جاباما
۷۱۲۴۸۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تقدیر از «محمد کوثر» در جشن کانون کارگردانان

مراسم اختتامیه جشن کانون کارگردانان خانه تئا‌تر در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

خبرگزاری ایلنا: در ابتدای این مراسم، محمودرضا رحیمی (دبیر جشن کانون کارگردانان) گزارش کوتاهی از پانزدهمین جشن کانون کارگردانان ارائه داد و گفت: در این دوره اولین جشنوارهٔ کارگردانان جوان تئا‌تر برگزار شد. در این جشنواره شش گروه جوان از مقطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و آموزشگاهی در شش شب نمایش‌های خود را در فضایی غیر رقابتی به روی صحنه بردند. کانون کارگردانان در این جشنواره پرسشی را مطرح نمود و آن این بود که آیا جامعهٔ تئا‌تر مکانیسمی برای ورود جوانان به دوران کارآموزی و وصل به بدنهٔ تئا‌تر دارد؟ همچنین این کانون در این هفته نشست تخصصی «تئا‌تر خصوصی- تئا‌تر دولتی» را با حضور متخصصین این حوزه برگزار کرد.

تقدیر از «محمد کوثر» در جشن کانون کارگردانان

در ادامه گروه‌های نمایش «مستخدم ماشینی»، «پیکر زن همچون میدان نبرد» و «خرده جنایت‌های زن و شوهری» سه گروهی بودند که در بخش نخست اهداء جوایز، تقدیر شده و جوایز خود را دریافت کردند.

سپس گروه وصل یار به سرپرستی ابراهیم اثباتی به اجرای موسیقی پرداختند و در ادامه مراسم از کتاب عبدالحسین نوشین نوشتهٔ احسان حاجی‌پور رونمایی شد.

احسان حاجی‌پور ابتدا به پژوهش‌های عبدالحسین نوشین اشاره کرد و گفت: شاهنامهٔ چاپ مسکو، آخرین کار پژوهشی نوشین بود و او یکی از کسانی است که پژوهش‌های زیادی را در تئا‌تر ایران رقم زد.

نویسنده‌ کتاب نوشین در خصوص نگارش این کتاب گفت: نوشتن این کتاب را از سال ۹۱ شروع و حدود دو سال و نیم به طول انجامید و چاپ آن هم همین مقدار زمان برد.

سپس حاجی‌پور از ایرج راد، بهزاد فراهانی، اصغر همت، سهراب سلیمی، شهرام کرمی (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی)، سید عباس عظیمی (مدیرعامل موسسهٔ هنرمندان پیشکسوت) و رجبی معمار (مدیر عامل خانه‌ی هنرمندان) دعوت کرد تا برای رونمایی کتاب و اهداء جوایز پیشکسوتان به روی صحنه بیایند.

پس از رونمایی کتاب، هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهانزاده و محمدباقر کریم‌پور از طرف خانهٔ تئا‌تر و موسسهٔ هنرمندان پیشکسوت تقدیر شده و لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت کردند.

در ادامه پس از خاطرهٔ مریم معترف از اولین همکاریش با ژاله علو، مدالیوم کانون کارگردانان خانهٔ تئا‌تر به وی تقدیم شد.

پس از تقدیر از پیشکسوتان، سه گروه نمایش «کلفت‌ها»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد» و «مده آ» جوایز خود را دریافت کردند.

بزرگداشت محمد کوثر برنامهٔ دیگر جشن بود. ایرج راد درباره‌ی محمد کوثر گفت: من شاگرد او نبودم اما او یکی از کسانی است که به تئا‌تر ایران خدمات زیادی کرده و شاگردان بزرگی را پرورانده است.

در ادامه، مدالیوم کانون کارگردانان به محمد کوثر اختصاص داده شد.

محمودرضا رحیمی از محمد برومند برگزار کنندهٔ اولین جشنوارهٔ عروسکی مشهد با نام جیگی جیگی تقدیر و تشکر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج