۷۱۲۴۳۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اقبالی: تنها مشکل ایران در دور مقدماتی، عراق است

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی در جام ملت های آسیا فقط در دور مقدماتی با عراق مشکل دارد ولی ما از این مرحله می توانیم عبور کنیم.

خبرگزاری فارس: مسعود اقبالی در خصوص قرعه‌کشی ایران در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: ما قطعاً در جام مقدماتی تنها مشکلمان عراق خواهد بود و البته از این مرحله هم می‌توانیم عبور کنیم، مشکل اساسی ما همیشه در دور نهایی مسابقات است جایی که به تیم‌های ژاپن و کره برخورد می‌کنیم البته تیم ما اکنون برای جام جهانی در حال آماده شدن است و این می‌تواند اتفاق خوبی باشد که این تیم برای جام ملت‌های آسیا خود را آماده کند. ما حتی اگر در جام جهانی نتیجه نگیریم قطعاً برای جام ملت‌های آسیا خود را آماده می‌کنیم و با این تیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه چرا ما همیشه با تیم ملی عراق به مشکل می‌خوریم، گفت: فوتبال عراق خیلی شبیه ایران است چه از لحاظ فیزیکی و چه تکنیکی به همین دلیل است که ما بیشتر با عراق نسبت به ژاپن و کره به مشکل می‌خوریم. البته کره‌ای ها هم قطعاً پس از جام جهانی شرایط خوبی خواهند داشت و تیم قدرتمندی را راهی جام ملت‌های آسیا می‌کند.

اقبالی در خصوص اینکه آیا فدراسیون باید از همین حالا برای تمدید قرارداد با کی‌روش دست به کار شود، گفت: شب گذشته نقل قولی از کی‌روش به دستم رسید که ظاهراً تمدید قرارداد فقط برای جام ملت‌ها به او برخورده است و گفته به دلیل زحماتی که کشیده باید قرارداد ۴ ساله امضا کند، نمی‌دانم این نقل قول درست است یا نه اما حرف او صحیح نیست، ما سرمربیان خوبی در ایران داریم، چیزی که هست حمایت مدیریتی و تشکیلاتی ورزش ما از سرمربیان خارجی بیشتر از داخلی است.

وی افزود: بیشتر توجه‌ها به مربیان خارجی است مثلاً همین تیم امید را به کرانچار داده‌اند او مربی با تجربه‌ای است اما تنها وجه تمایز او با دخلی‌ها همین است و اینکه به او بیشتر توجه می‌کنند اما اگر یک مربی ایرانی سرمربی تیم ملی شود از این حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار نیست.

اقبالی در خصوص اینکه اقبال مردم بیشتر به سمت مربیان خارجی برای تیم‌های ملی است، خاطرنشان کرد: مردم قابل احترام هستند اما دانش علمی و تکنیکی لازم برای تشخیص مربی خوب ایرانی یا خارجی ندارند. بچه‌های ما هم با تجربه‌شده‌اند و دیگر ۵ سال قبل نیست که امیر قلعه‌نویی یا علی دایی تجربه نداشته باشند. اگر در سال‌هایی که آنها مربی‌گری کردند و نتیجه نگرفتند بررسی شود مشکل آنها بی‌تجربگی بوده است، مشکل ما این است که مسئولین ما هم نمی‌خواهند از مربی ایرانی حمایت کنند.

اقبالی ادامه داد: البته مربیان داخلی هم یک مشکلی دارند و آن هم این است که وقتی سرمربی می‌شوند برای انتخاب عناصر کمکی خود به جای استفاده از نیروهای متخصص و کارآموزیده سراغ برادر و پسرخاله و پسرعمو می‌روند در صورتیکه اگر نیروهای با کیفیت و طبق ضوابط انتخاب کنند و مسئولان هم همین حمایتی که از سرمربیان خارجی می‌کنند برای ایرانی‌ها حمایت کنند بچه‌های خودمان هم موفق می‌شوند. بچه‌های ایرانی باید بدانند که باید فرهنگ ورزشی خود را عوض کنند، متاسفانه در ایران مربیان سراغ کسانی می‌روند که برایشان خطر نباشد و آنها را تهدید نکند که این مشکل فرهنگی ماست.

اقبالی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد قرارداد کی‌روش با ایران تمدید شود، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم بستن قرارداد ۴ ساله با کی‌روش یعنی بالای ۵-۶ میلیارد هزینه. اگر واقعاً مسئولین ورزش از پس این پول بر می‌آیند که فبهالمراد اما اگر صحبت از حمایت کالای داخلی است به مربیان هم به مثابه کالا نگاه کنند. یکی از موارد پیشرفت یک مربی حمایت از سوی مسئولانش است. فدراسیون می‌تواند با داشتن یک کمیته قوی و نظارت روی مربیان داخلی و شرط قوی بابت استفاده از نیروهای متخصص این شرایط را فراهم کند. همین گواردیولا پشت سرش ۴ پیرمرد نشسته‌اند کسانی که در فوتبال استخوان خرد کرده هستند اما متاسفانه مربی‌های داخلی کمک‌هایی می‌آورند که از خودشان پایین‌تر است. اینکه یک مربی فقط تمرین بدهد کافی نیست، سرمربیان ما باید دستیارانی داشته باشند که در لحظات حساس به دادشان برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ها پس برا کی روش برنامه چیدین بخاطر همین کاراس که همیشه عقب افتاد هستیم مگه همه کشورهای اروپایی مربی داخلی استخدام میکنن که فوتبالشون پبشرفته شده باید دنبال بهترینها بود تا خوب باشیم ما که میدونیم شما اسر حسادت جفتک میزنید فکر این هستید وای دلارهای بیزبون رو کی روش برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج