جاباما
۷۱۱۹۳۲
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ایرفرانس پروازهایش به ایران را محدود کرد

شرکت هواپیمایی ایرفرانس به بهانه کمبود مسافر، خدمات پروازی بین پاریس و تهران را کاهش داد و صرفا به فصل تابستان محدود کرد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشت: شرکت هواپیمایی ایرفرانس به بهانه کمبود مسافر، خدمات پروازی بین پاریس و تهران را کاهش داد و صرفا به فصل تابستان محدود کرد.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی فرانسوی گفت: «ایرفرانس تصمیم گرفته برنامه خود را برای تطبیق بهتر با میزان تقاضا تعدیل نماید.» وی افزود، این تصمیم از ۲۸ اکتبر اجرایی خواهد شد.

اقدام شرکت ایرفرانس در حالی صورت می گیرد که فضای عدم قطعیت بین المللی در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام به اوج خود رسیده است، اما سخنگوی ایرفرانس گفته این تصمیم هیچ ارتباطی با فضای سیاسی مرتبط با ایران ندارد.

بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، تهران توافق کرده که برنامه هسته ای خود را محدود کند و در مقابل تحریم های غرب علیه این کشور برداشته شود.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: «این (اقدام) نشان می دهد که فضای عدم قطعیت در مورد سرنوشت برجام تا چه حد در حال تاثیرگذاری بر احساس شرکت های مختلف در قبال ایران است.»

حتی پیش از تشدید اخیر تنش ها بین ایران و ترامپ، بانکداران و دیگر بنگاه های اقتصادی طرف همکاری با ایران می گفتند، به دلیل عدم قطعیت در مورد سرنوشت تحریم های دولت آمریکا، تمایلی برای سفر به این کشور برای بستن قرارداد یا مذاکره برای تامین مالی قراردادهای موجود ندارند.

اما در عین حال، شرکت قطر ایرویز گفته تقاضا برای سفر به ایران همچنان بالاست.

اکبر الباکر، مدیر شرکت قطر ایرویز در این باره گفت: «ما پروازهای زیادی به ایران داریم. ما به ۳ مقصد در ایران پرواز داریم.» وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل بلاتکلیفی در مورد سرنوشت برجام، قطر از نظر تجاری متضرر شده است گفت: «به هیچ وجه. ایران بازار بزرگی... با بیش از ۹۰ میلیون نفر مردم تحصیلکرده و بسیار مشتاق سفر است و ما به شکل بسیار موفقیت آمیزی مشغول ارائه خدمات در این بازار هستیم. ما وارد سیاست نمی شویم. ما یک ایرلاین هستیم.»

داده های برنامه های پروازی ثبت شده در پایگاه داده او ای جی نشان می دهد که ایرلاین هایی که پروازهایی از ایران به مقصد کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ترکیه داشته اند معتقدند تقاضا برای مسیرهای ایران در سال گذشته به سقف خود رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، در تابستان سال گذشته، ۶ هزار و ۲۸۱ پرواز یک طرفه به مقصد ایران برنامه ریزی شده بود، در حالی که این تعداد در تابستان امسال به ۵ هزار و ۵۹۴ پرواز رسیده است. این در حالی است که تعداد سفرها به ایران در تابستان ۲۰۱۵ یعنی حدود شش ماه قبل از توافق برجام، ۴ هزار و ۶۶۶ مورد بوده است.

در ماه ژانویه شرکت ایرفرانس اعلام کرد، در حال انتقال سرویس های پروازی خود به مقصد تهران از شبکه اصلی خود به برنامه پروازی یکی از شرکت های جدید التاسیس خود یعنی شرکت جون است.

ایرفرانس گفته برای مشتریانی که از این تغییرات متاثر شده اند، مجددا بلیط رزرو خواهد کرد. پیش از این در ماه دسامبر، شرکت اتحاد ایرویز هم اعلام کرده بود پروازهای خود به ایران و اوگاندا را متوقف می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امروز پروازها کم میشود فردا قطع رابطه بعد هم بطور کامل کنسل دیگه تکمیل میشود ....

    • ه ع

      منطقیه همانطور که اول دولت ایران فروش رنو و اقدامات توتال رو تقریبا متوقف کرده منتظر مقابله به مثل باشه

    • بدون نام

      اخه کی از پاریس بلند میشه بیاد ایران؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج