جاباما
۷۱۱۵۰۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

۴ نشانه جنگ قریب الوقوع در خاورمیانه

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به ۴ نشانه ای که احتمال جنگ در خاورمیانه را افزایش می‌دهد؛ اعلام کرد: اگر جنگی رخ دهد اسرائیل سرنوشتی مشابه آلمان در جنگ های اول و دوم جهانی خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا:‌ روزنامه رای الیوم نوشت: اغلب تحلیلگران سیاسی اتفاق نظر دارند که فیلم سینمایی اخیر بنیامین نتانیاهو در مورد توافق هسته ای، دلیل بر نقض این توافق نبود و اگر وی جنگی به راه بیندازد این بار 'اسرائیل' سالم از آن بیرون نخواهد آمد.مشابه آن چه برای آلمان در جنگ های جهانی اول و دوم روی داد.

عبدالباری عطوان' سردبیر 'رای الیوم' روز چهارشنبه افزود : کسی در خاورمیانه، که مردم آن فرصت نفس کشیدن نداشته اند، خواهان جنگ نیست. اما اگر هم رخ دهد، چه بسا آخرین جنگ 'اسرائیل' باشد؛ زیرا این بار جان سالم به در نخواهد برد؛ مشابه آن چه برای آلمان در جنگ های جهانی اول و دوم روی داد.

این تحلیلگر مشهور نوشت: نتانیاهو دروغگوی قهاری است و ید طولایی در تقلب وانجام اقدامات تحریک آمیز دارد. او در هیچ جنگی برنده نشده و صلحی هم به دست نیاورده است و اکنون پرونده ای آکنده از فساد دارد. با این وجود دروغگوهایی مانند وی، مورد قبول دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و سیستم نظامی آن هستند که با دیکته های 'اسرائیل' قصد دارند وارد جنگ شوند.

به عقیده عطوان، اظهارات یک مقام آمریکایی در شبکه 'ان بی سی' در مورد آمادگی رژیم صهیونیستی برای رویارویی نظامی می تواند نشانه نزدیک شدن جنگ باشد ودر همین راستا تل آویو به دنبال حمایت واشنگتن است.

وی افزود: 'نجیب ساویرس' میلیادر مصری هم نیمی از ثروت خود ( ۶ میلیارد دلار ) را به طلا تبدیل کرد و گفت که 'طلا پناه مناسبی برای عامه مردم در زمان بحران هاست'. آن چه در صحبت های ساویرس پنهان بود، این که پیش بینی های تاجران و سرمایه داران درباره وقوع جنگ همانند حیوانات که طوفان و زلزله را قبل از وقوع احساس می کنند معمولا درست از آب در می آید. ساویرس یک تاجر معمولی نیست و روابطش با سیاستمداران جهان عرب زیاد است، در غیر این صورت یک خبرگزاری مانند 'بلومبرگ' سخنان وی را در چنین زمانی، منتشر نمی کرد.

عطوان می نویسد: 'جرج پمپئو' وزیر خارجه جدید آمریکا هم در جریان سفرش به منطقه از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست که اختلافات خود را کنار بگذارند و روی ایران تمرکز کنند.

از سوی دیگر 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی هم در دیدار با سران یهودی در آمریکا اعلام کرد که اولویت کنونی عربستان دیگر فلسطین نیست بلکه مقابله با ایران است.

عطوان افزود: همه این موارد ممکن است نشانه جنگ باشد. در مقابل، احساس کشورهای اروپایی، نگرانی از موفقیت نتانیاهو در کشاندن منطقه به جنگ و خروج واشنگتن از برجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی قانع ازاستان لرستان شهرخرم آبادمنزل.دره گرم شهرک پارسیلون کوچه لاله زار۷منزل علی قانع

      با سلام وخسته نباشی دارم اعلام جنگ میکنم که اگرآمریکا پای خودرا وارداین بازی بیشترازاین بکند تمام مردم ایران همه یکپارچه از وتن و رهبرمعظم انقلاب دفاع وپای همه احدوپیمان خودتاپای جان خواهیم ایستادسلامتی همه مردم ایران مرگ برآمریکا مرگ براسرائیل خیانت کار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خودت مایه بذار برا اونایی که نام بردی همه رو قاطی نکن..

    • بدون نام

      اری عطوان راست گفته..اگر امریکایی ها دست از اغراق برندارند جنگی خونین شکل میگیرد که جهان مانندش را ندیده و همه از ان ضرر خواهند دید..

    • بدون نام

      بهتر جنگ بشه شاید از این سرکوب و فشار و محدودیت و بدبختی رها بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه جنگ بشه مثل افغانستان وعراق میشیم

    • آرش

      خدا رحم کنه. از این بدتر نمیتونیم بشیم

    • نعمتی ت ازابادان

      ملت ایران وخصوصا اقا باید ظریف را تقویت کنند وتاحدودی دست ایشون را واگذارند تا با خیال راحت گرگ طمع کار را دردام بیندازد

    • رضا ملی

      حکایت اسرائیل حکایت پسر بچه نامشروع و ناخلفی هست که یه چاقو تیز تو دستشه و فحاشی میکنه و هر از کاهی چنگی می زنی ، و علیرغم هیکل گندش تهی مغز و نادان هست،
      شاید با ارازل هم پیالش بتونه جنگی رو شروع کنه ولی یقین بدونید که هیچ وقت نمیتونه پایان دهنده جنگ باشه تا با خاکستر یکسان بشه،
      دنیا با لشکرش در مقابل ایران دست خالی زانو زد، حالا که دست ما پر از سنگه مواظب مغز پوکش باشه، تا یه کشیده نخورده از غیور مردان ایران زمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیادی اشتباه میکنی خیلی حرفی برا گفتن نداریم همش دروغ..

    • بدون نام

      عجب!!

    • بدون نام

      ما که زندگیمون و عمرمون به فنا رفت!

    • بدون نام

      اسرائیل حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا رو دارد ترس از چی ؟ دفاع ضد موشک عالی داره ثانیا از کدوم کشور منطقه باید بترسه ؟ لبنان که ارتش و نیروی نداره سوریه که قدرتی نداره . ایران که درگیر مسائل هسته ای و بیکاری و فقر هست

      پاسخ ها

      • رضا ملی

        ایران منو داره تو رو داره نبین که ساکت هستیم ، وقتش برسه ....

    • بدون نام

      ببینید کنار نشستند و برای هم خط و نشان کشیدن یک روزی منجر به حرکت های غیر معقول میشود . و با دادن انسانهای زیاد و کشتار خونین بعد از خسته شدن طرفین تن به آتش بس و زمان فروکش کردن و بیخیال هم میشوند . دقیقا در جنگل هم دو گوزن هم را ارزیابی میکنند بعد درگیر میشوند .
      بعد یکی میبرد و هر دو دست از نزا میکشند .
      ما انسانها از قاعده جنگل استثنا نیستیم .
      ولی اگر عقل حاکم باشد . همدیگر را ارزیابی میکردیم و بفکر سو استفاده نبودیم بلکه با تعامل و همکاری راه های روشن پیدا می کردیم .

    • شفق

      آقای قانع
      وطن اینطوری نوشته میشه
      عهد هم اینطوری
      ضمنا ما با کسی جنگ نداریم

      پاسخ ها

      • عباس مرادی

        از قدیم گفته اند بد بد است امام حسین علیه السلام فرمودند ان الحیات عقیدت والجهاد

    • بدون نام

      جنگ هر چه قدر بدباشداز این وضعیت بهتر است ماکه نسل سوخته ایم و می‌گویند آب که از سر گذشت چه یک وجب وچه چند وجب ولی درسی به این آل خبیث سعود خواهند داد که در تاریخ ثبت خواهدشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج