جاباما
۷۱۲۷۰۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اینجه خطاب به اردوغان: بیا مثل مرد رقابت کنیم

یک کاندیدای جناح مخالف ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو امروز (شنبه) خواهان آزادی کاندیدای حزب حامی کردها از زندان شد.

خبرگزاری ایسنا: یک کاندیدای جناح مخالف ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو امروز (شنبه) خواهان آزادی کاندیدای حزب حامی کردها از زندان شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، محرم اینجه، کاندیدای حزب مردم جمهوری‌خواه امروز (شنبه) خواستار آن شد که صلاح‌الدین دمیرتاش، کاندیدای معرفی شده از سوی حزب دموکراتیک خلق‌ها که هم‌اینک در زندان به سر می‌برد، آزاد شود.

اینجه در جمع حامیان خود اظهار کرد: حزب دموکراتیک خلق‌ها فرزند این ملت است. حزب عدالت و توسعه هم فرزند این کشور است. دمیرتاش را در زندان نگه ندارید.

او در ادامه خطاب به رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه گفت: بیا و بگذار مثل یک مرد رقابت کنیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام ترکیه ۲۴ ژوئن برگزار می‌شود. دمیرتاش که در یک سال و نیم گذشته زندانی بوده، در گفت‌و‌گو با رویترز برگزاری انتخابات عادلانه در چنین شرایطی را امری غیرمحتمل دانسته است.

اینجه از اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه خواست برای جمع‌آوری ۱۰۰ هزار امضای لازم جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به سایر نامزدها از جمله وزیر کشور پیشین از حزب خوب کمک کنند.

به گزارش ایسنا، ۱۰ حزب از جمله حزب حاکم و مخالفان در انتخابات ترکیه شرکت خواهند کرد. هم اکنون ائتلاف‌ها شکل گرفته و کارزار انتخاباتی آغاز شده است. رقابت اصلی بین اردوغان، از حزب حاکم و محرم اینجه از بزرگترین حزب مخالف خواهد بود.

حزب مردم جمهوری خواه ترکیه روز جمعه محرم اینجه را به‌ عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرد. این حزب با احزاب "خوب"، "سعادت" و "دموکرات" برای انتخابات پارلمانی ائتلاف کرده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی را نامزد ریاست‌جمهوری معرفی کرده است. اردوغان در انتخابات با احزاب حرکت ملی و حزب اتحاد بزرگ ائتلاف کرده است.

کمیسیون برگزاری انتخابات در ترکیه ۱۰ حزب شرکت‌کننده در انتخابات پارلمان و ریاست‌جمهوری این کشور را معرفی کرد.

احزابی که در انتخابات سراسری ترکیه شرکت دارند، عبارتند از: حزب عدالت و توسعه (AKP) حزب حاکم، حزب مردم جمهوری خواه (CHP) مهم‌ترین حزب اپوزیسیون، حزب حرکت ملی (MHP)، حزب خوب، جداشده از حزب حرکت ملی (İYİ)، حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، حزب سعادت (SAADET)، حزب وطن (VATAN)، حزب اتحاد بزرگ (BBP) حزب دموکرات (DP) و حزب ترکیه مستقل (BTP).

چهار حزب اپوزیسیون ترکیه برای رقابت در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ترکیه با یکدیگر متحد شده و ائتلاف ملت را تشکیل دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تو چه ؟؟

    • بدون نام

      اخه اردوغان که مرد نیست. روباه حیله گر هست از قیافه اش هم حیله گری ونخوت میباره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج