۷۱۲۳۲۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا رئال، لیورپول را له خواهد کرد؟

حمیدرضا صدر به فینال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان روی آورده: رئال - لیورپول...

ورزش سه: حمیدرضا صدر به فینال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان روی آورده: رئال - لیورپول...

بسیاری از رسانه های اسپانیایی سرخوشانه به فینال رئال - لیورپول لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ نگریسته اند. آنها تکرار پیروزی لیورپول در فینال ۱۹۸۱ را برای سرخپوش ها خواب خوانده اند و خیال. همان فینالی که لیورپول با یک گل پیروز شد و غول های برنابئو برابر آن گل دیرهنگام آلن کندی مات ماندند. زمانی که لیورپول آقای اروپا بود و برای سومین بار طی پنج سال راهی فینال شده بود و رئال برای نخستین بار طی یازده سال.

برای آنا آقای کنونی اروپا، رئال است. آنها می گویند رئال، لیورپول را له خواهد کرد و خدا را شکر کرده اند بایرن، یووه و بارسا راهی فینال نشده اند. از پنج کارشناس مارکا فقط یک نفر برای لیورپول در فینال کیف شانس پیروزی قائل شده، آن هم با این تعبیر که هیچ بازیکن لیورپولی جامی نبرده و همه با انگیزه بالایی راهی میدان خواهند شد، کاملا برخلاف مادریدی ها.

اسپانیایی ها به خود می بالند و مادریدی ها بیشتر. مادرید ۲۰۱۸ شده پایتخت فوتبال اروپا. رئال در فینال لیگ قهرمانان به میدان خواهد رفت و آتلتیکو مادرید در دیدار نهایی لیگ اروپا. شاید حق با آنها باشد. هر چه باشد تیم های اسپانیایی طی نزدیک به یک دهه در ۲۳ نبرد از ۲۷ دیدار با حریفان انگلیسی در مراحل پلی آف اروپایی پیروز شده اند.

آمار اسپانیایی - انگلیسی

چلسی در همین فصل مغلوب بارسلونا شد و منچستریونایتد برابر سویا زانو زد. پیش از آن رئال در سوپر کاپ اروپا، یونایتد را شکست داده بود. آتلتیکو مادرید فصل پیش لسترسیتی قهرمان لیگ برتر را از لیگ برتر بیرون انداخت و بارسا فصل پیش از آن آرسنال و رئال، منچسترسیتی را در مرحله حذفی پشت سر گذاشت و لیورپول در فینال لیگ اروپا مغلوب سویا شده بود، همان دوره ای که اسپانیایی ها پنج دوره آن لیگ را فتح کرده بودند.

بارسا در ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۵-۲۰۱۴ منچسترسیتی را شکست داد و آتلتیکو در نیمه نهایی ۲۰۱۴ چلسی را پشت سر گذاشت. یونایتد پیش از آن سه دوره پیاپی مقهور اسپانیایی ها شد: شکست ۱-۳ در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ برابر بارسا، سقوط برابر بیلبائو در لیگ اروپا ۲۰۱۲ و مقابل رئال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۳.

چلسی در ۲۰۰۹ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با گل های خورده لیندن برابر بارسا حذف شد و یونایتد در فینال همان سال در رم ۰-۲ جام را به کاتالان ها واگذار کرد. آ« روند ادامه پیدا کرد و آرسنال در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ برابر اسپانیایی ها زانو زد.

چهار پیروزی انگلیسی ها کدام ها بودند؟ کم شمار، خیلی کم: پیروزی ۲-۳ چلسی برابر بارسا در ۱۲-۲۰۱۱ و راهیبابی به فینال لیگ قهرمانان. برد ۲-۳ لستر برابر سویا در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان فصل پیش و پیروزی ۱-۲ یونایتد مقابل سویا در لیگ اروپا همان سال. لیورپول در ۱۶-۲۰۱۵ در نیمه نهایی لیگ اروپا ۱-۳ ویارئال را شکست داد...

اما این فینال

لیورپول برای بنگاه های شرط بندی که کارشناسان پرشماری در تحلیل آماری بده بستان ها دارند در کیف به عنوان تیم کوچک تر به میدان خواهد رفت. بازیکنان اصلی و همین طور ذخیره رئال در اکثر پست ها از لیورپولی ها رتبه های عددی بالاتری یافته اند، مثلا ترکیب کروس - مادریچ - کاسمیرو برابر هندرسون - میلنر - وینالدوم. این که نیمکت لیورپول از نیمکت رئال که گرت بیل و کریم بنرما رویش نشسته اند لاغرتر بوده. آنها می گویند بازیکنان ذخیره به میدان رفته لیورپول طی شش ماه سپری شده کدام ها بوده اند؟ آکسلید چمبرلین که مصدوم شده، ترنت آلکساندر آرنولد، دومینیک سولانکو، دنی اینگس، راگنار کلاوان، ناتانیل کلاوان...

می گویند آمیزه محمد صلاح - فیرمینو - مانه فوق العاده بوده، ولی رئال در لیگ با دو بازی کمتر ۸۲ گل لیگ زده و لیورپول ۸۰ گل. می گویند لیورپول گل های پرشماری زده، ولی خیلی های شان کمترین تاثیری در سرنوشت بازی های نداشته اند. برای آنها هر دو تیم - طعنه آمیزانه - تا این جا ۳۷ گل دریافت کرده اند، ولی کلین شیت های یک ماه اخیر دفاع لیورپول برابر اورتون و استوک سیتی بوده، هر دو صفر صفر.

در چنین قابی آنها در جمع بندی نهایی به پیروزی ۰-۲ رئال برابر لیورپول رای داده اند، بی اشاره به شکست رئال از تاتنهام در لندن و از یووه در برنابئو برابر و همین طور گریختن از چنگال های بایرن در هر دو دیدار. بی اشاره به تاریخ و فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۵. همان زمانی که رسانه های ایتالیایی از قهرمانی بی چون و چرای میلان برابر لیورپول حرف می زدند، ولی سرخپوش های آنفیلد بودند که در نبرد سرگیجه آور استانبول، جام را بالا بردند.

ولی و در کنار همه اینها فینال ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان ترکیب پرشوری پیدا کرده. چه در صف مادریدی های رکوردشکن و چه در جبهه لیورپولی های به پرواز درآمده. شده یکی از آن فینال های رمانتیک که هر شیفته فوتبالی آرزویش را می کشیده. فینالی با کریستیانو رونالدو پا به سن گذاشته تمام نشدنی و محمد صلاح جوان و به پرواز درآمده. با زیدان دوست داشتنی در آستانه سه قهرمانی اروپا و با کلوپ پرشور که به انتقام آن فینال با دورتموند برابر بایرن می اندیشد و چه فینالی بزرگ تر برابر رئال بزرگ؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمرا بتونن قهرمان بشن فقققققط لیورپول عشقه

    • فقط پرسپولیس

      این چه متنیه می نویسید خدا وکیلی من عاشق مادریدم ولی لیورپول قهرمانه ...این حرفای صدر که یه دیونه است واسه چی می نویسید هیچی نمیفهمه.......

    • فریدون

      بابا خداییش لیورپول روانیه الان ، اراده کنن هر تیمی رو نابود میکنن..
      من مطمین هستم عشقم ک از هفت سالگی دوسش داشتم قهرمان میشه..
      زنده باد مرسی ساید

    • احمدمداحی

      خدایی فقط لیورپول

    • ع.انصاری

      YNWA

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج