۷۱۲۳۲۲
۵ نظر
۵۰۵۲
۵ نظر
۵۰۵۲
پ

پاسخ بیت امام (ره) درباره عمامه گذاری سید احمد

یکی از اعضای بیت امام درباره مراسم عمامه گذاری به سازندگی می گوید: حُسن مراسم این بود که عکس ها فورا منتشر شد تا حرف و حدیثی پیش نیاید. حضار هم عکس ها را منتشر کردند. به همین خاطر حمله ها عمدتا به اصل قضیه بود و نه حواشی.

یکی از اعضای بیت امام درباره مراسم عمامه گذاری به سازندگی می گوید: حُسن مراسم این بود که عکس ها فورا منتشر شد تا حرف و حدیثی پیش نیاید. حضار هم عکس ها را منتشر کردند. به همین خاطر حمله ها عمدتا به اصل قضیه بود و نه حواشی.(لازم به ذکر است روزنامه سازندگی هیچ نامی از این عضو بیت امام(ره) نیاورده است.)

چرا برخی خانواده امام (ره) را در معرض حاشیه قرار می دهد و در تلاش هستند با دستاویز قرار دادن برخی حواشی و خبرها، راه را برای تخریب خانواده بیت امام فراهم کنند؟

- از خود آنها بپرسید. حساسیت به خبرهای این جایگاه طبیعی است. بیت امام خود را در اتاق شیشه ای قرار داده و خوب است بقیه هم اینچنین باشند. نکته دیگر این که دعوت شدگان علاوه بر مردم جماران که در جشن امام زمان حاضر بودند، فقط دوستان نزدیک مرحوم حاج احمد آقا، سید حسن و سید احمد بوده اند و اصلا از مسئولین نظام کسی حضور نداشت. برخی افراد هم خودشان مطلع شدند و آمدند. فرزندان علمای دیگر هم در مجالس عمومی معمم شدند. الان با وجود عکس ها حداقل واقعیت دیده می شود؛ حُسن مراسم این بود که عکس ها فورا منتشر شد تا حرف و حدیثی پیش نیاید. حضار هم عکس ها را منتشر کردند. به همین خاطر حمله ها عمدتا به اصل قضیه بود و نه حواشی.

پاسخ بیت امام (ره) درباره عمامه گذاری سید احمد

چرا سید احمد بنا بر سنت مرسوم عمامه گذاری به قم نرفت و نزدیک مرجع به روال معمول و مألوف، این سنت را به جای نیاورد؟

- هیچ یک از اعضای خانواده امام در قم معمم نشد. علاوه بر این بسیاری از طلبه ها در تهران و مثلا به دست رهبر انقلاب یا اساتید برجسته حوزه معمم می شوند. از نکاتی که سوال شده خصوصی بودن مراسم بوده، این امر بسیار طبیعی در بیوتات مراجع است و حتی طلبه های معمولی هم بعد از آن جلسه رسمی مراسم خصوصی می گیرند.

آیا این نوع عمامه گذاری که در خصوص سید احمد خمینی انجام شد در خانواده و بعضی اعضای بیت امام مرسوم بوده است؟

- بله، همه نوه های امام به همین شکل معمم شدند. آیت الله مسیح بروجردی در مجلسی در منزل امام در دوران حیات امام. آقا یاسر خمینی به دست آقای خاتمی در مجلسی در جماران. علی آقا در مجلسی به دست حسن آقا در حرم امام. حسن آقا در جماران و در مجلسی به دست آیت الله العظمی سلطانی طباطبایی پدربزرگ مادری اش. آقا مرتضی اشراقی در مجلسی در جماران به دست آقای خاتمی، سید حسین خمینی در مجلسی خصوصی در نجف اشرف.

چه شد که وی تصمیم گرفت ملبس به لباس روحانیت شود و در این راه نقدم بگذارد؟ پیشنهاد خانوادگی موثر بود یا اهداف دیگری دارید؟

- هم علاقه شخصی و هم پیشینه خانوادگی. هیچ هدف خاصی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا نون و آب در معمم شدنه...فعلا.

    • پروین

      به کوری چشم دشمنبه وجودش افتخار می کنیم

    • بدون نام

      ژن خوب

    • بدون نام

      اصلان مهم نیست

    • علی

      سلام، کلا دلواپسان از آدمهای خوشتیپ و خوش سیما بدشون میاد هر کسی که باشه، حاج محمود احمدی‌نژاد رو که فراموش نکردید که چقدر براش گریبان چاک میکردن همین که بوتاکس کرد دشمنش شدن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج