۷۱۱۵۲۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

آیت‌الله قوچانی: هر که ادعا کند امام زمان را می‌بیند، دروغگوست

آیت الله سید علی مقدم قوچانی از استادان و محققان حوزه در گفت و گویی با عصر ایران و به مناسبت نیمۀ شعبان اظهار داشت: به موجب روایات معتبر هر که ادعای دیدار با امام زمان را داشته باشد دروغ گو و ادعای او افتراست.

عصر ایران: آیت الله سید علی مقدم قوچانی از استادان و محققان حوزه در گفت و گویی به مناسبت نیمۀ شعبان اظهار داشت: به موجب روایات معتبر هر که ادعای دیدار با امام زمان را داشته باشد دروغ گو و ادعای او افتراست.

یکی از شبهات که مطرح شده نیز از او پرسیده شد. این که چرا ۴ نایب خاص از میان روحانیون انتخاب نشدند اما در غیبت کبری علما و روحانیون نواب عام به حساب می آیند؟

آیت الله مقدم قوچانی در پاسخ گفت: در آن زمان روحانیت به عنوان یک صنف با لباس مشخص شناخته نمی شد و به همین خاطر اولین نایب خاص «عثمان بن سعید» بود که هر چند از اصحاب امام دهم و یازدهم نیز بود اما دکان روغن فروشی داشت و پس از او نیز پسرش ( محمد بن عثمان بن سعید) دومین نایب خاص شد و پس از آن دو نیز ابوالقاسم حسین بن روح و ابوالحسن علی بن محمد ثمری به عنوان نواب خاص شناخته می شدند و نفر چهارم ۶ روز قبل از مرگ این پیام را دریافت کرد که « تا ۶ روزدیگر از دنیا می روی. کارهایت را انجام بده و بعد از خودت کسی را قرار نده چون غیبت بزرگ شروع می شود.»

وی این احتمال را نیز مطرح کرد که انتخاب ۴ نایب خاص از میان افرادی که در جامعه به کسب و کار اشتغال داشته اند این بوده که شناسایی نشوند و از سر «تقیه» بوده باشد همان طور که در سال های پیش از انقلاب نیز همه نمی دانستند نمایندگان خاص امام خمینی چه کسانی هستند ولی افراد مورد اعتماد می دانستند.

این محقق حوزه که از شاگردان امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی بوده گفت: معلوم نیست امام زمان کی ظهور می کند. ممکن است فردا باشد و ممکن است هزار سال دیگر اما اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد می آید.

آیت الله مقدم قوچانی درباره تفاوت باور شیعیان و اهل سنت در موضوع مهدویت یادآور شد: این گونه نیست که اهل سنت کلا باور نداشته باشند. بلکه آنان به امامت عامه معتقدند و این که آن منجی با اسم مشخص نشده و یکی از فرزندان پیامبر سرانجام ظهور می کند اما ما به عنوان شیعۀ امامیه معتقدیم نام و نسب و محل تولد و همه مشخصات روشن است: محمد با کنیه ابوالقاسم و القاب هادی، مهدی، منتقم، منتظر، حجت الله و صاحب الاولیا که در سال ۲۵۵ هجری قمری و در شهر سامرا متولد شد و نام مادرش ملیکه یا نرجس بود. غیبت صغری ۶۹ سال طول کشید و و پس از آن غیبت کبری شروع شد که تا دوران ما ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش یا شایبه که «مگر یک انسان می تواند بیش از هزار سال عمر کند» نیز گفت: بله، همان گونه که نوح ۱۵۰۰ سال عمر کرد. این که می گویند ۹۵۰ سال بوده هم درست نیست چون مربوط به دوران نبوت نوح است حال آن که بر پایه حدیثی از امام صادق ع ما براین باوریم که ۱۵۰۰ سال عمر کرده و به قول شاعر: کریمی که این جهان پاینده دارد/ تواند حجتی را زنده دارد.

آیت الله مقدم قوچانی در این باره که چه مستندات دیگری در مقابل انکار کنندگان امام دوازدهم می توان ارایه کرد نیز یادآور شد:

در پایان خطبه کمیل بن زیاد نخعی که در نهج البلاغه هم آمده اشاراتی روشن ذکر شده و در حدیث ثقلین نیز آمده قرآن و عترت همیشه با هم هستند و چون قرآن اکنون در میان ماست پس امامی هم در بین ما هست.از منابع اهل سنت نیز می توان به شیخ سلمان حنفی ارجاع داد و روایت دیدار یک یهودی با پیامبر اسلام که از ایشان درباره اوصیای خود می پرسد و ایشان با نام برمی شمرد قابل استناد است. مرحوم آیت الله صدر نیز در کتابی قریب ۱۰۰ روایت از اهل سنت گرد آورده است.

آیت الله مقدم قوچانی در این گفت وگو در توضیح دلیل باور به حضور و ظهور در حالی که بسیار طولانی شده نیز گفت: جامعه در این مدت به تکامل و آمادگی می رسد.

محقق حوزه که در نهضت امام خمینی از همراهان ایشان و در قوچان ۱۵ سال ممنوع المنبر بوده بار دیگر تأکید کرد: این سخن از خود امام زمان است که هر که قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعا کند مرا می بیند دروغ گوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیت الله سیستانی هم گفتن هر کی ادعا کنه امام رو دیده دوروغه! موندم این همه آدمهای بزرگ که میگن امام زمان رو دیدن، همشون دوروغ گفتن!!!

    • بدون نام

      عجب ما هر روحانی رو دیدیم میگفت امام زمان رو میبینه

    • احمدی

      حتی خود دکتر؟

    • ای خدا

      احمدی نژاد که ميگه هر روز با امام زمان نهار می خوره چی؟

    • بدون نام

      این سخن امام زمان منظور این است که قبل از ظهور سفیانی و ندای آسمانی وقتل نفس ذکیه ظهور ممکن نیست نه اینکه تا قبل از این کسی نمی تواند امام زمان راببیند افراد بزرگی چون ابن طاووس و علامه حلی و علامه بحر العلم و شیخ نخودکی و شیخ انصاری و شیخ حر عاملی و... افرادی بودند که امام زمان رادیده اند مگر این همه افراد همه دروغگو بوده اند و با این سخنان...مردم را ناامید نکنیم الله اعلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج