۷۱۰۸۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک دهه سلطه بارسا در فوتبال اسپانیا

تیم فوتبال بارسلونا در ۱۰ دوره اخیر لیگ اسپانیا ۷ قهرمانی کسب کرده و در شرایطی که اینیستا قرار است از این تیم برود، نسل طلایی تیم هم رو به پایان است.

خبرگزاری مهر: در حالی که آندرس اینیستا و جدایی‏‌اش از تیم فوتبال بارسلونا آغاز عصری جدید در بارسلونا خواهد بود، قهرمانی این تیم در لالیگا نشان می‎دهد که این تیم حدود یک دهه بر فوتبال اسپانیا سلطه داشته است.

شاید زمانی که ارنستو والورده به عنوان سرمربی بارسا انتخاب شد کمتر هواداری امید داشت که تیمش انقدر پیشرفت داشته باشد، اما این تیم توانست هفتمین قهرمانی در ۱۰ سال اخیر را به دست آورد.

قهرمانی فصل ۱۸-۲۰۱۷ بیست و پنجمین قهرمانی بارسا در لیگ اسپانیا بود. این تیم همچنین توانسته در سال‎های اخیر بازیکنان بزرگی را هم به دنیای فوتبال معرفی کند. از جمله آن‌ها کارلس پویول، ژاوی هرناندس، لیونل مسی و آندرس اینیستا هستند.

این‎ها بازیکنانی بودند که نسل طلایی بارسلونا را رقم زدند و در دوران درخشش این بازیکنان تیم آبی و اناری موفق شد دستاوردهای زیادی داشته باشد. آن‎ها فوتبالی را ارائه کردند که پیش از این هرگز مانندش دیده نشده بود، فوتبالی که باعث شد آن‌ها ۱۰۰ گل هم در لیگ بزنند و تبدیل به اولین تیم تاریخ اسپانیا شوند که این تعداد گل در یک دوره از لیگ زده است.

والورده در حالی به بارسا آمد که این تیم اوضاع خوبی نداشت، زمانی که با وجود اوضاع بد نیمار هم از آن‌ها جدا شد و انتظار می‏‌رفت شرایط برایشان بدتر هم بشود. اما این مربی رکوردی به نام خودش ثبت کرد و به فاصله ۴ بازی مانده به پایان فصل توانست قهرمانی‌‏اش را مسجل کند.

در واقع او به خوبی توانست بارسلونا را در مسیر سلطه در لیگ اسپانیا در دهه اخیر هدایت کند و باعث شود که این تیم سلطه‌‏اش را حفظ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج