۷۱۱۸۲۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

محبیان: پیام ظریف، توپ را در زمین آمریکا انداخت

استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: پیام ظریف دستور کار روشنی فراروی اروپایی ها و آمریکایی ها قرار داد. در حال حاضر توپ در زمین آنها است و اگر خلف وعده ای صورت بگیرد، توسط آمریکا انجام شده است و در این صورت این کشور اعتبار خود را به طور کامل از دست می دهد.

خبرگزاری ایرنا: استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: پیام ظریف دستور کار روشنی فراروی اروپایی ها و آمریکایی ها قرار داد. در حال حاضر توپ در زمین آنها است و اگر خلف وعده ای صورت بگیرد، توسط آمریکا انجام شده است و در این صورت این کشور اعتبار خود را به طور کامل از دست می دهد.

امیر محبیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ، درباره پیام توییتری ظریف افزود: این پیام، پیام درستی است که به صراحت به جامعه جهانی بیان شده است.

وی تاکید کرد: در این پیام ایران ضمن اینکه حسن نیت خودش را اعلام کرده، طرف مقابل را به ایفای نقش خود در اجرای تعهدات دعوت کرده است.

ظریف در پیامی توییتری که به صورت ویدئویی منتشر شد اعلام کرد: این پیام ایران است؛ فقط یک راه پیش رو داریم و آن عمل ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود در برجام است؛ مماشاتی در کار نیست.

محبیان در ادامه درباره خروج آمریکا از برجام گفت: واقعیت این است که مذاکره کنندگان در جریان برجام توانستند به گونه ای عمل کنند که ایالات متحده آمریکا وحدت با هم پیمانان خودش را در حوزه برجام از دست بدهد.

دبیر کل حزب نواندیشان ایران اسلامی افزود: در حال حاضر اختلاف جدی بین آنها وجود دارد زیرا نگران هستند که آلترناتیو مناسبی برای برجام وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: بهترین کاری که ایران می تواند انجام دهد، اعلام مواضع به صورت شفاف و صریح است تا هر گونه طمع برای افزودن فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی پیشاپیش از بین برود.

محبیان با بیان اینکه برجام سقف توافقات ما است و نه کف آن، اضافه کرد: ایران صراحتا اعلام کرد - چنانچه قبلا هم اعلام کرده - ما هیچگونه شرایط جدیدی را نمی پذیریم و حداکثر توافقی که می توانیم داشته باشیم، برجام است.

وی ادامه داد: با این شیوه عملا به ایالات متحده و کسانی که می خواهند با اعمال فشار، سیاست جدیدی را دیکته کنند، این پیام را می دهد که ما وارد فاز گفت و گو بر روی شرایط جدید نخواهیم شد و این باعث می شود آمریکا، تصمیم خود را درباره نحوه چگونگی برخورد با برجام بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا شرایط حال حاضر آمریکا را نامناسب توصیف کرد و گفت: در وضعیت کنونی اگر آمریکا از برجام خارج شود یا اینکه به گونه ای عمل کند که نتواند با ائتلاف خود اتحاد داشته باشد، تحریم ها اثر گذاریش را از دست خواهد داد و قدرت نفوذ آمریکا هم به لحاظ دیپلماتیک به چالش کشیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس بهترین گزینه برای ایران، پرهیز ازمذاکره جدید و جلوگیری از طراحی مانوری دیگر توسط طرف مقابل است تا امکان طمع به وجود نیاید.

محبیان بیان کرد: اگر آمریکا در هر شرایطی و در بدترین سناریو از برجام خارج شود و اروپایی ها هم مطابق خواسته این کشور در کنار آمریکا قرار بگیرند، شرایط بدتر از گذشته نخواهد بود.

دبیر کل حزب نواندیشان ایران اسلامی گفت: ایالات متحده آمریکا با ایجاد نقض در اجرای برجام عملا شرایط مثبتی ایجاد نکرده بود که بخواهد آن را به عنوان یک امتیاز و پاداش برای ایران در نظر بگیرد تا جمهوری اسلامی به خاطر آن دربرجام بماند.

وی تصریح کرد: ایران به لحاظ هسته ای قادر است، هر چه سریعتر شرایط پیشین را احیا کند؛ ضمن اینکه ایران منطق خودش را در دنیا اعمال کرد. یعنی حسن نیت خودش را به همه نشان داد. دنیا در حال حاضر دریافته است که برجام محصول حسن نیت ایران بود و اگر از برجام خارج شود و برجام از بین برود، حاصل نوع برخورد ایالات متحده آمریکا است.

محبیان خاطرنشان کرد: در میان عده ای از نخبگان آمریکا این مسئله به صورت جدی مطرح است که اگر آمریکا از برجام خارج شود یک پیام برای مذاکره کنندگان آتی با این کشور از جمله کره شمالی خواهد داد که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام، این کشور اعتبار خود را به طور کامل از دست خواهد داد، گفت: برای همین آنها در این مسئله تا حدود زیادی دچار شک هستند که از برجام خارج شوند یا خیر.

وی یادآور شد: بازی ایران به خوبی انجام شده و مذاکره کنندگان ما در برجام - هر چند در شکل آرمانی نتوانستیم اهداف لازم را به دست بیاریم - به صورت حرفه ای کار را انجام دادند و ما توانستیم آمریکا را در جایگاهی قرار دهیم که امکان توافق این کشور با متحدینش به حداقل کاهش پیدا کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه زمان خوبی برای مانور داریم، گفت: در برجام حسن نیت خود را ثابت کردیم و در حوزه دیپلماسی عمومی گام های بزرگی را به جلو گذاشتیم و عملا حرکت هسته ای ایران در بسط توان علمی، جایگاه بین المللی خود را به دست آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برعکس توپ افتادتوسفره اقشارفقیرجامعه

    • بدون نام

      ملت حق ندارند در توییتر باشن؟؟؟؟

    • بدون نام

      نکشیمون توپ انداااااز !!!! :))))))))

    • حمید مخدیخانی

      خودمونو مثله لیبی و عراق نکنیم این کشورا میخوان ما رو صعیف کنن بعد به کشورمون حمله کنن با جانو دل برایه مملکتمون وایستیم

    • بدون نام

      توپ را با هزار بدبختی دیگه میکوبن تو سرتون حالا میبینید.. شوک بعدی دلار در راهه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج