۷۱۲۵۲۰
۳۱ نظر
۵۰۰۸
۳۱ نظر
۵۰۰۸
پ

وزیر نیرو: آب و برق، اندازه قیمت بربری گران شد

وزیر نیرو گفت: افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق روی قبوض مصرفی مردم برای هر خانواده در هر ماه به اندازه قیمت یک نان بربری است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق روی قبوض مصرفی مردم برای هر خانواده در هر ماه به اندازه قیمت یک نان بربری است.

رضا اردکانیان در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری و نگهداری در صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مصوبه دولت افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شده که این افزایش قیمت در سبد اقتصاد خانوار بسیار ناچیز است.

وی افزود: افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق روی قبوض مصرفی مردم برای هر خانواده در هر ماه به اندازه قیمت یک نان بربری است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما هیچ‌گاه موافق گران شدن هیچ کالایی در جامعه نیستیم گفت: هر چیزی باید به قیمت خودش عرضه شود و اگر با قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده عرضه شود مطمئنا آن کالا وابسته به یارانه خواهد بود و امروز ما برای مصرف آب و برق یارانه بسیاری پرداخت می‌کنیم که این منجر به مصرف بی‌رویه شده است و این درست نیست.

اردکانیان ادامه داد: این خود مردم هستند که با این روند مصرف بی‌رویه هزینه بیشتری را در مجموع پرداخت خواهند کرد چرا که اختلاف قیمتی که بابت یارانه پنهان مصرف آب و برق از سوی دولت پرداخت می‌شود از جیب همین مردم است و سرمایه‌هایی است که باید صرف توسعه شود.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: اگر قیمت برق را واقعی نکنیم کشور وارد چرخه‌ای می‌شود که در نهایت ممکن است موجب خاموشی شود؛ هزینه‌ای که تک تک مردم برای تحمل خاموشی پرداخت خواهند کرد به مراتب بیشتر از افزایش قیمت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای افزایش ارتباط معنادار مردم و مسئولان تلاش می‌کنیم گفت: افزایش قیمت آب و برق در وهله فعلی که قیمت عرضه آنها با قیمت تمام شده تولید بسیار فاصله دارد به معنای اصلاح قیمت آب و برق است که بیش از هر چیز با هدف اثرگذاری بر اصلاح مصرف صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا خشکسالی‌ها در سال جاری موجب بروز خاموشی خواهد شد گفت: تمام تلاش ما این است که این اتفاق رخ ندهد و واقعیت این است که اصلی‌ترین اتکای ما به خود مردم است. یعنی مردم می‌بایست از همین امروز به خود بگویند که نه می‌خواهیم آب قطع شود و نه می‌خواهیم خاموشی داشته باشیم پس روند مصرف خود را اصلاح می‌کنیم.

اردکانیان افزود: تلاش ما این است که آب‌های خاکستری وارد چرخه مصرف شود؛ در حال حاضر ۳ میلیارد متر مکعب پساب داریم که تصفیه نمی‌شود بلکه موجب آلوده شدن آب‌های موجود نیز می‌شوند که در تلاشیم با جمع‌آوری و تصفیه آنها و بازچرخش این پساب به بهره‌وری بیشتر در بخش آب اقدام کنیم.

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: اگر ۱۰ درصد بهره‌وری آب را ارتقاء دهیم یعنی مردم در مصرف خود ۱۰ درصد اقدام به صرفه‌جویی کنند به اندازه بیش از آنچه نیاز داریم آب خواهیم داشت. البته این به معنی این نیست که تنها به اما و اگرهای صرفه‌جویی بسنده کنیم بلکه به فکر منابع آبی جدید و استفاده از تکنولوژی جدید برای دسترسی به منابع غیرمتعارف نیز هستیم. اما در کل صرفه‌جویی حرف اول را در مدیریت منابع آبی کشور می‌زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش

      تو بگو اندازه آدامس گران شده بابا چرا نمیفهمید مردم دیگه تحمل گرانی ندارن دیگه از زندگی خسته شدن چرا باید هرچی پول درمیارن به جای اینکه خرج خودشون کنند بریزن تو شکم شماها
      #وزیر بیکفایت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا که تو از خواصی از مردم نگو

    • بدون نام

      بربری هم همچین ارزون نیست...مخصوصا تو محله هایی که شما ها نشستید،..بعدشم..منظور تون شاید هر یک لیتر اب و هر یه کیلو وات برق رو اندازه بربری گرون کردید؟؟؟

    • بدون نام

      سلام.اما ماها اصلا توماه نون بربری نمیخوریم.کوفتم نمیخوریم.دلیل بهتری برای گرونی پیدانکردید بهترازنون بربری

    • ir motori

      مملکتی که اب برق گاز داره برق خونه من بخاطر پول عقب افتاده قطع کردن با دوتا بچه مندم چیکار کنم زنمم فوت کرده من سرپرستشونم اخه کدوم مسول باید جواب بده منی که پول ندارم باید بمبرم ...

    • کریم

      خسته نباشی دلاور
      مگه از قیمت نون هم خبر داری
      هنوز نفهمیدی که خیلی ها با گرو گذاشتن
      کارت یارانه شون ، یارانه را پیش خور میکنن
      آهای هیات دولت خیلی پرتین
      بالاخره آه اینایی که اشاره کردم دامن تون
      را میگیره
      میخوای عکس کارت یارانه های گرویی برای
      نون خالی را براتون بفرستم

    • بدون نام

      شما همه چیز براتون رایگانه چه میدونین قیمت بربری و غیره چقده ؟
      وعده دادین امسال گرون نمیشه .
      ....

    • شهروند

      بیاین برای یک مرتبه هم که شده بگوییدفلان جنس ارزرون شده اگرم بگوییدفقط حرفه ولی اگه بگین گرون شدازیه ماه قبل گرون میکنین بسه دیگه جیب مردمه بیشترخالی نکنیدجلوی حقوقهای سربفلک کشیده بگیرین طاقت مردم دیگه طاق شده بسه نگاهیم بنداری مردم بکنین

    • ایرج

      گزارش میرسد هم اینک افزایش دلار در روز معادل صد بربری.کاش تو این همه وزیر و دبیر یکی شجاعت داشت و میرفت فریاد میزد که آهای اونی که اون بالا نشستی مردم به مرگشون راضی ترن تا ادامه این زندگی پر از رنج و بدبختی

    • بدون نام

      این هم از حرفهای یک وزیر بی کفایت مگر شما شعار دهندها هم نان میخورید نکنه صبحها میروید خدای نا کرده نانوایی خودتی یعنی من هم مثل شما هستم نه چانم اقازادها وژن های مثبت چه میدانند از شکم گرسنه بعضی که چه عرض کنم اکثر ملت در ضمن فکر نمیکنی اگر بهاندازه پول یک وعده غذای روزانه ی عاایجنابان زیاد میکردید بهتر نبود ول کن کشور هم نیستن فکر میکنند ارثیه بابا شونه تا ملت رو به نابودی نکشند ول کن نیستن هر روز یه گرانی یه تورم چرا شکم شما هر روز جلوتر میاید ولی ملت اب میروند کشاندید ما را به گدای خدا جوابتون رو بدهد اه مظلوم پشت سرتان است از خدا بترسید

    • بدون نام

      ببین با کی شدیم ۸۰ میلیون!

      پاسخ ها

      • زهره هستم

        آقای وزیر و نماینده های ملت ایران راستی راستی لعنت خدا وپیامبر ها بر پدر و مادرتان وخود تان باد خدا دیگر سر نگون تون کند انشاءالله شما مفت خورها دارید دیگر خون ملت را میمکید شما ها دیگه دست شیطان را از پشت بستید تمام هستی ملت ایران را به نیستی تبدیل کردید شماها کی هستید از کجا آمدید وبا لباس پیامبر مردم ایران را فریب دادید خدا لعنت کند پاک ونا پاک ها تورا چرا پاک ها بخاطر آنکه شما ناپاک هارا اجازه دادند شما شیاطین در لباس پیامبراسلام عوام فریبی کنید وخون ملت مظلوم ایران را باین صورت بمکید

    • آزاده

      خسته نباشی دلاور اونوقت حقوق ها چقدر بالا رفته انوقت به سلامتی شما نرخ تورم بیکاری نداری اجاره مسکن دارو چقدر شده ؟ اونوقت این مردم برن بمیرن بهتره والا ای زلزله کجایی حداقل تو یه دفعه همه رو میبری نه ذره ذره !!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      فقط میتونم‌ بگم‌خلایق هرچه لایق

      پاسخ ها

      • فرید کوهی

        که چی الان یعنی؟

    • سرباز گمنام

      ولی دقیقا مشخص نشد که به ازای چند لیتر آب و چند وات برق یک نان بربری از روی سفره مردم برداشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بنده خدا! همون بربري پنج زار یه تومان به هزار و پانصد تومان رسیده. تازه، قطعا بدون کیفیت آنموقع! پول آب و برق ناچیز آنزمان را با هزار برابر شدن فعلیش با نون بربری مقایسه می کنید؟ از کی تا حالا واحد مقیاس نون بربری شده؟!

    • بدون نام

      بزار بزاره

    • دولتی

      مملکتی که نماینده مجلس از بیت المال حقوق بگیره و فکر دختر خوشگل ها باشه وزیرش هم میشه این

    • بدون نام

      نظر مسئولین .گران شده که شده...هرکه حرف بزنه گوششو میبریم میزاریم تو دستش.

    • زندگی بایارانه آه هزار اه

      خدا براتون نسازه چرا فقط به فکر گرانی وتورم هستید شده یک روز بایک سال بگین نون ارزون شدروغن ارزون شدبرق آب گاز ارزون شدیعنی شماها از خدانمیترسید فقط بلدید گران شد 7 درصد به قیمت یک نان وزیر دروغگو 7 درصد برکیلووات میشه قیمت یک نان این هم نگفتی نان بربری لواش نان شهرستان یانان وزرا بخدا مردم دارن از همه چیز ناامید میشن افسرده شدن دیوانه شدن معتاد شدن دز شدن همش هم مقصرمسئولین واختلاس گران هستند به خدا قسم هم ملت شریف وولایتمدار ایران شهداء عالیقدر مدافعین حرم خدا پیغمبر رهبر معظم وعالیقدر انقلاب اسلامی ازتون دلخور وناراضی هستند ودل رهبر انقلاب اسلامی را پرخون کردید زشته براتون خجالت بکشید بنده همه تقصیر را به گردن کسانی که درست انتخاب نمیکنند افراد بی فرهنگ نامتدبن انتخاب کرده وبه مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری میفرستیم که همچنین بلای سرملت شهیدپرور ایران بشود ومن الله التوفيق

      پاسخ ها

      • فرید کوهی

        داداش کیلو واتی 45 تومن هست الان. جوش نزن زیاد پس میوفتی.

    • بدون نام

      از کی تا حالا بربری واحد مقیاس شده؟؟

    • جان سینا

      کاش مسولین مملکت این نظرات رو بخونن ، انوقت میفهمن مردم چی میکشن ، چون هیچ کدوم از اونا حتی قیمت نون بربری رو هم نمیدونن

      پاسخ ها

      • فرید کوهی

        والا چیزی که من دیدم همه اوکی ان. ..

    • مهدی

      مسولین بی عرضه ای مثل تو هستن که کشور رو به مسخره گرفتن که این حال و روزه کشوره زندگی مردم رو با بربری مقایسه میکنی

    • بدون نام

      حالا خوبه قبل از عید گفته بودن که دولت برنامه ایی برای گران کردن آب و برق برای سال نودوهفت نداره ولی الان باز گران کردن،همونطور که گفته بودن تلگرام فیلتر نمیشه ولی کردن خدا لعنتتون کنه که مردم رو خوب بازی میدیدو به شعور ملت توهین میکنید

    • بدون نام

      سلام جناب وزیر نفست از جای گرم بلند میشه بترس از روزی که پای میز محاکمه خداقرار بگیری یک فصل بیا خوزستان زندکی کن پول برقت مجانی ،میتونی مردانگی کنی بیای؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا بهترین جای تهران با بهترین امکانات دارند زندگی میکنند چی می دونند در خوزستان چی می گذره مردم خوزستان دیگه چیزی براشون باقی نمونده نه آب نه هوا نه امکانات شده یه استانی که فقط بودجه کشور رو تامین میکنه

      • فرید کوهی

        اگه واقعا خیلی بده شما هم نمیخواد خودت رو اذیت کنی. نمون. برو جایی دیگه.

    • بدون نام

      چرا اندازه ی بربری ارزون نمیکنید.همین بربری های مردم که جمع میشه یکی از مسولین محترم میزنه به جیب میره کشور کفر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج