۷۱۰۹۱۳
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

آذری جهرمی؛ قهرمان مبارزه با فیلترینگ یا اهل مدارا؟

این روزها شاید او مهم ترین عضو کابینه روحانی باشد، این که عاقبت چه بر سر «تلگرام» می آید، شاید تا حدود زیادی آینده سیاسی آذری جهرمی را هم روشن کند. همو که پیش تر هم صادقانه گفته بود در تصمیم گیری برای «تلگرام» فقط یک رای دارد.

برترین ها: این روزها شاید او مهم ترین عضو کابینه روحانی باشد، این که عاقبت چه بر سر «تلگرام» می آید، شاید تا حدود زیادی آینده سیاسی آذری جهرمی را هم روشن کند. همو که پیش تر هم صادقانه گفته بود در تصمیم گیری برای «تلگرام» فقط یک رای دارد. اتفاقات اخیر بهانه ای شد که نقاط عطف «آذری جهرمی» را در این مطلب مرور کنیم؛ از شایعه «بازجو» بودنش تا اظهار نظرهایش درباره «تلگرام»

محمدجواد آذری جهرمی در سال ۱۳۶۰ در شهر جهرم به دنیا آمده و خانواده وی یک شهید و یک جانباز تقدیم جمهوری اسلامی کرده . او پس از پایان تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه صنعت آب و برق وارد می شود و مدرک کارشناسی مهندسی برق قدرت را دریافت می کند. وی متأهل است و سه فرزند دارد.

آذری جهرمی؛ قهرمان مبارزه با فیلترینگ یا اهل مدارا؟

بازجو؟ نه! شایعه بود

محمدجواد آذری جهرمی در سن ۲۴ سالگی اولین فعالیت کاری خود را با عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات در وزارت اطلاعات شروع کرد و در دوران فعالیت وی وزیر اطلاعات غلامحسین محسنی اژه‌ای بود و تا سال ۱۳۸۸ در این حوزه فعال بود.

همچنین از وی به‌عنوان بازجوی فنی از برخی زندانیان سیاسی نام‌برده می‌شود که او در خصوص این شایعه روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ۹۶ در توییتر خود نوشت: هیچ‌گاه شغل بنده بازجویی یا مشاوره فنی آن یا تفتیش منازل نبوده است و این شایعه را رد کرد و آمادگی خود را برای جلسه حضوری باکسانی که گفته‌اند از آن‌ها بازجویی کرده، اعلام کرد.

آذری جهرمی؛ قهرمان مبارزه با فیلترینگ یا اهل مدارا؟

سوگلی کابینه؛ وزیر جوان

در مردادماه ۱۳۹۶ محمدجواد آذری جهرمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم به مجلس پیشنهاد شد و توانست اعتماد مجلس را جذب کند و به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شد.

او اولین وزیر جوان جمهوری اسلامی ایران است که تاریخ تولد وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در مورد انتخاب وی به‌عنوان وزیر با ابزار خرسندی از انتخاب یک «وزیر جوان»، خطاب به وی گفتند: «خداوند ان‌شاءالله کمکتان کند. ان‌شاءالله آمدنِ شما در دولت، تجربهٔ موفقی باشد. واقعاً تشنهٔ همین تلاش جوانانهٔ جوان‌ها هستیم.

نظرات آذری جهرمی درباره فیلترینگ تلگرام

- اما این که آیا تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر؟ جواب این است که بله بالاخره وقتی گروه‌های سیاسی و افراد صاحب نظر در کشور اظهار نظر می‌کنند یعنی این که در مراجع سیاستگذار و تصمیم گیر کشور این مباحث مطرح است یعنی نمود مطالب جلسات در مظان افکار عمومی قرار می‌گیرد. این مسائل وجود دارد. اما خب باید طی یک جمع بندی باید به یک روال قانونی تبدیل شود.

- من هیچ‌گاه کانال شخصی در تلگرام نداشته ام. من اصولا به رسانه یک سویه اعتقاد ندارم. از روز اولی که شروع به فعالیت رسانه‌ای نوین کردم، صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌انداختم و در توییتر هیچ گاه در تلگرام کانال نداشتم. چرا؟ چون برای من مسئول برخورداری از رسانه یک طرفه اثر گذار نیست.

- شبکه اجتماعی خود تولید کننده محتوا نیست بلکه این کاربرانش هستند که محتوا تولید می‌کنند. حالا ممکن است در شبکه اجتماعی داخلی کاربر محافظه‌کار باشد ولی اصل و ذاتش عوض نمی‌شود. برخی همین انتقادات داخلی را هم برنمی‌تابند، بنابراین تا ما سیاستمان را در برابر رسانه‌های نوین مشخص نکنیم همواره با این اختلاف مواجه خواهیم بود.

- ما به عنوان وزارت ارتباطات در حوزه ارتباط و فناوری اطلاعات، در زمینه ارتباطات تکلیفمان معلوم است. قانون گفته که شما به اپراتورها مجوز می‌دهید و اپراتورها زیر نظر شما باید کار کند. سروش از چه نهادی مجوز گرفته است؟ از ما مجوز گرفته؟ آی گپ مگر از ما مجوز گرفته است؟ اصلا اسنپ یا تپسی مگر از ما مجوز گرفته‌اند؟ قانون به ما ولایت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات را ابلاغ نکرده است. کارگروه تعیین مصادیق حکم داده که توییتر در ایران نباید فعالیت کند. توییتر هم در ایران فعالیت نمی‌کند و حکم هم نداده من به عنوان شهروند ایرانی نمی‌توانم وارد توییتر شوم. این یک قاعده حقوقی مهم است و به شوخی به آن پرداختند ولی اگر این مسئله را ببینیم خیلی موضوعات دیگر هم حل می‌شود. نکته در این جاست که برخی با فیلتر شکن وارد توئیتر می‌شوند. آیا دور زدن فیلترینگ ممنوع است یا نه. برخی معتقدند که ممنوع است برخی هم معتقدند که چنین نیست. آن چیزی که برداشت است از ماده ۲۱ قانون جرائم رایانه‌ای که برخی تعبیر می‌کنند دور زدن فیلترینگ جرم است و برخی تعبیر می‌کنند جرم نیست. که البته من توضیح داده ام که اصلا فیلتر را دور نزده ام که مبتلا به این مسئله شده باشم. من از اینترنت بدون فیلتر استفاده می‌کنم با مجوز قانونی. اما این که عده‌ای از مسئولین از توئیتر استفاده می‌کنند، احتمالا بدلیل این است که به کارکردهای مثبت آن معتقدند.

- همواره این چالش وجود دارد که عده‌ای تلاش کنند محدودیت‌های اعمال شده توسط حاکمان را دور بزنند الی ماشاالله فیلترشکن در دنیا وجود دارد و فقط هم برای ما توسعه داده نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صبا سامسونگ

      مطالب خوبي داريد
      درصورت تمايل به تبادل لينک پيام دهيد

      پاسخ ها

      • امیر علی

        یکی از دلایلی که نشون میده آخر زمان نزدیکه
        همین کامنت شماس :/

    • بدون نام

      برید تو اینستا پیج ro859800 رو فالو کنید

    • بدون نام

      یک دروغگوی قحار

    • الی

      الان تلگرام من فیلتره :/
      کی پاسخگوعه -_-
      خدا پدرکسی که vpn رو درست کرده بیامرزه ^_^

    • بدون نام

      از اين بيشتر از همه بدم مياد

    • فرهاد

      آخه کدوم لقبی که نوشتید به ایشون میاد ؟! قهرمان مبارزه با فیلترینگ یا اهل مدارا ؟!!
      فکر کنم لقب قهرمان مبارزه با آزادی بهترین لقب باشه

    • بدون نام

      قهرمان استفاده از رانت

    • hahaha

      چه تیتر خنده داری خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج