۷۱۱۵۳۸
۱۶ نظر
۵۰۴۸
۱۶ نظر
۵۰۴۸
پ

مُلبس شدن فرزند سید حسن به لباس روحانیت

مناسبت‌های مذهبی؛ مثل اعیاد قربان و غدیر یا میلاد ائمه (ع) فرصت‌هایی هستند که جمعی از طلاب با حضور در دفتر مراجع، با گذاشتن عمامه بر‌ سر در ‌اصطلاح به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

روزنامه شرق: مناسبت‌های مذهبی؛ مثل اعیاد قربان و غدیر یا میلاد ائمه (ع) فرصت‌هایی هستند که جمعی از طلاب با حضور در دفتر مراجع، با گذاشتن عمامه بر‌ سر در ‌اصطلاح به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

مُلبس شدن فرزند سید حسن به لباس روحانیت

این سنت دیرینه در حوزه علمیه قم و مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، به‌طوری‌که در قم، طلاب در محضر آیات صافی‌گلپایگانی و نوری‌همدانی ملبس شدند و مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی هم در سالن همایش مصلای اعظم تبریز توسط حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، برگزار شد؛ امام‌جمعه‌ای که به‌تازگی به‌واسطه برخی اقدامات، از جمله برداشتن نرده‌های فاصله‌گذار بین مردم و مسئولان به شهرت دست یافته است. شکل مراسم عمامه‌گذاری به ‌این‌ ترتیب است که طلاب با عبا و قبا به‌ تن، در صف ایستاده و عمامه‌های سفید یا سیاه آنها که به نشانه سیادت است و از قبل در سینی‌های جداگانه و با اسم هر طلبه آماده شده، توسط مرجع تقلید بر سر آنها گذاشته می‌شود.

در حسینیه جماران، این مراسم بر‌خلاف سنت مألوف به‌طور یک‌نفره و اختصاصی برای سید‌احمد خمینی، فرزند سید‌حسن خمینی، برگزار شد. این مراسم، در لوای برگزاری جشن میلاد امام‌زمان (عج) برگزار شد و در ‌انتهای آن مراسم، عمامه‌گذاری نتیجه امام‌خمینی بجا آمد. در این مراسم که در آن چهره‌های سیاسی و بعضی از نمایندگان مجلس دیده می‌شدند، محمدعلی رامین و فرزندش، یاسین - همسر مهناز افشار- هم حضور داشتند. از‌ دیگر چهره‌هایی که در این جمع حضور داشتند، می‌توان به محسن هاشمی و فرزندش، عماد و نیز مهدی هاشمی اشاره کرد.

مُلبس شدن فرزند سید حسن به لباس روحانیت

مراسم جشن نیمه‌ شعبان با حضور اعضای بیت امام، آیت‌الله سیدعلی محقق‌داماد، آیت‌الله موسوی‌بجنوردی و جمعی از علما و شخصیت‌ها در حسینیه جماران برگزار شد. در این مراسم، جمعی از قاریان قرآن آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کردند و چند تن از مداحان اهل‌بیت (ع) به مدح حضرت صاحب‌الزمان (عج) پرداختند. در پایان نیز سیداحمد خمینی با حضور علما و روحانیون حاضر ملبّس به لباس روحانیت شد و آیین عمامه‌گذاری توسط آیت‌الله سیدعلی محقق‌داماد برگزار شد.

احمد خمینی، فرزند ارشد سیدحسن خمینی و نوه مرحوم سیداحمد خمینی، فرزند امام خمینی، است. او متولد سال ۱۳۷۷ است و ۲۰ سال دارد. حسن خمینی به غیر از احمد، دارای دو دختر و یک پسر دیگر است. همسر او، ندا بجنوردی، فرزند آیت‌الله موسوی‌بجنوردی است.

حسن خمینی بعد از اتمام مراسم با انتشار عکسی از خود و فرزند تازه‌ملبس‌شده‌اش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بيست‌و‌پنج سال گذشت. از شهريور ١٣٧٢ كه در ميلاد رسول‌الله (ص) در حضور پدر و پدربزرگ، در جماران و به وسيله مرحوم آيت‌الله سلطانى‌طباطبايى معمم شدم تا امروز كه پسرم احمد در حضور پدر و پدربزرگش و به وسيله آيت‌الله سيدعلى محقق در حسينيه جماران معمم شد. ربع قرن، به سرعت باد. خدا ايمان و عمل صالح را توشه‌ي زندگي همه ما بگرداند و همه ما را سربازان شايسته‌اي براي حضرت صاحب‌الزمان (عج) قرار دهد. خداي متعال به لطف خويش، احمد را از هر خطا و خطر مصون دارد و او را به علم و عمل مزين نمايد. امام در حق پدرم نوشته بودند «خداوندا! احمد را نزد خود محمود فرما» و امروز به زبان آن عبد صالح خدا همين دعا را در حق احمد بر زبان جارى مى‌سازم».

محمدعلی ابطحی و محمدعلی آهنگران، از دیگر شرکت‌کنندگان این مراسم، هم با انتشار تصاویر مشترکی از خود و سیداحمد خمینی توضیحاتی را در نعت و منقبت نتیجه امام نوشتند. ابطحی در بخشی از مطلب خود نوشت: «...احمد آقای خمینی برآمده از خاندان قدیمی فقاهت و روحانیت است. از‌ طرف پدری به مرحوم امام خمینی و مرحوم آیت‌الله سلطانی و از سوی مادر به مرحوم آیت‌الله بجنوردی و سیدابوالحسن اصفهانی منسوب است. امیدوارم این جوان نازنین نام روحانیون خدمتگزار و مردمی را زنده کند و از کسانی باشد که نماینده واقعی مهربانی و اخلاق و آموزه‌های اصیل دین و پیامبر باشد...». محمد‌علي آهنگران هم شعری از حافظ را به‌عنوان عکس‌نوشتش با احمد خمینی منتشر کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلوفر

      چه خبرداغی !!!!!!؟،؟؟

    • خدایا

      دیگه خسته شدم خدایا خودت راه نجاتی بر ایم باز کن، که فقط برم از این کشور دیگه هیچی نمیخوام...

      پاسخ ها

      • نازنین

        آمین

    • رضا

      خب به سلامتی، خدا را شکر خیالمون راحت شد، واقعا همه ملت منتظر این رویداد مهم بودن، فقط کاش پخش زنده تلویزیونی هم داشت هرچی نباشه ۲۵ سال انتظار کشیده بودیم.

    • علی

      این بنده خدا قبلا هم که ملبس شده بود

    • بدون نام

      خدا به فریاد ما برسد

    • بدون نام

      با ملبس شدنش دردی از مردم دوا میشه ؟

    • علی

      عالیه . فقط اگه اینا هم کار می کردن بیشتر واسه کشور بدرد می خوردن. مثل ترکیه .

    • هم شهری

      خدا بدادمان برسد.

    • بدون نام

      چه خبر مهمی!!!!

    • هدی

      تبریک می گوییم خدا توفیقاتشان را مضاغف گرداند

    • بدون نام

      خدانگهدارش باشه و ارزوی موفقیت براش دارم که واقعا از نسل پاکان هست

    • بدون نام

      ان شاءالله سرباز لایقی بر ای امام زمان باشند تعجیل در فرج امام زمان صلوات اللهم صلی علی محمد وال محمد عجل فرجهم

    • بدون نام

    • بدون نام

      به به ... عجب خبر داغی!!!!!!

    • احمد

      عالیه مبارک باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج