۷۱۱۴۲۷
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

سفر وزیر خارجه مراکش به ایران و دیدار با ظریف

یک منبع آگاه در وزارت خارجه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه مراکش روز گذشته (سه‌شنبه) برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، اظهار کرد: در این ملاقات آقای ظریف اتهامات مطرح شده از سوی کشور مراکش مبنی بر حمایت ایران از جبهه پولیساریو را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع آگاه در وزارت خارجه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه مراکش روز گذشته (سه‌شنبه) برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، اظهار کرد: در این ملاقات آقای ظریف اتهامات مطرح شده از سوی کشور مراکش مبنی بر حمایت ایران از جبهه پولیساریو را تکذیب کرد.

این منبع آگاه در گفت‌وگویی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ضمن تکذیب چنین ادعاهایی، بر احترام ایران بر حاکمیت ملت‌ها و سیاست ایران در عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید کرد ادامه داد: پس از این دیدار سفیر مراکش در تهران به همراه وزیر خارجه این کشور، تهران را به مقصد مراکش ترک کردند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه مراکش اعلام کرده سفیر ایران در رباط را اخراج خواهد کرد، تصریح کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که سفیر ایران در مراکش به علت پایان مدت ماموریتش در این کشور چند هفته‌ای است به کشور برگشته است.

محمدتقی موید از سال ۱۳۹۳ و بعد از برقراری روابط مجدد بین ایران و مراکش به عنوان سفیر ایران در این کشور شمال آفریقا ماموریتش را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۸۷ نیز مراکش به صورت یکجانبه و با طرح این ادعا که کارکنان سفارت ایران در مراکش اقدام به تبلیغ تشیع در این کشور کرده‌اند، روابط خود را با ایران قطع کرد و در سال ۱۳۹۳ بعد از شش سال قطعی روابط، ایران بار دیگر سفیری را عازم مراکش کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه مراکش به خبرنگاران اعلام کرد که این کشور قصد دارد سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و سفیر ایران در مراکش را اخراج کند.

او مدعی شده بود که ایران و حزب‌الله از جبهه پلیساریو حمایت می‌کنند. این اتهام با واکنش ایران و حزب‌الله لبنان مواجه شد و هر دو در بیانیه‌هایی جداگانه این موضوع را تکذیب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      اگر ایران نسبت به مسائل مراکش (مغرب)سودی نمی بره پس بعد از اخراج سفیر ایران چه نیازی به دیدار هست بگذارید خودشان متوجه اشتباهات خود شوند نه بازیچه دست رسانه های عرب زبان شویم و امریکا هم جبهه پولیساریو را که در اتحاد مردمی برای بیرون کردن اسپانیا از مراکش و موریتانی تشکیل شد را یک سازمان تروریستی معرفی نکند

    • رضا

      چرا کشورها راههای ارتباطی خودشان را قطع می کنند و بعد از طریق اشخاص ثالث ارتباط برقرار می کنند؟
      خب بمانند و با هم گفتگو کنند.

      پاسخ ها

      • آ کیا

        بخاطر اینکه دنیا رو دیوانگان اداره میکنن

    • بدون نام

      یک زمانی امثال این کشورهاکلی پیش کش میاوردند که ایران باانهارابطه برقراکندحالا التماسشان می کنند که رتبطه اتان راباماقطع کنید درعوض ازسهمیه .......بهرمندشوید غرورملی یعنی این حالیته داداش

    • باران

      چه‌خوشبحالی‌شدیم مایک سربار کمتر‌زیاد نگران رابطه‌بااینا نباشید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خوب زدی توخال ،داداش

    • دوست

      باورکنیدکه وزیرخارجه مراکش به ایران آمده تاازایران بخواهد در
      این موردبامراکش همکاری کند وآمده تاازایران عذرخواهی کند
      تابتواندبرنامه ایکه عربستان باپول فراوان آن رامرتب کرده، انجام گیرد.

    • بدون نام

      مراکش پادشاهی است ! ان الملوک اذا دخلوا قریه افسدوها .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج