۷۱۱۳۵۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تجمعات اعتراضی در تایلند علیه سیاست‌های دولت

صدها معترض امروز (چهارشنبه) اقدام به تجمع در نزدیکی مقر سازمان ملل در شهر بانکوک و دو محل دیگر در این شهر کرده‌اند تا علیه اقدامات دولت نظامی تایلند تظاهرات کرده و خواهان آنچه که ارعاب فعالان اقوام و گروه‌های از سوی مقام‌ها خواندند، شدند.

خبرگزاری ایسنا: صدها معترض امروز (چهارشنبه) اقدام به تجمع در نزدیکی مقر سازمان ملل در شهر بانکوک و دو محل دیگر در این شهر کرده‌اند تا علیه اقدامات دولت نظامی تایلند تظاهرات کرده و خواهان آنچه که ارعاب فعالان اقوام و گروه‌های از سوی مقام‌ها خواندند، شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات یکی از بزرگترین تجمع‌های اعتراضی ماه‌های اخیر در اعتراض به دولت نظامی تایلند بوده است. سازماندهی این تجمع را گروهی به نام "جنبش حامی جامعه عادلانه برای مردم" انجام داده است.

در این جنبش فعالان اقشار مختلف اعم از کشاورزان، طبقات فقیر و مردم بومی که از اراضی خود رانده شده‌اند،حضور دارند.

این حرکت اعتراضی نشان دهنده ناخرسندی فزاینده عمومی از مقام‌های حاکم بر تایلند آن هم در آستانه انتخاباتی سراسری که قرار است از سوی دولت نظامی بعد از چند بار تاخیر برگزار شود، است. جدیدترین تاریخ که برای این انتخابات تعیین شده سال ۲۰۱۹ است.

در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ تایلند شاهد چندین دور اعتراضات خیابانی بود. در سال ۲۰۱۴ خونتای نظامی تایلند بعد از یک کودتا مجددا قدرت را در دست گرفت و محدودیت‌هایی علیه آزادی بیان و تجمع‌های عمومی به بهانه لزوم حفظ آرامش در آستانه انتخابات ۲۰۱۹ اعمال کرده است.

امروز حدود صدها تن در سه مکان در منطقه تاریخی بانکوک از جمله در نزدیکی مقر سازمان ملل تجمع کردند. مقام‌ها گفتند که حدود ۳۰۰ مامور پلیس برای کنترل این تجمعات استقرار یافته‌اند.

تانادت تیناکا، یک مقام ارشد پلیش تایلند گفت: معترضان برنامه‌ریزی کرده‌اند که حدود دو هفته در خیابان‌ها به اعتراضاتشان ادامه دهند. جنبش حمایت از جامعه عادلانه برای مردم گفته است که مقام‌ها بیش از ۱۰۰ تن را در استان چیانگ مای در شمال تایلند دستگیر کرده‌اند تا شاهد پیوستن آنها به حرکت اعتراضی در بانکوک را بگیرند.

یک سخنگوی دولت تایلند به نام سانسرن کاوکامنرد، گفت: دولت آماده حل کردن مشکلاتی است که گروه‌های مردمی مطرح کرده‌اند.

او گفت: نخست وزیر تایلند از مقام‌های مربوطه تقاضا کرده سریعا مسائل را حل کنند.

در یک اعتراض جداگانه روز یکشنبه بیش از هزار تن در چیانگ مای تجمع کرده بودند تا علیه اجرای یک پروژه دولتی ساخت و ساز مسکن‌های لوکس اعتراض کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج