۷۱۰۸۱۰
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

به سنت هر ساله امسال هم مجله تایم ۱۰۰ چهره تاثیر گذار خودش را معرفی کرد. بد نیست به همین مناسبت نگاهی به چهره های سینمایی فهرست امسال داشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم - مهدی مافی: هفته نامه تایم آمریکا سال‌هاست که در ماه می، ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان را در سالی که گذشت اعلام می‌کند. فهرستی که شامل هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران، دانشمندان و... است. در طول این سالها، بارها چهره‌های ایرانی هم توانسته اند در شاخه‌های مختلف نام خودشان را وارد این فهرست هیجان انگیز کنند. هر چند امسال دیگر خبری از ایرانی‌ها نیست.

شاید بد نباشد به همین مناسبت نگاهی به چهره های سینمایی و هنری حاضر در مجله «تایم ۱۰۰» امسال بیندازیم. در طول سال‌های اخیر چهره‌هایی مثل لئوناردو دی کاپریو، کریستوفر نولان، اما واتسون و... در میان تاثیرگذارترین افراد جهان بوده اند و امسال هم به آنها هنرمندان سرشناس دیگری اضافه شده اند. نکته ای که فهرست امسال را به نسبت های سال گذشته خاص می‌کند سهم بالای چهره های سینمایی آفریقایی تبار و غیر آمریکایی در آن است. از ۲۰ چهره مجله تایم در سال جاری ۱۶ نفر غیر آمریکایی یا اصالتی از کشورهای دیگر دارند. گفتنی است چهره هایی مثل مگان مارکل، جنیفر لوپز، شان مندس و... هم بودند که به خاطر فعالیت های سینمایی یا تلویزیونی شان در فهرست قرار نگرفته اند بنابراین در میان ۲۰ نفر حاضر در این گزارش قرارداده نشدند. بدون توضیح اضافه تر، تاثیر گذارترین چهره های سینمای جهان در سال گذشته به انتخاب مجله تایم به شرح زیر است:

11. جیمی کیمل

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

مجری برنامه شبانه شبکه abc دو سالی هست که تیتر یک رسانه های جهان است. از زمانی که خبر حضورش به عنوان مجری اسکار ۲۰۱۷، با لابی شبکه تلویزیونی محل خدمتش منتشر شد و افتضاح «لا لا لند» و «مهتاب» در پایان آن مراسم بگیرید تا به دنیا آمدن پسرش با بیماری قلبی و در نهایت بازگشتش به عنوان مجری اسکار ۲۰۱۸. به همه این ها دعواهای توییتری و بعضا تلویزیونی گاه و بیگاهش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را هم اضافه کنید تا به نام جیمی کیمل برسید. او بدون شک این روزها مهم ترین مجری شبانه تلویزیون آمریکاست.

دیک دوربین سناتور دموکرات ایلینویز در یادداشت بزرگداشت او از تاثیر صحبت های کیمل در برنامه شبانه اش روی رای مجلس سنا به تایید بیمه سلامت آمریکا علیرغم میل برخی از سیاستمداران جمهوری خواه نوشته است. وقتی کیمل بعد از نجات یافتن جان پسر خرد سالش با اشک روی آنتن از مسئولان درخواست کرد خدمات درمانی را بهبود بخشند.

12. دیپیکا پادوکونه

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

فراموش نکنیم سینمای هند اگر فقط در مرزهای خودش هم می ماند، چیزی حدود یک میلیارد مخاطب داشت. چه رسد به این که صادرات بالیوود در سال های اخیر کم کم تنه به هالیوود می زند. دیپیکا پادوکونه تا سال گذشته فقط یک بازیگر زن هندی بود که نهایتا به خاطر دستمزد بالا، اعتراضاتش علیه تبعیض جنسیت، رابطه اش با رانویر سینگ و احتمالا اعتقادات سفت و سختش به هندوییسم شناخته می شد اما او جدیدترین نماینده بالیوود در هالیوود است. «تریپل ایکس: بازگشت زندر کیج» اولین فیلم پادوکونه در سینمای آمریکا نام گرفت که در آن وی همبازی وین دیزل و ساموئل ال. جکسون شده است. فیلمی که نیمار، ستاره برزیلی پاریسن ژرمن فرانسه هم در آن حضور دارد و با تکیه بر این ستاره ها موفق شد با وجود بودجه ۸۵ میلیون دلاریش بیش از ۳۴۶ میلیون دلار فروش کند تا کمپانی پارامونت برای ادامه دادن این مجموعه بی میل نباشد.

13. جان کرازینسکی

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

بازیگر ۳۸ ساله فیلم های «ماپت ها»، «آلوها» و «منچستر بای د سی» شاید اگر سال گذشته تغییر حرفه را تجربه نمی کرد و برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نمی نشست، صد سال دیگر هم نمی توانست یکی از صد چهره تاثیر گذار مجله تایم شود. اما ساخت «یک مکان ساکت» با بازی همسرش امیلی بلانت برای پارامونت پیکچرز او را تبدیل به یکی از پر طرفدارترین کارگردانان جوان هالیوود کرده است. کرازینسکی بیش از این که یک کارگردان باشد اما نشان داده کیمیاگری ماهر است. او فقط با بودجه ای حدود ۲۰ میلیون دلار درآمدی حدود ۲۲۰ میلیون دلار را برای پارامونت به ارمغان آورد. فروش یک فیلم ۱۱ برابر بودجه اش دقیقا همان چیزی است که هالیوود از یک هنرمند می خواهد. چند نفر را می شناسید که با فیلم اولشان تا این اندازه موفق شوند؟

14. ریان کوگلر

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

سیاهه نام آفریقایی- آمریکایی های مجله تایم تمامی ندارد. شاید بتوان سال گذشته را سال آنها نامید. کوگلر یکی از کارگردانان این فهرست است. کسی که تا کنون فقط سه فیلم کارگردانی کرده و هر سه به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. او سال ۲۰۱۳ نام خودش را با «ایستگاه فروتویل» بر سر زبان ها انداخت. با وجود این که نامزد اسکار نشد اما نام فیلمش در کنار «گرگ وال استریت»، «جاذبه»، «۱۲ سال بردگی»، «او» و «نجات آقای بنکس» به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برگزیده انیستیتوی فیلم آمریکا اعلام شد.دو سال بعد «کرید» را ساخت که سیلوستر استالونه را در نقش راکی بعد از سال ها به پرده سینما بازگرداند و وی را نامزد اسکار کرد. او امسال فیلم تحسین شده «پلنگ سیاه» را برای کمپانی دیزنی ساخت.

اولین فیلم ابرقهرمانی که نقش اول آن را یک سیاه پوست بازی می کند. اثری که بیش از ۱.۳۲۸ میلیارد دلار فروخته و به عقیده کریستوفر نولان می تواند نامزد اسکار بهترین فیلم سال آینده شود. کوگلر این روزها مهم ترین کارگردان سیاه پوست جهان است. بالاتر از بری جنکینز و استیو مک کویین اسکار برده. او کاری کرده که هیچ سیاه پوستی در عالم کارگردانی نتوانسته آن را انجام دهد. و همه این ها در شرایطی است که او فقط ۳۱ سال دارد.

15. هیو جکمن

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

ان هاته وی بازیگر سرشناس برنده اسکار در مورد هیو جکمن نوشته: «من هیچ وقت نایستادم تا تحلیل کنم چرا به هیو جکمن علاقه دارم. برای من مثل دوست داشتن شکلات، پاپی و رنگین کمان می ماند: به همین سادگی!» اما دوست داشتن خالی نمی تواند یک بازیگر را وارد لیست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار تایم کند. جکمن سال گذشته برای آخرین بار پنجه های ولورین را به دست کرد تا در «لوگان» سرنوشت ابرقهرمانی را که از سال ۲۰۰۰ نقش آن را بر عهده داشت نشان دهد. او همین طور در فیلم «بزرگ ترین شومن» دوباره ظرفیت هایش به عنوان یک بازیگر موزیکال را نشان داد. مجموع فروش این دو اثر بیش از یک میلیارد دلار بود که سهم کمپانی فاکس قرن بیستم شد. محبوبیت و تاثیرگذاری بالای هیو جکمن خصوصا در استرالیا باعث شده این بازیگر سرشناس چهره اول برند مون بلان باشد و به عنوان یکی از سفرای فرهنگی استرالیا در تبلیغات برای گردشگری این کشور هم شرکت کند.او در آستانه ۵۰ سالگی یکی از محبوب ترین استرالیایی های تمام تاریخ است.

16. روزان بار

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

سال ها قبل از این که سریال «فرندز» به شهرت برسد، در اواسط دهه هشتاد، آمریکایی ها معنای سیتکام را با سریال «روزان» متوجه شدند. سریالی در مورد یک خانواده طبقه متوسط آمریکایی که مشکلات و چالش های روزمره مردم را دستمایه شوخی قرار می داد. «روزان» و ستاره آن به اوج محبوبیت رسیدند و همان زمان بارها نامزد و برنده جوایزی مثل امی و گلدن گلوب شدند. هر چند با آغاز دهه ۹۰ و حضور پدیده «فرندز» در نهایت عرصه را برای نسل بعدی کمدین ها باز گذاشتند و رفتند. دلیل حضور یک کمدین از دهه ۸۰ که در سال گذشته نه جایزه خاصی برده و نه در فیلم خاصی حضور پیدا کرده اما بر می گردد به همین سریال «روزان»! این سریال پس از گذشت دو دهه دوباره کلید خورده و روی آنتن شبکه abc می رود. یک نوستالوژی باورنکردنی برای آمریکایی هایی که احتمالا در نوجوانی سری اول را دنبال می کردند و حالا در میان سالی هستند.

17. لنا وایت

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

خالق، نویسنده و بازیگر سریال «استاد هیچ چیز» سال گذشته رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کرد. او تبدیل به اولین زن سیاه پوستی شد که توانسته برای نوشتن یک سریال جایزه امی را به خودش اختصاص دهد. بازیگر سریال «این ما هستیم» به عنوان یک چهره همجنس باز هم شناخته می شود. او که مراسم نامزدی خودش را در روز شکرگذاری برگذار کرد، اکنون به یکی از تاثیرگذار ترین چهره های همجنسباز در جامعه رنگین پوستان هم تبدیل شده تا از این که نامش وارد فهرست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار مجله تایم می شود تعجب نکنیم.

18. دانیلا وگا

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

«یک زن شگفت انگیز» امسال توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به شیلی بفرستد. اثری با موضوع زندگی یک ترنس که با بازی یک ترنس واقعی هم ساخته شد: دانیله وگا! خواننده و بازیگر شیلیایی که به خاطر حضورش در این فیلم سال گذشته چند جایزه را هم به خودش اختصاص داد، وقتی برای معرفی «راز عشق» ترانه نامزد اسکار فیلم «مرا به نام خودت بخوان» روی سن جشن آکادمی رفت، تبدیل به اولین فرد ترنسی شد که به عنوان یکی از معرفی کنندگان مراسم اسکار حاضر شده است.

19. چادویک بوزمن

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

تعداد قابل توجهی از هنرمندانی که وارد فهرست مجله تایم شده اند، تحت تاثیر ساخت فیلم «پلنگ سیاه» به این لیست راه پیدا کرده اند. اولین فیلم سینمایی مستقل یک ابرقهرمان سیاه پوست که با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و تقریبا قریب به اتفاق بازیگرانش هم رنگین پوست هستند. بدون شک نقش بازیگر اصلی این فیلم چادویک بوزمن را نمی توان در خلق آن نادیده گرفت.

بوزمن که سال ۲۰۱۶ برای اولین بار در فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نقش «پلنگ سیاه» را بر عهده گرفته بود امسال در فیلم مستقل خودش بازی کرد و اکنون که این مطلب را می خوانید با همان نقش در فیلم «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» میهمان پرده های سینماست. حضور در سه فیلم ابرقهرمانی در دو سال برای یک بازیگر سیاه پوست، آن هم در نقش اصلی چیزی نیست که قبلا اتفاق افتاده باشد. او سال آینده هم در «انتقام جویان» بعدی حاضر خواهد بود.

20. اپرا وینفری

تاثیر گذارترین چهره‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ (۲)

آخرین چهره تاثیرگذار سینمایی سال، اپرا وینفری مجری، بازیگر، تهیه کننده و خیر آمریکایی است. از سال ۲۰۰۴ که مجله تایم چهره های تاثیر گذار خودش را اعلام می کند تا سال ۲۰۱۱ او هر سال یکی از افرادی بود که در لیست قرار می گرفت و با هشت حضور پشت هم رکوردی را به ثبت رسانده که تاکنون فقط باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا توانسته آن را بشکند. این دهمین حضور وینفری در لیست تایم است که او را همردیف هیلاری کلینتون و فقط پایین تر از اوباما با ۱۱ بار حضور قرار می دهد.

این مجری آمریکایی امسال موفق شد جایزه افتخاری گلدن گلوب را ببرد و در شبی که تمام هالیوود در اعتراض به تبعیض جنسیت و رسوایی های اخلاقی مشکی پوشیده بود روی سن بیاید و آن سخنرانی پر احساس را انجام دهد.وینفری که در سال های اخیر مشغول شبکه تلویزیونی خودش بوده امسال در فیلم «چین خوردگی در زمان» ایوا دوورنی بازی کرده است. این فیلم اولین اثر با بودجه بالاست که توسط یک کارگردان زن سیاه پوست ساخته می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای هیو جکمن خیییلیییی خوبههه*-* تازه اون فیلم the greatest show man به شدتتتتتت پیشنهاد میشه ♥-♥ ^-^

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااعاایی من فکر میکردم فقط خودم عاشق هیو جکمنم*-*

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج