۷۱۲۴۹۳
۷ نظر
۵۰۶۱
۷ نظر
۵۰۶۱
پ

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)

در دنیای بی ثبات و هزار رنگ هالیوود، رسیدن به شهرت برای یک بازیگر به اندازه دور شدن از شهرت و اعتبار آسان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از بازیگران هالیوودی آشنا کنیم که زمانی نه چندان دور از چهره‌های مشهور هالیوود به شمار می‌آمدند، اما اکنون به دلایلی در هالیوود اعتباری نداشته و به آن‌ها پیشنهاد کاری قابل توجهی ارایه نمی‌شود.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در دنیای بی ثبات و هزار رنگ هالیوود، رسیدن به شهرت برای یک بازیگر به اندازه دور شدن از شهرت و اعتبار آسان خواهد بود. حضور در چند پروژه سینمایی ناموفق و شکست خورده از لحاظ تجاری، مشکلات شخصی، یا تصمیم برای کناره گیری کوتاه مدت از هالیوود می توانند دلایلی برای دور شدن یک بازیگر از مرکز توجه هالیوود باشند.

برای مثال حضور توبی مگوایر در جنجال های بزرگ و مسابقات غیرقانونی پوکر، یا دعوای حقوقی زشت و پر سرو صدای جیم کری در مورد خودکشی نامزد سابقش یا حتی سخنان زشت به زبان آوردن توسط کیفر ساثرلند می توانند دلایلی باشند که هالیوود چشم خود را به روی این بازیگران پرفروش ببندد. شاید تشخیص دقیق علت نادیده گرفتن این بازیگران توسط هالیوود که روزگاری حضور آن ها در هر فیلم تضمین کننده فروش بالای آن بود امکان پذیر نباشد اما ترکیبی از اتفاقات و رفتارهای ناخوشایند باعث شده که هالیوود دیگر رغبتی برای استفاده از برخی بازیگران سابقاً مشهور نداشته باشد.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از بازیگران هالیوودی آشنا کنیم که زمانی نه چندان دور از چهره های مشهور هالیوود به شمار می آمدند اما اکنون به دلایلی در هالیوود اعتباری نداشته و به آن ها پیشنهاد کاری قابل توجهی ارایه نمی شود.

1-توبی مگوایر

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)

شاید بسیاری بر این باور باشند که بازی در «مرد عنکبوتی 3» (Spider-Man 3) باعث شد که توبی مگوایر به یکباره اعتبار خود در هالیوود را از دست بدهد. اما اگر چه بازی ضعیف او در این فیلم می تواند دلیلی بر این مدعا باشد اما تنها دلیل نیست. به گفته سام ریمی، در سال 2013 استودیو سونی تمایل داشت که به او و مگوایر شانسی دوباره برای ساخت قسمت چهارم این فیلم بدهد اما نوشتن فیلمنامه از جانب ریمی به درازا کشید. این تاخیر طولانی و بالا رفتن سن مگوایر و رسیدن به 35 سالگی در سالی که قرار بود تولید فیلم آغاز شود باعث گردید که ساخت «مرد عنکبوتی 4» از برنامه استودیو سونی خارج شده و به جای آن، راه اندازی مجددی از این فرانچایز با نام «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» (The Amazing Spider-Man) و با بازی اندرو گارفیلد در سال 2012 ساخته شود.

در آن زمان مگوایر وارد دنیای تهیه کنندگی شده و با تهیه فیلم هایی مانند «ساعت بیست و پنجم» (25th Hour) و «سی بیسکیت» (Seabiscuit) در سال های 2002 و 2003 بنظر می رسید که مگوایر قدم در راه درستی گذاشته و به موفقیت در حوزه ای جدید دست یافته است. اما تجربه های آینده او در حوزه تهیه کنندگی همه در گیشه شکست خورده و تصویر او در اذهان عموم نیز بعد از یک بحران شخصی در مورد بازی های غیرقانونی پوکر و پرداخت خسارت دچار خدشه جبران ناپذیری گردید.

در حال حاضر وی تنها تهیه کنندگی یک سریال تلویزیونی را در برنامه دارد و می توان گفت که وی تصمیم گرفته به زندگی خانوادگی خود همراه با همسر و دو فرزندش توجه کامل داشته باشد یا این که هالیوود دیگر علاقه ای به دادن یک شانس دیگر به مگوایر جادویی ندارد.

۲- وینس واون

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)
بعد از موفقیت «مدرسه قدیمی» (Old School) و «مهمانان ناخوانده عروسی» (Wedding Crashers) وینس واون مسیر موفقیت خود را پیدا کرده و در همان مسیر راهش را ادامه می داد. متاسفانه بازی او در نقش های کلیشه ای کمدی عاشقانه باعث شد که نقش های جدی و قابل توجه او نادیده گرفته شوند. بدین ترتیب واون تصمیم گرفت که از حضور در فیلم های کمدی دوری کند و به نقش های گذشته اش بازگردد اما دیگر دیر شده بود و جادوی او دیگر کاربردی نداشت.

بعد نوبت به حضور ناموفق در فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» رسید. فصل دوم این سریال چنان بد از آب درآمد که شبکه اچ بی اُ می خواست آن را از نو فیلم برداری کند. واون دیگر آن جوان گذشته نبوده و نمی توانست به گذشته برگردد. او و ویلسون دیگر چاره ای جز بازی در فیلم های کمدی ندارند و به نظر می رسد که بار دیگر قصد دارند در یک پروژه مشترک حضور یابند.

3- جیم کری

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)
در روزهای خوش جیم کری، او سلطان بی رقیب باکس آفیس بود. فیلم هایی مانند «ماسک»، «احمق و احمق تر» و «دروغگو دروغگو» هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشتند و جیم کری در سال ۲۰۰۰ موفق ترین سال خود را سپری کرد. اما در گذر زمان اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد. به لطف فیلم های کمدی ضعیفی مانند «پنگوئن های آقای پوپر» و «برت ووندرستون شگفت انگیز»، موفقیت جیم کری در باکس آفیس به شدت کاهش یافت. در سال های اخیر و به ویژه بعد از خودکشی نامزد سابقش، کاتریونا وایت، که یک دعوای حقوقی زشت و طولانی را در بر داشت، بر دوری جیم کری از هالیوود اضافه شده و وی در هیچ پروژه قابل توجهی حضور نیافت.

4- جان کیوزاک

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)
جان کیوزاک در سال های اخیر کم و بیش در دنیای هالیوود فعالیت داشته است اما فیلم هایش مانند گذشته مورد توجه قرار نگرفته اند. در حالی که وی بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در بیش از ۱۷ فیلم حضور یافته است، اما بسیاری از این فیلم ها مستقیماً به صورت دی وی دی عرضه شده یا در تلویزیون و شبکه های ماهواره ای منتشر شده و راهی به سینماها پیدا نکرده اند. حتی برخی از فیلم های با کیفیت تر او در این مدت مانند «عشق و بخشش» (Love & Mercy) نتوانست توجه هالیوود را به خود جلب کند هر چند الیزابت بنکس برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار نیز شد.

شاید اگر ۱۵ سال پیش بود کیوزاک می توانست بار دیگر به قله های هالیوود بازگردد، درست همان کاری که با موفقیت نسبی در فیلم «خوشبختی» (Serendipity) و «سگ ها را باید دوست داشت» (Must Love Dogs) انجام داد. اما اکنون که وی در دهه ششم زندگی خود قرار دارد دیگر نمی تواند از آن مسیر قبلی به هالیوود بازگردد. البته کیوزاک خود را با پروژه های جذاب دیگری سرگرم کرده است که از آن جمله می توان به نوشتن کتابی در مورد ادوارد اسنودن و تاسیس بنیاد آزادی رسانه ها اشاره کرد.

5- جسیکا آلبا

بازیگرانی که دیگر در هالیوود جایی برای آن‌ها نیست (۱)
داشتن یک رزومه کاری بسیار ضعیف، بدست آوردن کار را سخت خواهد کرد به خصوص اگر به دنبال کار در هالیوود باشید. برای مثال جسیکا آلبا که در مدت نسبتاً کوتاه فعالیت خود در هالیوود تاکنون ۵ بار نامزد دریافت بدترین نقش آفرینی شده و یک بار برنده این جایزه شده است دیگر به سختی می تواند در هالیوود نقش قابل توجهی بدست آورد. او بخشی از گناه پروژه های سینمایی بدی مانند «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four)، «بیدار» (Awake) و «چشم» (The Eye) را به سناریوهای ضعیف و کارگردان های بی تجربه نسبت داده است اما بسیاری از منتقدان بازی های او را بیروح و بی مزه توصیف کردند.

بدین ترتیب به نظر می رسد که بازی در فیلم های بد تاثیر زیادی بر روی اعتبار وی در هالیوود گذاشته و وی حتی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که پس از انتقاد یک کارگردان از بازی بدش تصمیم به کنار گذاشتن بازیگری برای همیشه گرفته است. وی در سن ۲۷ سالگی دست از بازیگری کشیده و اخیراً نیز اعلام کرده که بازیگری دیگر اولویت اول او نیست.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلنیا

      من ک شخصا از بازی جیم کری توی فیلمهاش خوشم میاد و اون هنوز هم توی اوجه و اون فیلم پنگوئن های اقای پاپر عالی بود

    • بدون نام

      جیم کری نباید اینطوری میشد...

    • ایرانبان

      با توبی مگوایر مشکل داری؟

    • بدون نام

      آره واقعا باهاش مشکلی داری ؟

    • زهرا

      فقط دلم برای جیم کری میسوزه


      هنوزم یه نوستالژی برام

      ولی بهتر جسیکا البا رفت

    • مهدیه

      هراتفاقی که برای جیم کری بیوفته یا هر اتهامی بهش زده بشه از عشق ما بهش کم نمیکنه . اون یه بازیگر بی نظیره

    • سمانه

      اینطور که معلومه فقط خودمون ایرانی ها از فیلم چهار شگفت انگیز لذت بردیم خدایی فیلم قشنگی بود آخه چه مشکلی داشت این فیلم که این همه کوبیدنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج