۷۱۲۳۴۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فعالیت مستمر ۹۶ درصد کارگران با قرارداد موقت

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت اصلاح ماده ۷ قانون کار گفت: امروز بیش از ۹۶ درصد از کارگران کشور به شکل قرارداد موقت در فعالیت های مستمر و دائم کار می کنند که این بند از قانون کار باید اصلاح شود.

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت اصلاح ماده ۷ قانون کار گفت: امروز بیش از ۹۶ درصد از کارگران کشور به شکل قرارداد موقت در فعالیت های مستمر و دائم کار می کنند که این بند از قانون کار باید اصلاح شود.

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی و دبیر اجرایی خانه کار و کارگر شرق تهران، در خصوص کار و توسعه، بهره وری و نقش کارگران، اظهار کرد: اگر خواهان بازار کار فعال و بقای نیروی کار برای ادامه چرخه هستیم باید تکنولوژی و دستگاه های صنعتی را به روز کنیم و آموزش های جدید را به نیروی کار بدهیم.

وی افزود: باید کارفرما در بخش خصوصی و دولتی آموزش ها و مهارت های لازم را به نیروی کار بیاموزد زیرا کارگر توان پرداختن به این امر را ندارد و متاسفانه امروزه در بخش های صنعتی این امکانات در اختیار کارگران گذاشته نمی شود.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو ادامه داد : البته در حال حاضر آموزش هایی صورت می گیرد که بازار آنها اشباع شده است و اگرچه هزینه در این راستا صورت می گیرد اما این آموزش ها مفید واقع نمی شود.

بیات با بیان اینکه ابتدا باید فضای مناسبی را برای نیروی کار آماده کنیم که در محیطی به دور از استرس به انجام کار بپردازد، گفت: به دلیل اینکه نیروی کار در کشور ما فاقد امنیت شغلی است و نمی تواند رفاه نسبی را برای خود و خانواده اش فراهم کند نمی توان توقع بهره وری زیادی از چنین نیروی کاری داشته باشیم.

دبیر اجرایی خانه کار و کارگر شرق تهران بیان کرد: کارگران و نماینده کارگران در شورای عالی کار در ابتدا به دنبال افزایش حقوق و دستمزد نیستند، بلکه ما به دنبال افزایش قدرت خرید و پوشش سبد معیشت هستیم.

وی با بیان اینکه قانون کار قانون خوبی بوده و در اجرا دچار مشکل شده، تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح ماده ۷ قانون کار هستیم که پایه و اساس این قانون به شمار می رود.

بیات تاکید کرد: امروز بیش از ۹۶ درصد از کارگران کشور به شکل قرارداد موقت در فعالیت های مستمر و دائم کار می کنند که این بند از قانون کار باید اصلاح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازوقتی این افغانیهای خارجی توایران زیادشدن توهمه شغلهانفوذکردن ورفتن واین اینکارشون غیرقانونیه وفقط اینامیتونن توکاری که ایرانی باش نمیتونن برن فقط بااین نام وعنوان که فقط توجایی که ایرانی نباش میتونن باشن کارفرماوصابکارسواستفادگر به کارگرایرانی زوروظلم میکنه ایرانیامجبورن باحقوق کم وشرایط بدکارکنن واگرافغانی نباش این مشکلات نمیش فقط اخراج راه حل درست شدن این وضع بدبدایران وایرانیه

    • بی نام

      کارگر ایرانی از کار میزنه وپرو بازی در میاره ولی افغانی کارش رادرست انجام میده وگوش به فرمانه ما خودمان را اصلاح کنیم از کار نزنیم تا مارا به کار گیرن اگر نه انسان فقیر وپرو را باید ادب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج