جاباما
۷۱۲۲۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

داستان‌های تاریخ فوتبال

اشتباهی که با قهرمانی‌های پیاپی جبران شد

تصمیم عجیب کریوف در رابطه با خرید رومریتو (خولیو سسار رومرو) و استفاده از لوسندو در ترکیب بارسلونا با شکست همراه شد اما او توانست با قهرمانی‌های متعدد آن را جبران کند.

ایسنا: یک شنبه شب قرار است بارسلونا به مصاف رئال مادرید برود. بارسا از سال‌ها به دنبال تشکیل "تیم رویایی" خود بوده است. در آن زمان کریوف هنوز نقاط کوری برای تشکیل تیم رویایی‌اش داشت. باشگاه کاتالانی می‌توانست با سومین بازیکن خارجی قرارداد امضا کند و به همین خاطر کریوف خواستار رونالد کومان هلندی شد. او می‌توانست به صورت قرضی این بازیکن را به خدمت درآورد با این حال این جا به جایی در تابستان رخ می‌داد. به همین خاطر کریوف عجله کرد و پیش از تقابل با مادرید خواستار امضای قرارداد با رومریتو شد. رومریتو چه کسی بود؟

رومریتو بردار زن آماریا، بازیکن پیشین بارسلونا و رئال ساراگوسا و مانند او اهل پاراگوئه بود. او هم‌چنین دوست کایتانو رِ، بازیکن پیشین آبی‌اناری‌ها بود (رِ گلزن خوبی بود که برای تیم‌های الچه و اسپانیول نیز بازی کرد و جز هفت بازیکنی بود که به همراه پاراگوئه چهره خوبی از خود در جام جهانی ۱۹۵۸ برجای گذاشت).

اشتباهی که با قهرمانی‌های پیاپی جبران شد

رومریتو در جام جهانی جوانان ژاپن درخشید. او دیگر یک بازیکن کوچک به حساب نمی‌آمد و ۲۹ ساله بود. با این حال هنوز نتوانسته بود به توفیقی دست پیدا کند. پس از شروع خوب در پاراگوئه نتوانست از فرصت حضور در فوتبال آمریکای شمالی بهره ببرد. او عضو تیم کاسموس شده بود. رومریتو سپس به تیم کارلوس آلبرتو یعنی فلومیننزه پیوست و در این باشگاه بود که کریوف خواستارش شد. سرمربی هلندی خاطره خوبی از او در لیگ آمریکای شمالی داشت و به همین خاطر برای امضای قرارداد با او پا فشاری کرد. در نهایت بازیکن پاراگوئه‌ای به عنوان یک مهره پنهان به تیم کاتالانی پیوست.

مادرید در آن سال (۱۹۸۹) بهتر از بارسلونا بود و در مسیر پنجمین قهرمانی پیاپی با کینتا بوئیتره بود.

در نهایت در یک آوریل رومریتو در ال کلاسیکو معرفی شد. او به عنوان یک مهاجم کار خود را شروع کرد اما به عنوان یک هافبک تهاجمی به کارش پایان داد. رومریتو در دقیقه ۸۰ تعویض شد و خولیو آلبرتو به جایش به میدان رفت. عملکرد مهاجم پاراگوئه‌ای در این بازی ضعیف بود. او در دقیقه ۳۵ یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد. در دقیقه ۴۱ یک فرصت خوب دیگر را نیز از دست داد و در دقیقه ۴۴ بالاخره یک ضربه سر خوب زد که بویو به خوبی آن را مهار کرد. بارسا ۱۰ دقیقه کاملا بر بازی تسلط داشت اما به خاطر نبود یک مهاجم میانی خوب به گل دست پیدا نکرد. بازی در نهایت بدون گل به پایان رسید. رومریتو با گذشت زمان در بازی محو شد تا این که سرمربی تصمیم به تعویضش گرفت. مهره پنهان بارسلونا یک شکست محسوب شد. کریوف که پیش از این در هفته نخست در وایادولید از یک بازیکن تیم‌های پایه به نام لوسندو در ترکیب اصلی بهره برده بود مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال فراتر از این شکست‌ها، کریوف در جایی دیگر و در سرش به فکر ساخت "تیم رویایی" بود. تیمی که توانست چهار سال پیاپی قهرمان لالیگا شود و برای نخستین‌بار جام قهرمانان اروپا را برای بارسلونا به ارمغان آورد. کریوف به این شکل قضیه رومریتو و لوسندو را جبران کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج