داخل کوره های خود ریخته و از بین ببرد. حتی روزهای سوزاندن این مواد نیز با هم دریک روز نیست تا هوای شهر آلوده نشود و به کارگران آسیبی وارد نشود. در آن روز، کارگران و تمام ماموران حاضر در کارخانه باید از لباس های مخصوص و دستگاه تنفسی استفاده کنند. هر بار نیز کارگرانی که برای سوزاندن مواد استفاده می شوند، تغییر داده می شوند.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

خردکن

در کره جنوبی به ماموران وظیفه داده می شود تا با چکش آن قدر روی شیشه های داروهای مخدر و مشروبات الکلی بزنند تا به طور کامل از بین رفته و مایع درون آن خارج شود.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

سوزاندن در کوره

هنگ کنگ از دیگر کشورهایی است که مواد مخدر به دست آورده از قاچاقچیان را می سوزاند اما به صورت کاملا حرفه ای و در کوره های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده است.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

سوزاندن

چین از روش سوزاندن برای از بین بردن مواد مخدر استفاده می کنند. هر سال در این کشور میلیون ها ین هروئین، یخ، ماری جوانا و انواع و اقسام قرص های مختلف سوزانده می شود.

عجیب و غریب ترین راه های از بین بردن محموله های مواد مخدر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران که نزدیک شهر با حضورمردم به عنوان تماشاچی مواد مخدر سوخته میشه. بعد بقیه دنیا عجیبند ما نه!!!!!!!!!

    • بدون نام

      در ایران : بین خودشون تقسیم میشه :)))))))))))))))))

      پاسخ ها

      • مصطفی

        گل گفتی..البته مجددا توزیع میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج