جاباما
۷۱۱۴۰۵
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

کارشناسان ترک:

آمریکا، اعراب را علیه ایران تحریک می‌کند

کارشناسان سیاسی و تحلیل گران ترک اعلام کردند که آمریکایی با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی، اعراب را علیه ایران تحریک می کند و قصد ایجاد یک ارتش عربی در سوریه برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه را دارد.

خبرگزاری ایرنا:‌ کارشناسان سیاسی و تحلیل گران ترک اعلام کردند که آمریکایی با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی، اعراب را علیه ایران تحریک می کند و قصد ایجاد یک ارتش عربی در سوریه برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه را دارد.

مطبوعات ترکیه با انتشار گزارش هایی و از زبان تحلیل گران اعلام کردند که این اقدامات می تواند به مفهوم جرقه ای برای آغاز آتش جنگ اعراب با ایران باشد.

رسانه های ترکیه تحرکات آمریکا با همراهی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در منطقه به ویژه سوریه رابرای تشکیل یک ارتش عربی علیه دولت این کشور و در راستای نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

دکتر طلحا کوسه رییس دانشکده علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه ابن خلدون استانبول در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: آمریکایی ها مدت زیادی است که برای تجزیه کشورهای خاورمیانه تلاش می کنند و برای پر کردن خلاءهای عملیاتی، قصد تربیت ارتشی عربی به عنوان دستیار خود در منطقه را دارند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها مدت هاست که قصد خروج از سوریه دارند و در این خصوص ترامپ از گفتن آن هیچ ابایی ندارد اما وزارت دفاع این کشور(پنتاگون) نگران تقویت حضور نیروهای مورد حمایت ایران و روسیه در سوریه است و به همین دلیل به دنبال ایجاد ارتشی عربی هستند که در زمان خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، خلاء ایجاد شده را پر کند.

وی تاکید کرد: در دهه ۱۹۶۰ میلادی ملیت گرایی عربی سمت و سوی دیگری نسبت به امروز داشت به طوری که گرایش ضد اسراییلی در آن موج می زد اما با اجرای سناریوهای پیچیده غرب در سال های گذشته، بار دیگر ملیت گرایی عربی رشد عجیبی داشته اما این بار گرایش ضد ایرانی در آن راه یافته است و به همین دلیل می توان گفت که آمریکایی ها با طراحی چنین شرایطی به تشکیل یک ارتش عربی ضد ایران و حامی رژیم صهیونیستی، گام به گام پروژه خاورمیانه بزرگ را به جلو می برند اما همچنان، نفوذ روسیه در منطقه این حرکت آمریکا را کُند و در بعضی مناطق متوقف کرده است.

دکتر مصطفی جنیت اوز شاهین استاد دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه نیز در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی به بازی های پیچیده آمریکا در منطقه پرداخت و اظهار کرد: احتمال خروج آمریکایی ها از منطقه ضعیف است و اظهاراتی نظیر تشکیل قوای عربی در سوریه دلیلی بر خروج آمریکا از این منطقه نیست بلکه آنها پس از این حاضر به پرداخت هزینه های جانی و مالی بیشتر نیستند بلکه می خواهند تا کشورهای عربی هزینه هایی در راستای تداوم حضور آمریکا در منطقه، مقابله با نفوذ ایران و گسترش حوزه فعالیت عوامل اسراییل متحمل شوند.

وی احتمال موفقیت آمریکا در تشکیل قوای عربی را ضعیف دانست و گفت: رییس جمهوری آمریکا در اظهارات خود برای تشکیل ارتش عربی از کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و قطر نام برده است اما وجود اختلاف میان این کشورها مانعی برای همکاری در راستای تشکیل ارتشی تحت نظر آمریکا است همچنان که شاهدیم قطر با امارات و عربستان روابطی بسیار تیره دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر ترکیه و روسیه در منطقه اضافه کرد: تشکیل ارتش عربی خطری علیه ترکیه محسوب می شود چرا که ترکیه بی تردید حضور عناصر گروه هایی نظیر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در آن را تحمل نکرده و اقدامات مقابله جویانه خود را علیه آن آغاز خواهد کرد و از سوی دیگر استقرار ارتش عربی در سوریه و گسترش آن منافع روسیه در این منطقه را به خطر خواهد انداخت بنابراین مسکو نیز از ترس منفعل شدن پایگاه های نظامی خود در سوریه، نقش تعیین کننده ای را در ناکام گذاشتن پروژه تشکیل ارتش عربی خواهد داشت.

وی هدف آمریکایی ها در منطقه را تامین امنیت رژیم صهیونیستی توصیف و نقشه آمریکایی ها در محاصره ایران و همچنین مقابله با قدرت های مخالف منطقه ای به خصوص روسیه را در همین راستا قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به شدت از ی.پ.گ و پ.ی.د، ایرانی ها از حشد الشعبی و روس ها از بشار اسد حمایت می کنند و حال با این اوصاف پروژه تشکیل ارتش عربی می تواند به مفهوم تحریک گروه های گوناگون برای آغاز جنگ 'ایران ـ عرب' باشد.

حلیمه ککچه روزنامه نگار و کارشناس سیاسی ترک با انتشار یادداشتی تحت عنوان 'ترامپ، نسخه جدید اوباما' در واقع سیاست ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا را ادامه دهنده همان سیاست باراک اوباما رییس جمهوری پیشین این کشور در سوریه دانست و نوشت: جنگ سوریه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شد و رییس جمهوری جدید آمریکا فقط در ظاهر شعار خروج از سوریه را می دهد اما به دنبال طرح جدید برای تداوم حضور بیشتر در این کشور بدون هزینه های اضافی مالی ـ جانی است.

وی اضافه کرد: جنگ آمریکا در عراق با سرعت به پایان رسید اما پس از آن، آمریکایی ها متحمل هزینه های مالی ـ جانی زیادی شدند و امروز نیز تداوم بحران سوریه موجب شده تا ترامپ برای جلوگیری از هزینه های بیشتر آمریکا در منطقه، به دنبال راهکارهای دیگر از جمله ایجاد ارتش عربی تحت نظارت نیروهای آمریکایی باشد تا سربازان آمریکا بیش از این متضرر نشوند و کشورهای عربی هزینه تامین امنیت و بازگشت ثبات را بپردازند.

رسانه های ترکیه پیشتر بارها مدعی شده اند که آمریکا با همکاری عربستان و امارات قصد ایجاد قوای عربی در سوریه دارند و به باور تحلیل گران رسانه ای ترک، ارتش عربی با حمایت از پ.ک.ک، از یکسو به نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه کمک می کند و از سوی دیگر موجب تضعیف جبهه ترکیه، ایران و روسیه در سوریه خواهد شد.

چندی پیش، وبسایت خبر.۷ با انتشار گزارشی تحت عنوان 'بازی پ.ک.ک از سوی عربستان و امارات' نوشت: اتحاد عربستان و امارات همچنان به اقدامات خرابکارانه خود ادامه می دهد به طوری که این روزها با هدف گرفتن گروه های مخالف سوریه، بازی کثیف جدیدی را در این کشور آغاز کرده اند.

به نوشته این رسانه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای حمایت و حفاظت از پ.ک.ک اقدامات لازم را بریا تشکیل یک ارتش تروریستی ۵۰ هزار نفری عربی را در سوریه آغاز کرده اند و در این راستا ستیزه جویان گروه های مخالف دولت این کشور را با وعده دریافت حقوق ماهیانه یکهزار دلاری برای پیوستن به این ارتش عربی ترغیب می کنند.

خبر.۷ اضافه کرد: عوامل اطلاعاتی عربستان نقش ویژه ای در مراحل جذب این نیروها دارند و ستیزه جویان جذب شده ابتدا در مناطق حسکه و اردن تحت نظارت کارشناسان آمریکایی دوره های نظامی را پشت سر می گذرانند.

این رسانه تاکید کرد: فعالیت جذب نیرو از مناطق حسکه، حلب، دیرالزور، ادلب، حمص، دمشق، طرطوس و لاذقیه در جریان است و در صورت عدم جذب نیروی کافی از داخل سوریه، اقدامات لازم برای جذب ستیزه جویان پولی از سایر کشورهای عربی ـ آفریقایی مانند مصر آغاز می شود و بنا بر اطلاعات موثق دریافتی، عربستان سعودی و امارات بودجه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار را برای تشکیل این قوای نظامی اختصاص داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جهنم وقتی درک وشعورشون نمیرسه بهتر

    • بدون نام

      منطقه ابستن حوادًث است.و به زودی شاهد تولد فتنه جدید خواهیم بود.

    • بدون نام

      ما با تمام جهان دشمنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنیا با ما دشمن شد،و ما مقصر نیستیم اگر فقط اقتصادی در حد جواب نیاز جامعه داشتیم .هیچ مشکلی نداشتیم..
        خدا با ماست..

    • بدون نام

      الهی که این آمریکا هرچه زودتر ب درک واصل شه خسته کرد مارو چپ آمریکا راست آمریکا همه جا آمریکا خواب خوراکش شده ایران تا کل ایران نابود نکنه اسم نقشه ایران از صفحه روزگار حذف نکنه دست بردار هم نیست

    • بدون نام

      این عربها انگار اصلا استعدادی در ژنتیکشون وجود نداره فقط وجود دارند تا گند بزنند و خرابکاری کنند و برده قدرتهای جهانی باشند ...یعنی براحتی ایران رو به جای اسرائیل براشون جا زدند و قبول کردند و حالا بر ضد ایران متحد شدند!! ترامپ حق داره تحقیرشون کنه چون شایسته تحقیرند ... ایران و ترکیه گیر اینها افتادند در این منطقه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عرب کجاست اینا دست پرورده صهیونیسم که از دربار عثمانی برای امروز برنامه ریزی شدن هم ال فهد هم ال ثانی(خلیفه)
        واصلا مسلمان نستن ولی مدعی اسلام هستند

    • بدون نام

      0کرم ریشه شاخ عربستان از ترس ایران مکه ومدینه هم تقدیم میکنه

    • بدون نام

      فقط ما بر حق و خوبیم به به

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج