۷۱۱۴۴۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش به اظهارات محمود عباس درباره هولوکاست

 اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای از اظهارات اخیر محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی درباره هولوکاست انتقاد کرد و آن را غیر قابل قبول دانست. وزیر خارجه اتریش نیز اظهارات عباس را اهانت به قربانیان جنایات نازی ها دانست.

ایرنا: سخنگوی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات اخیر رئیس حکومت خودگردان فلسطین مدعی شد: سخنرانی روز ۳۰ آوریل (دوشنبه) محمود عباس حاوی اظهاراتی غیر قابل قبول درباره منشاء هولوکاست و مشروعیت اسرائیل بود. چنین اظهاراتی تنها به نفع کسانی است که خواهان راه حل دو کشور نیست در حالی که رئیس جمهوری عباس بارها از چنین راه حلی طرفداری کرده است.


در ادامه بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: هولوکاست و جنگ جهانی دوم بیش از هر رویداد دیگری تاریخ مدرن اروپا را تعریف کرده اند . آگاهی بخشی درباره هولوکاست همچنان از عوامل کلیدی ایجاد مقاومت در برابر تمام اشکال نفرت در جوامع ما است. یهودی ستیزی نه تنها تهدیدی علیه یهودیان بلکه تهدیدی بنیادین برای جوامع باز و آزاد ما است. در پایان این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان متعهد به مبارزه با تمام اشکال یهودی ستیزی و هرگونه تلاشی برای توجیه هولوکاست است.


عباس دوشنبه در سخنانی در رام الله با بیان اینکه یهودیان بارها در اروپا هدف کشتار بوده اند ، گفته بود که حاضر است سه کتاب از نویسندگان یهودی معرفی کند که در آنها ذکر شده است که این اتفاق نه به دلیل هویت دینی یهودیان بلکه به علت 'عملکرد اجتماعی‌ آنان در خصوص مسائلی مانند رباخواری' بوده است.
**واکنش وزیر امور خارجه اتریش


همچنین در حالی که بنا به گزارش های رژیم صهیونیستی قرار است 'سباستین کورتس' صدر اعظم اتریش اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) ماه به فلسطین اشغالی سفیر کند ، 'کارین کنایسل' وزیر امور خارجه اتریش نیز امروز با انتشار پیامی در توئیتر به اظهارات محمود عباس واکنش نشان داد.


وزیر خارجه اتریش نوشت: اظهارات به شدت غیر قابل قبول رئیس جمهوری عباس درباره هولوکاست ، اهانتی نابخشودنی به خاطره میلیونها نفری است که توسط نازی ها به قتل رسیدند و همچنین انحراف حقیقت است. وی افزود: ما نباید قربانیان یهودی ستیزی را مقصر بدانیم و عاملان آن را تبرئه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه تاریخ هرچی اتیشه از گور این خاور میانه بلند شده

    • دیده بان

      وقتی زورت به خر نرسید و پلانو میزنی .
      چه ربطی به امت اسلامی دارد که باید تاوان این کار انجام نشده را بدهد هر جامعه ی که ارزش های خود را حفظ نکرد متهم به شکست و سقوط است

    • آ کیا

      منم موافقم. همین رفتار امروز اسراییل میتونه زمینه ساز هولوکاستی در آینده باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج