۷۱۱۰۸۷
۱ نظر
۵۰۹۲
۱ نظر
۵۰۹۲
پ

نتانیاهو: اسرائیل دنبال جنگ با ایران نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعاهای خود باز هم از پاسخگویی به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی زرادخانه هسته‌ای دارد، سر باز زد و تاکید کرد که خواهان جنگ با ایران نیست.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود درباره برنامه هسته‌ای کشورمان باز مدعی شد که ایران هیچ‌گاه قصد نداشته به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوشنبه شب در ادعایی واهی و بی‌اساس گفت که فعالیت‌های هسته‌ای تسلیحاتی دارد و آن را مخفی می‌کند، در مصاحبه با شبکه سی‌سی‌ان باز هم ادعاهای نخ نمای خود را تکرار کرد.

بنا بر گزارش شبکه سی‌سی‌ان، نتانیاهو از این ادعای خود دفاع کرد و ادعا کرد: اسنادی که شب گذشته ارائه دادم نشان می‌دهد که ایران هرگز قصد نداشته است به تعهداتش در توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی پایبند باشد. آنها نمی‌خواهند که دنیا از آنچه من فاش کردم، مطلع شود.

وی در ادامه ادعاهای خود باز هم از پاسخگویی به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی زرادخانه هسته‌ای دارد، سر باز زد و تاکید کرد که خواهان جنگ با ایران نیست.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: هیچکس به دنبال چنین اتفاقی نیست.

این ادعا در حالی مطرح شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ارزیابی آژانس از مسائل باقیمانده درخصوص برنامه هسته‌ای ایران را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، مبنی بر اینکه هیچ شواهدی دال بر نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۰۹ وجود ندارد.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز در همین راستا، این اقدام را برنامه‌ای از پیش تعیین شده و برای تاثیر بر ادامه حیات برجام دانست.

ظریف تاکید کرد: ترامپ برای فسخ برجام متوسل به اتهامات کهنه‌ای شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر به آنها رسیدگی کرده است.

وی افزود: چوپان دروغگو زمان این افشاگری ادعایی را برای چند روز قبل از ۱۲ می هماهنگ کرده بود.

همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به نمایش تبلیغاتی نتانیاهو گفت: اطلاعاتی را که نتانیاهو منتشر کرده است، نمی‌توان به معنای نقض برجام از سوی ایران دانست.

موگرینی در سخنانی در قاهره گفت: برجام بر اساس فرضیات یا اعتماد استوار نیست، بلکه بر تعهدات مشخص، راستی‌آزمایی و نظارت دقیق توسط آژانس انرژی اتمی استوار شده است.

وی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید ابتدا اطلاعات منتشر شده از سوی نتانیاهو را بررسی کند؛ چرا که آژانس تنها سازمان مسئول نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران است.

موگرینی درباره آنچه افشاگری‌های نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران خوانده شده است، گفت: این اظهارات به هیچ وجه ثابت نمی‌کنند که ایران توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ را اجرا نمی‌کند. نتانیاهو اطلاعاتی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شریف

      دروغ می گویدچوپان دروغ گوقبل ازاوسگ صهیون (ترامپ)قبل ازموشک باران سوریه باهمدستی روباه پیروخروس بی غیرت همین گفت الهم اشغل الظالمین بالظالمین وآمن بلدنا العزیز آمین رب العالمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج