۷۱۱۵۴۴
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تحلیلگر اصولگرا: حمله به ظریف مشکوک است

ناصر ایمانی؛ فعال رسانه‌ای اصولگرا در روزنامه ایران نوشت: تحرکات روزهای اخیر علیه رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نه تنها حرکت‌ها و رفتارهای بسیار نابجایی است که در واقع در راستای خواست امریکایی‌ها قرار گرفته است.

ناصر ایمانی؛ فعال رسانه‌ای اصولگرا در روزنامه ایران نوشت: تحرکات روزهای اخیر علیه رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نه تنها حرکت‌ها و رفتارهای بسیار نابجایی است که در واقع در راستای خواست امریکایی‌ها قرار گرفته است.

با این حال اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم این دوستان می‌خواهند در امتداد انقلاب و نظام و رهبری سخن بگویند و موضع بگیرند؛ باید گفت که برخلاف ادعای آنها، هم مذاکرات برجام کاملاً مورد تأیید مقام معظم رهبری بود و هم شخص محمدجواد ظریف. چنانکه در همین ماه‌های اخیر رهبری نظام به شخصه از آقای ظریف قدردانی و حمایت کردند.

اینکه می‌بینیم طرف مقابل در درجه اول امریکا و بعد کشورهای اروپایی به برجام آسیب می‌زنند و زده‌اند، به معنای کوتاهی تیم دیپلماسی ایران نیست. ما باید با افکار عمومی جهان اتمام حجت می‌کردیم تا عملاً نشان دهیم به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و کشور صلح‌جویی هستیم. این هدف با مذاکرات برجام و نتایج آن محقق شد. چنانکه گزارش‌های بعدی سازمان انرژی اتمی نیز مؤید همین موضع است. بنابراین دلیلی برای اینکه کسی بگوید دستگاه سیاست خارجی کشور دچار اشتباه فاحشی شده است، وجود ندارد. کما اینکه این دستگاه نیز همچون هر نهاد دیگری بری از هرگونه اشتباه نیست و شخص وزیر امور خارجه نیز هیچ گاه چنین ادعایی نداشته است.

بنابراین حملاتی که علیه ظریف سازماندهی می‌شود نه مطابق واقعیت است و نه مطابق مصلحت فعلی کشور. در عین حال اینکه علی رغم نظارت و تأیید عالی‌ترین مقام کشور بر مذاکرات و سمت‌گیری دستگاه دیپلماسی عده‌ای چنین فضاسازی را رقم می‌زنند، حرکتی مشکوک است و نباید صرفاً این گونه نگاه کنیم که اینها افرادی تندرو هستند. این تحرکات از تندروی گذشته است. حمله کردن همه‌جانبه به ظریف در شرایطی که تا تصمیم‌گیری ترامپ درباره برجام تنها ۱۰ روز باقی مانده است و مقامات اسرائیل و عربستان سعودی تمام همراهی خود را در مقدمه‌چینی برای تحرکات ایذایی او به نمایش گذاشته‌اند، مسأله‌ای نیست که بتوان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیر

      چکارکرده ایشون تحصیل کرده آمریکاست واین برجام ضعیف راتدوین کرده

    • بدون نام

      هسته ای رفت،تحریما موندن.

    • بدون نام

      احتمالا برجام لغو نشه.چی بهتر از برجام برای آمریکا؟

    • بدون نام

      این برجام فقط اهرمی شده دست آمریکا برای فشار بیشتر برروی ایران .آمریکا نه به تعهداتش عمل کرد و نه راهی در این توافقنامه برجام برای شکایت و مجبور کردن آمریکا برای عمل به تعهداتش وجود دارد که ضعف اصلی توافق هست که اینگونه مسائل پیش بینی نشده

    • ناشناس

      تا آتش به اختیار داریم همینه

    • بدون نام

      دوستان جلوتر از رهبری راه نروید...
      کاسه ی داغ تر از آش هم نشوید؛گوشتان به دهان رهبری باشه والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشششششم!!!!!

    • علی

      آقای ظریف اینجا ایرانه همان کوفه که به دروغ میگویند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.تنهایت میگذارند.اینجا نمیشود زندگی کرد فقط میتوانی مردگی کنی.

    • ایرانی

      هیچم مشکوک نبود ازضعف برجام وترس از بیان واقعیت ازتیم دیپلماسی تاجوانها وبچه هایی که درمحافل دربسته انهارا غیرمحسوس تحریک میکنید.حالا اگر احساساتی شدن مشکوک شد!؟ شاید زیاد درگوششان اتش به اختیارو گفتید ویاکیهان رو در جلسات براشون تحلیل وبعنوان پیشرو درمبارزه معرفی میکنید!!!! اقابرا ماکه نگو دیگه!

    • بدون نام

      ازچیش دفاعدمیکنی به دروغ از۶تاازهمکاراش جاسوس بودن نفهمیدیاازدیپلماسی ذلیل که کرواسی هم به استقبالش نرفت یاافغانستان حق ابه ایران ونمیده و۱۶ملیون رسخت وعرضه بیرون انداختن ندارین و۱۰ملیون شغل واشغال کرده

      پاسخ ها

      • احمدم

        چی؟خخخخخ

      • بدون نام

        ۸

    • بدون نام

      بابرجام راحترامریکاواروپازورمیگن باتلاق

    • بدون نام

      انها که با ظریف مخالفت میکنند هیچی نمی فهمند یعنی نفهمند انها منافع خودشان را در خطر میبینند

    • بدون نام

      انها که با ظریف مخالفت میکنند هیچی نمی فهمند یعنی نفهمند انها منافع خودشان را در خطر میبینند

    • یاران

      شما ها که از وزیر خارجه محترم آقای ظریف که امیرکبیر زمان خویش هستند انتقاد میکنید دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هستید،، آقای ظریف خداوند متعال پشت و پناهت باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حماقت وتوهم. اگربرجام نبود

    • بدون نام

      ظریف با کارهای ظریفی که انجام میدهد رییس جمهور آینده میشود!مبارک باشد

    • علی

      سلام، امان از دست کاسبان تحریم، چون دیگه نمیتونن نفت قاچاق کنن و امثال زنجانی رو بوجود بیارن ناراحتن،، منافع شخصی به قیمت از بین رفتن منافع ملی.. امان از حرص و طمع و چسبیدن به مال دنیا

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظریف

    • بدون نام

      امريكا چه برجام امضا كند و چه امضا نكند و چه مذاكره بكند و چه مذاكره نكند بازنده اين بازي است،،،،،،،،، اين يك حقيقت است كه هر دو طرف مخالف و موافق استدلالهايي مياورند و بر سر هم ميكوبند كه هم درست ميگويند و هم غلط و اخر هم به نتيجه اي نميرسند،،،،،،،سران أصلي نظام همانطور كه روسيه إعلام كرد تمايل چنداني به هرگونه توافق و إمضاي برجام ندارند و امضا نكردن ترامپ را به فأل نيك ميگيرند ،،،،،،،اين جزو پيچيده گيهاي اين مهم است كه سربسته مونده تا بماند،،،،

    • بدون نام

      بازی خودشونه برای مظلوم نمايی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج