۷۱۲۱۶۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

روسیه: اختلال در برجام پیامدهای جدی دارد

روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: برجام ساز وکار متعادلی است که در آن منافع همه طرف ها مورد توجه قرار گرفته است و اختلال در آن پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا: روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: برجام ساز وکار متعادلی است که در آن منافع همه طرف ها مورد توجه قرار گرفته است و اختلال در آن پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.

به نقل از وزارت خارجه روسیه، این بیانیه توسط هیات روسی در ادامه نشست دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) که در ژنو در حال برگزاری است، منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: هشدار می دهیم که برهم خوردن موازنه شکننده منافع در برجام منجر به پیامدهای جدی برای امنیت بین المللی و نظام منع گسترش (سلاح های هسته ای) خواهد شد؛ در واقع اختلال در برجام بدون هر گونه دلیل و به رغم اراده جامعه جهانی بر تلاش ها برای حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره نیز تاثیر می گذارد و به کره شمالی امکان می دهد که در مورد رعایت توافق ها با این کشور متقاعد نشود.

در این بیانیه همچنین بر حمایت روسیه از پیشرفت های بدست آمده در گفت وگوهای بین کره شمالی و جنوبی تاکید و اعلام شده است،«ما از تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایش های هسته ای و موشکی و نیز استفاده از میدان هسته ای در این کشور استقبال می کنیم و این تصمیم را گام مهمی در مسیر کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و تثبیت گرایش های مثبت در بهبودی اوضاع منطقه شمال شرق آسیا می دانیم.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: روسیه همچنین از گفت و گوهای مستقیم میان کره شمالی و آمریکا برای حل و فصل تنش در شبه جزیره کره حمایت کرده است.

**سوریه به تعهدات هسته ای خود پایبند است

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: گزارش های مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تحقق تضمین ها در سوریه حاکی از پایبندی دمشق به تعهدات خود در چارچوب معاهده پادمان های آژانس است.

در بیانیه آمده است: دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در همین حال نتوانست ثابت کند که مرکز علمی که سال ۲۰۰۷ در دیرالزور نابود شد، راکتور هسته ای نیمه تمام بود و

اطمینان داریم پس از ریشه کن شدن تهدید تروریستی و بهبودی اوضاع در سوریه، آژانس بین المللی انرژی اتمی با همکاری دولت سوریه می تواند گزارش های قبلی خود را دوباره ارزیابی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ آنرا درک نمی کند،چون عقل کاملی ندارد.

    • بدون نام

      روسیه هم دنبال منافع خودشه مستندی که در روسیه تهیه شده بود در باره ایران مردم زیاد اطلاعی از ایران نداشتند جای تعجبه

    • سعید

      چرتا پرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج