۷۱۲۷۲۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترامپ، جان کری را مسخره کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «جان کری» را به دلیل شکستگی پایش که در حاشیه مذاکرات هسته ای ۲۰۱۵ برای وی رخ داد، به استهزا گرفت و گفت، از وزیر خارجه اسبق «یاد گرفتم در ۷۳ سالگی به دوچرخه سواری نروم.»

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «جان کری» را به دلیل شکستگی پایش که در حاشیه مذاکرات هسته ای ۲۰۱۵ برای وی رخ داد، به استهزا گرفت و گفت، از وزیر خارجه اسبق «یاد گرفتم در ۷۳ سالگی به دوچرخه سواری نروم.»

به نقل از تارنمای واشنگتن اگزمینر، ترامپ در خلال سخنرانی خود در «اتحادیه ملی سلاح» گفت: جان کری بهترین مذاکره کننده ای نیست که من دیده ام. او هرگز از سر میز [مذاکره] بلند نمی شد، مگر برای همان مسابقه دوچرخه سواری که طی آن به زمین افتاد و پایش شکست. آن تنها مورد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی که در دالاس برگزار شد، افزود: گفتم «نگو که پایت شکسته است. فقط در خانه بمان. بگو که نمی خواهی مذاکره کنی. آن وقت نتیجه بسیار بهتری می گرفتی.

ترامپ در ادامه گفت: چیزی که یاد گرفتم این بود که در ۷۳ سالگی نباید به دوچرخه سواری رفت. نباید چنین کاری کرد. من ۷۳ ساله نیستم اما او بود.

کری وزیر خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور بود. وی سال ۲۰۱۵ برای انجام مذاکرات درباره برجام به اروپا رفته بود که در زمان استراحت بعد از این مذاکرات در فرانسه دچار حادثه شد.

این گفته رئیس جمهوری آمریکا بخشی از انتقادات وی از دولت سابق آمریکا به دلیل امضای برجام است. ترامپ قرار است تا ۱۲ (۲۲ اردیبهشت) نظرش را در مورد تمدید تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کند. وی حدود سه ماه پیش تهدید کرد در صورتی که اروپایی ها «نواقص» برجام را اصلاح نکنند، راه خروج از توافق را در پیش می گیرد.

اظهارات ترامپ در حالی است که روزنامه بوستون گلوب روز جمعه در گزارشی از لابی سنگین جان کِری در هفته های گذشته برای تداوم پایبندی کشورها به برجام و حفظ این توافق خبر داد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، کِری ماه گذشته با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری آلمان دیدار و رایزنی کرده است. وی همچنین با «فدریکا موگرینی» مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت و گوی تلفنی داشته و در پاریس و نیویورک به دیدار «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه رفته است.

بوستون گلوب مدعی شد که او همچنین دو هفته پیش با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم در نیویورک دیدار و با او درباره برجام رایزنی کرده است.

انتشار این گزارش باعث شده است تا برخی افراد و گروه های آمریکایی از کری انتقاد کنند.

روزنامه واشنگتن اگزمینر نوشت که گزارش بوستون گلوب گمانه زنی را درباره احتمال نقض یک قانون قدیمی به نام «لوگان» (Logan Act) برانگیخته است.

قانون لوگان که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد، شهروندان آمریکایی را از اقدام از طرف دولت این کشور در اختلافاتش با دولت های خارجی منع می کند.

«تام فیتون» رئیس گروه محافظه کار دیده بان قضایی آمریکا در توییتی نوشت: منتظر هستم جناح چپ وی را به خیانت متهم کنند. «سالی ییتس» (Sally Yates) وکیل و قائم مقام سابق دادستان کل آمریکا به بهانه نقض قانون لوگان خواستار تحقیقات جنایی شود.

ترامپ تا ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) فرصت دارد تا درباره حفظ توافق هسته ای، یا به گفته خودش اصلاح یا خروج از آن تصمیم گیری کند. با وجود مخالفت متحدان اروپایی آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا تاکنون نشان داده قصد دارد از آن خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج