جاباما
۷۱۲۵۵
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

پسر قهرمانی به مدرسه نمی‌رود!

پیشکسوت داوری فوتبال ایران، گفت: اگر مدارکی درباره تخلفات داوری وجود ندارد، باید افرادی که این تهمت‌ها را زده‌اند به پای میز محاکمه کشیده شوند.

ایسنا: پیشکسوت داوری فوتبال ایران، گفت: اگر مدارکی درباره تخلفات داوری وجود ندارد، باید افرادی که این تهمت‌ها را زده‌اند به پای میز محاکمه کشیده شوند.

محمد فنایی در رابطه با مسائل مطرح شده درباره داوری لیگ برتر در روزهای اخیر، اظهار کرد: مطمئنا اعاده حیثیت خواهد شد، زیرا ما جو فوتبال را با این کار بر هم زده‌ایم. آیا مدارک مستند در این باره وجود دارد؟ به نظر من مراجع ذیصلاح در این امر باید مدارک را جمع‌آوری کنند و رای را نیز آنها صادر کنند. زیرا ما در فدراسیون فوتبال جایی را نداریم که به این مسائل رسیدگی و رای نهایی را بدهد، در این صورت مشکلات زیادی خواهیم داشت.

این پیشکسوت داوری ادامه داد: اگر واقعا مشخص شده که این پولها رد و بدل شده و جو جامعه، مخصوصا جوانان را که می‌توانند الگوبرداری کنند دچار گرفتاری کرده‌ است، باید قاطعانه با آن برخورد شود، زیرا این موضوع حتی فراتر از ایران هم رفته و مخصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس از این قضیه سوء استفاده می‌کنند و در مجموع جو خیلی بدی به وجود آمده و باید نسبت به آن رسیدگی شود و کسانی که تخلف کرده‌اند با عدالت و بدون تعارف با آنها برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با هر کسی که تخلف کرده فارغ از اینکه چه کسی هست، برخورد صورت گیرد تا این آلودگی‌ها که باعث شرم آوری است پاک شود. در غیر این صورت اگر مدارک و مستنداتی درباره این مسائل وجود ندارد باید کسانی که این موارد را طرح کرده‌اند مورد پیگیرد قرار گیرند.

فنایی در پاسخ به سوالی درباره محرومیت قهرمانی، کرمانشاهی و ایلدروم، نیز گفت: این محرومیت‌ها موقتی است، زیرا آنها نمی‌توانند رای دهند. رای را باید مراجع ذیصلاح مثل دادگاه در این زمینه صادر کنند، زیرا این قضیه فراتر از فوتبال است و بحث آلوده شدن جامعه مطرح است. بحث رشوه، بحث کوچکی نیست که فدراسیون فوتبال درباره آن تصمیم گیری کند و صلاحیت بررسی آن را داشته باشد. به هر حال افراد حتی می‌توانند در این زمینه به دادگاه شکایت کنند و باید پس از رسیدگی به وضعیت متخلفان در صورت اثبات به طور کامل از فوتبال کنار گذاشته شوند.

این پیشکسوت داوری با بیان این که الان شرایط بسیار بدی بر جامعه داوری حاکم شده است، گفت: هر کجا که می‌روی جوانان صحبت از تخلف داوری می‌کنند و انگیزه آنان برای پرداختن به داوری کمرنگ‌تر شده است. ما سال‌ها سعی ‌کرده‌ایم که در داوری حفظ آبرو کنیم، ولی در حال حاضر در خطریم. اگر مدارکی درباره تخلفات داوری وجود ندارد، باید افرادی که این تهمت‌ها را زده‌اند به پای میز محاکمه کشیده شوند.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم داوران مظلوم واقع شده‌اند و شرایط قضاوت در زمین‌های فوتبال با این شرایط به مشکل برخورده است. داوران دچار استرس شده‌اند و نمی دانند که چگونه قضاوت کنند. حرف و حدیث‌ها زیاده شد، حتی شنیده‌ام فرزند قهرمانی به این دلیل که انگ رشوه خواری به پدرش زده می‌شود به مدرسه نمی‌رود. باید این موارد اثبات شود و سپس مورد رسیدگی قرار گیرد.

فنایی با بیان این که به اعتقاد من کار جالبی در این باره صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: این کار باید محرمانه و توسط مراجع ذیصلاح رسیدگی می‌شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضعف کمیته‌ داوران در پیش آمدن این مشکلات، تصریح کرد: این بحث مربوط به کمیته‌ داوران نیست. البته اعتقاد دارم ضعف در مدیریت داوری وجود دارد و منکر آن نیستم. اما شما ببنید که کمیته‌ انضباطی چگونه وارد مباحث می‌شود تا جایی که رای داور درباره یک بازیکن را تغییر می‌دهد و رنگ کارت او را عوض می‌کند و یا بازیکن و مربی را می‌بخشند. به نظرم من این‌ها معضلات فوتبال ما هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماندانا

      آره باید محرمانه باشه تا بشه ماستمالی کرد!!!
      آقای فنایی خودت حسابی این وسط پات گیره.شما رابط داوری چند باشگاه از جمله پیکان و سپاهان و آلمینیوم هرمزگان بودی.
      در ضمن اگر کسی خطایی میکنه باید منتظر باشه که همه اطرافیانش چوبش رو بخورند.مگه آقای قهرمانی این پول رو برای خانوادش هزینه نمیکرد؟؟؟

      پاسخ ها

      • همراه آبی

        مامانم اینا

      • مینا

        این پولو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        صد درصد موافقم اقای فنا یی دلش برای خودش و هم پالیکیاش شور میزنه والا محسن قهرمهنی بهونس

      • ایرانی

        آبروی هر انسانی باید حفظ بشه ، آنها که میلیاردی خوردند و بردند هنوز اسمشان با حروف کوچک نوشته می شود چون هنوز ثابت نشده پس چرا باید آبروی کسی را این چنین ببریم؟

    • فرشاد

      آقای فنایی حالا یکبار بر حسب ابرو باد و مه و خورشید رفتی جام جهانی فکر میکنی هر کس می خواهد در باره داوری حرف بزن از تو باید اجازه بگیرد داوری در دربی سه پنالتی به نفع یک تیم نمیگیر معلوم چیزش میشه چرا فقط پشت سر دوتا از داوران مشهدی حرف هست برای بقیه نیست خب معلوم مشکل دارند

    • ماندانا

      آره باید محرمانه باشه تا بشه ماستمالی کرد!!!
      آقای فنایی خودت حسابی این وسط پات گیره.شما رابط داوری چند باشگاه از جمله پیکان و سپاهان و آلمینیوم هرمزگان بودی.
      در ضمن اگر کسی خطایی میکنه باید منتظر باشه که همه اطرافیانش چوبش رو بخورند.مگه آقای قهرمانی این پول رو برای خانوادش هزینه نمیکرد؟؟؟

      پاسخ ها

      • آبی آسمان که میگن منم

        ماندانا جان! شما جو گیر نشو
        یه نظر چندبار کپی می کنی و میذاری
        یه بار نوشتی ، همه مستفیض شدن!!
        این داستانها که هرچند وقت یه بار جنجالیش می کنن، واسه سرگرمی من و شماست
        قضیه اختلاس 30000 میلیاردی چی شد؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج