۷۱۲۵۱۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آغاز مراحل پس از تولید کار گانگستری تازه مارتین اسکورسیسی

از بازگشت «جوپشی» تا جوان شدن «رابرت دنیرو»

«ایرلندی» (یا «مرد ایرلندی») شاهکار احتمالی تازه مارتین اسکورسیسی، به تازگی کار فیلمبرداری خود را در شهر نیویورک به پایان رسانده، اما این تازه شروع کار تولید و تکوین و تکمیل برای فیلمی است که اکران آن زودتر از پاییز ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) آغاز نخواهد شد

بانی فیلم: «ایرلندی» (یا «مرد ایرلندی») شاهکار احتمالی تازه مارتین اسکورسیسی، به تازگی کار فیلمبرداری خود را در شهر نیویورک به پایان رسانده اما این تازه شروع کار تولید و تکوین و تکمیل برای فیلمی است که اکران آن زودتر از پاییز ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) آغاز نخواهد شد زیرا این فیلمساز ۷۶ ساله متولد شهر نیویورک آمریکا هنوز اهداف و اندیشه های متفاوتی را در ارتباط با این فیلم در سر دارد و وسواس او برای کامل کردن این اثر هنری جدید، پایان ناپذیر است.

از بازگشت «جوپشی» تا جوان شدن «رابرت دنیرو»

«ایرلندی» با سناریویی از استیون زالیان و براساس رُمانی به نام «شنیدم تو خانه ها را رنگ می زنی» نوشته چارلز براند درباره زندگی و دستاوردهای هولناک مردی واقعی به نام فرانک شیران است. شیران (با بازی رابرت دنیرو، دوست و همکار قدیمی اسکورسیسی) به ظاهر لیدر یک اتحادیه کارگری در نیویورک اما در خفا و واقعیت تبهکاری خونسرد و بیرحم و یک مأمور قتل در استخدام خاندان گانگستری ایتالیایی تبار بوفالینو در شهر نیویورک است که هرکس را که آنها تعیین می کنند، بی سر و صدا از میان برمی دارد و چون مدارک کافی و محکمه پسندی را بجا نمی گذارد، پلیس ها که سالها در پی او و سایر سران بوفالینو بوده اند، از بازداشت وی باز می مانند تا اینکه او سالها بعد و در بستر مرگ از جنایات مخوف خود در راه حفظ امپراتوری توأم با جنایت بوفالینو پرده برمی دارد.

ترور و حذف جیمی هوفا
«ایرلندی» که مدیریت فیلمبرداری آن با رودریگو پریتواست و تدوین تصاویرش توسط تلما شون میکر صورت پذیرفته، بخصوص بر سهم شیران در ترور و حذف جیمی هوفا متمرکز می کند که خود از گانگسترهای بزرگ وقت (دهه های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰) بود. اسکورسیسی علاوه بر دنیرو که «ایرلندی» پاپ نهمین مرتبه همکاری وی با این کارگردان پس از فترتی ۲۳ ساله را گشوده، از هنرپیشه های برجسته دیگری هم در فیلم جدیدش بهره می گیرد که آل پاچینو از سرآمدان آنها است، به ویژه که وی نقش جیمی هوفا را در فیلم بازی می کند، این چهارمین فیلم مشترک دنیرو و پاچینو پس از پیشینه کار مشترکشان در «پدرخوانده۲» (محصول ۱۹۷۴)، «مخمصه» (۱۹۹۵) و «قتل عادلانه» (۲۰۰۸) است، هر چند در «پدرخوانده» این دو حتی یک صحنه مشترک نداشتند و دنیرو در آن نقش پدربزرگ کاراکتر آل پاچینو (مایکل کورلئونه) را بازی می کرد!

خروج جوپشی از دنیای بازنشستگی
جوپشی که بعد از فتح جایزه اسکار برای بازی در فیلم گانگستری و کلاسیک دیگری از اسکورسیسی با نام آشنای «رفقای خوب» (۱۹۹۰) و سپس چندین و چند فیلم پرفروش ولی معمولی چند سالی بود در حالت بازنشستگی بسر می برد، از پروژه «مرد ایرلندی» به قدری خوشش آمده که پیشنهاد اسکورسیسی را برای پایان دادن به گوشه نشینی خود و بازی در این فیلم پذیرفته و رل یکی از اعضای خاندان بوفالینو با نام راسل بوفالینو را در این فیلم بازی می کند و هاروی کیتل هم که ۴۲ سال پیش تبهکار باج بگیر فیلم فراموش نشدنی دیگر اسکورسیسی با نام «راننده تاکسی» بود و در سکانس تکان دهنده پایانی فیلم توسط کاراکتر کمال طلب اما پریشان خاطر رابرت دنیرو کشته شد و خونش در و دیوار را سرخ کرد، یک بار دیگر امکان همکاری با استاد خلق داستانهای کلاسیک جنایی را از دست نداده است. در همین ارتباط آوردن نام آنا پاکویین، ری رومانو و کاترین ناردوچی به عنوان سایر ایفا کنندگان رل های اعضای خانواده بوفالینو و همچنین جسی پله مونز که یکی از رل های اصلی به نام چاکی اوبراین را بازی می کند و استیفن گراهام، بابی کاناواله و الکسا پالادینو (ایفاگر رل همسر کاراکتر دنیرو) نیز الزامی است.

تأخیرهای غیرقابل اجتناب
اسکورسیسی سالها به ساخت «ایرلندی» می اندیشید اما پروژه های متعدد دیگری که در دست ساخت داشت و منجمله «شاترایلند» (۲۰۱۰)، «هوگو» (۲۰۱۱)، «گرگ وال استریت» (۲۰۱۳) و سرانجام درام مذهبی «سکوت» (۲۰۱۶) مجال این کار را از او گرفته بود تا اینکه سرانجام وی با شروع کار «پیش تولید» ایرلندی از پاییز ۲۰۱۶ چرخه ساخت فیلم را به حرکت در آورد و پس از کامل شدن بازیگران و سایر کادرهای تولید و متن داستان، فیلمبرداری از ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ در روندی آرام و حساب شده آغاز شد. امروز که فقط کارهای موسوم به «پس از تولید» و موسیقی گذاری و بعضی اسپشیال افکت ها باقی مانده، گفته می شود که این بی گمان گرانترین فیلم تمامی دوران ۵۵ ساله فیلمسازی اسکورسیسی به حساب می آید و بودجه ای که ابتدا ۱۰۵ میلیون و سپس ۱۲۵ میلیون دلار اعلام شده بود، اینک ۱۴۰ میلیون دلار برآورد می شود و چون هنوز برخی کارهای فیلم باقی است و جوان کردن دنیرو حداقل به مدت ۳۰ سال برای برخی سکانس های نشانگر دوران جوانی و میانسالی فرانک شیران الزامی است، این بودجه به اضافه هزینه های تبلیغاتی فیلم احتمالاً به ۱۷۵ میلیون دلار سر خواهد زد.

بی اعتنا به مجریان اسکار
با اینکه آکادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری اصولاً با اسکورسیسی به عنوان یکی از سردمداران مکتب فیلمسازان مستقل نیویورکی و ضد کلیشه ها و اندیشه های هالیوودی خوب نیست و فقط یک بار و با اکراه جوایز اسکار برترین فیلم و کارگردانی سال (۲۰۰۶ برای فیلم جنایی- گانگستری «مرحوم») را به وی ارزانی داشته و به دفعات حق وی را تضییع کرده است. اما نام و اعتبار و افتخارات او به حدی است که شرکت های نتفلیکس، تری بکا و سیکه لیا که تولید و توزیع «ایرلندی» را برعهده دارند. از افزودن کار تازه وی به رزومه فعالیت های خویش احساس افتخار می کنند و هیچ نگرانی بابت هرگونه خسران احتمالی مرتبط با «ایرلندی» ندارند. خسرانی که احتمالاً تبدیل به یکی از برترین کارهای گانگستری تاریخ سینما خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج