۷۱۱۳۹۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

عربستان، رتبه سوم جهان از نظر هزینه‌های نظامی

مرکز بین المللی پژوهش های صلح استکهلم در سوئد اعلام کرد با افزایش هزینه های نظامی جهان در سال گذشته از زمان جنگ سرد، عربستان پس از آمریکا وچین، مقام سوم هزینه های نظامی در جهان را داراست.

خبرگزاری ایرنا: مرکز بین المللی پژوهش های صلح استکهلم در سوئد اعلام کرد با افزایش هزینه های نظامی جهان در سال گذشته از زمان جنگ سرد، عربستان پس از آمریکا وچین، مقام سوم هزینه های نظامی در جهان را داراست.

شبکه قطری الجزیره روز چهارشنبه به نقل از مرکز پژوهش های صلح استکهلم اعلام کرد که عربستان سال گذشته ۶۹.۴ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده است.

این مرکز، هزینه های نظامی جهان را ۱.۷۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ با افزایشی بالغ بر ۱.۱ درصد در مقایسه با سال گذشته ارزیابی کرد.

آمریکا بدون تغییر سالانه همچنان در صدر فهرست بالاترین هزینه نظامی به ارزش ۶۱۰ میلیارد دلار قرار دارد که این میزان بیش از یک سوم هزینه های نظامی جهان است.

بر اساس گزارش مرکز مذکور ، چین در مقام دوم هزینه های جهان با ۲۲۸ ملیارد دلار قرار دارد وسهم این کشور از هزینه های جهانی از سال ۲۰۰۸ ، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

عربستان با هزینه نظامی بالغ بر ۶۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷، جایگزین روسیه شده ومقام سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

هزینه های نظامی روسیه مقایسه با سال ۲۰۱۶ به میزان یک پنجم کاهش یافته وبه ۶۶.۳ میلیارد دلار رسیده است که این اولین کاهش هزینه ها ، از سال ۱۹۹۸ بر اثر عواملی چون کاهش نرخ نفت به حساب می آید.

هند با پشت سر گذاشتن فرانسه، مقام پنجم هزینه های نظامی جهان را به ارزش ۶۴ میلیارد دلار به دست آورد.

مرکز پژوهش های استکهلم هزینه های نظامی را شامل حقوق نیروها، مخارج عملیات، خرید اسلحه ومهمات به علاوه تحقیقات وتوسعه ذکر کرد.

مرکز پژوهش های صلح استکهلم پیش از این نیز در گزارشی اعلام کرده بود که حجم هزینه های نظامی کشورها در دنیا به ویژه در زمینه خرید سلاح در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۴ به میزان یک درصد افزایش داشته است. این رقم به هزار و ۶۷۶ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در صدر کشورهایی قرار دارد که در سال ۲۰۱۵ بیشترین هزینه را داشته است و ۵۹۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. چین با ۲۱۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن عربستان سعودی است که با ۸۷.۲ میلیار دلار جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

طبق این گزارش ، روسیه با ۶۶.۴ میلیارد دلار و سپس انگلیس با ۵۵.۵ میلیارد دلار در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

مرکز مذکور اعلام کرد که آلمان در رتبه هشتم قرار داشت ولی با ۳۹.۴ میلیارد دلار هزینه در زمینه تسلیحاتی از جایگاه هشتم به رتبه نهم منتقل شده است و ژاپن با ۴۰.۹ میلیارد دلار جایگاه هشتم را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که هزینه های نظامی عراق در سال گذشته میلادی به دلیل مبارزه با گروه تروریستی داعش به میزان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر عربستان

    • بدون نام

      ایران چندمه؟؟


      چرا هیچ آماری از هزینه نظامی ایران نیست؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج