جاباما
۷۱۲۷۹۶
۳ نظر
۵۰۴۳
۳ نظر
۵۰۴۳
پ

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

تا حالا دلتان خواسته به دیگران گل پرتاب کنید یا در باتلاق شنا کنید؟ هزاران نفر از سراسر جهان برای شرکت در چنین فستیوال‌هایی سفر می‌کنند و تجربه فراموش نشدنی برای خود رقم می‌زنند.

برترین‌ها : تا حالا دلتان خواسته به دیگران گل پرتاب کنید یا در باتلاق شنا کنید؟ هزاران نفر از سراسر جهان برای شرکت در چنین فستیوال‌هایی سفر می‌کنند و تجربه فراموش نشدنی برای خود رقم می‌زنند. اگرچه ما در عصر جهانی شدن زندگی می‌کنیم، اما مراسم و سنت‌های عجیب و شگفت انگیزی در سراسر جهان وجود دارد. دنیا پر از فستیوال‌های عجیب است که باور نمی‌کنید واقعی باشند. در اینجا با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

تایپوسام (thaipusam)، جشنواره پیرسینگ

افراطی‌ترین و احمقانه‌ترین فستیوالی که تا به حال دیده اید، هر سال زمستان در مالزی و سنگاپور برگزار می‌شود. هندو‌ها تمام بدنشان را سوراخ می‌کنند و قلاب‌های تیزی را در کمرشان فرو می‌کنند. سپس با وزنه‌هایی که به بدنشان وصل می‌کنند ۱۰ ساعت راه می‌روند. این مراسم برای نمایش از خود گذشتگی مردم مذهبی و پاک شدن گناهانشان است. شاید غیرواقعی به نظر برسد، اما بیش از یک میلیون نفر در این نمایش مذهبی باورنکردنی شرکت می‌کنند.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

ال کولاچو (el colacho) : فستیوال پرش از روی نوزادان، اسپانیا

این فستیوال یک رویداد تماشایی برای مردم محلی و گردشگران است. در ال کولاچو مردان با پوشیدن لباس‌های زرد و قرمز و ماسک خود را به شکل شیطان درآورده، در روستا می‌دوند و به مردم فحش می‌دهند و هرکسی سر راهشان باشد می‌زنند. سپس با صدای طبل بخش دوم فستیوال شروع می‌شود: شیطان‌ها از روی نوزادان یک ساله می‌پرند. این مراسم برای حفاظت از بچه‌ها از بدشانسی و از همه مهمتر دور نگه داشتن آن‌ها از گناهان انجام می‌شود. هرچند این مراسم خطرناک به نظر می‌رسد، اما نباید نگران کودکان باشید: بیش از ۴۰۰ سال است که این کار توسط افراد حرفه‌ای اجاره می‌شود و تا به حال هیچ کودکی آسیب ندیده است.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

فستیوال گل بازی، کره جنوبی

فستیوال گل بازی بوریونگ بسیار شاد و سرگرم کننده است. در جولای هر سال می‌توانید از انواع سرگرمی در ساحل دریای زرد که پر از گل است لذت ببرید. گل بازی، حمام و ماساژ گل و حتی ماراتن با موانع گلی همراه با موسیقی افراد زیادی را از سراسر جهان به بوریونگ در کره جنوبی می‌کشاند.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

فستیوال بوفه میمون‌ها، تایلند

حالا که بچه‌ها بی‌گناه شدند و بزرگتر‌ها خوشحال، وقتش رسیده کمی هم به حیات وحش توجه کنیم. هر سال نوامبر، هزاران میمون در این جشنواره باشکوه شرکت می‌کنند و از بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم غذای تایلندی که برایشان آماده شده لذت می‌برند. تایلندی‌ها برای قدردانی از میمون‌ها این فستیوال را برگزار می‌کنند که معتقدند برایشان خوش شانسی می‌آورند. شهر میمون‌ها در تایلند گردشگران زیادری را جذب می‌کند و با همه میمون‌ها به خوبی رفتار می‌شود.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

فستیوال توماتینا، اسپانیا

هر سال در شهر کوچک بونول در اسپانیا بزرگترین نبرد خوراکی دنیا برگزار می‌شود. گوجه‌ها با کامیون‌های بزرگ آورده شده و در عرض یک ساعت خیابان‌های بونول با گوجه له شده پوشیده می‌شود. قوانین این مبارزه ساده است: قبل از پرتاب گوجه را له کنید، هیچ وسیله‌ای که باعث تصادف شود با خود نیاورید، کفش و لباس کهنه بپوشید و به دیگران احترام بگذارید.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

روز یخ زدن مو، کانادا
وسط تابستان هم که باشید، با دیدن این تصاویر سردتان می‌شود. اما تصور کنید چقدر این رقابت می‌تواند جالب باشد. هر سال در ماه فوریه، می‌توانید به استخر‌های گرم کانادا بروید و حتی پول در بیاورید! قوانین ساده هستند: باید مو داشته باشید، در دمای ۶- درجه سانتیگراد بیرون بروید و کمی صبور باشید. باید به چشمه‌های آبگرم بروید، موهایتان را خیس کنید و سپس سرتان را بیرون بیاورید و صبر کنید. بقیه کار‌ها را هوای سرد بیرون انجام خواهد داد. بعد که موهایتان یخ زد از خودتان عکس بگیرید. بهترین عکس برنده خواهد شد.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا


شب تربچه، مکزیک

در ۲۳ دسامبر هر سال، شهر مکزیکی اوآخاکا (oaxaca) عجیب‌ترین جو کریسمس را با کمک تربچه تجربه می‌کند. مردم محلی تربچه‌ها را به شکل شخصیت‌های مختلف درمی آورند و نمایش می‌دهند. البته موضوع اصلی کریسمس است، اما هنرمندان تخیل خود را محدود نمی‌کنند و صحنه‌های متنوعی خلق می‌کنند.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

روز سکوت، بالی

سال نو در بالی با بقیه جا‌ها فرق دارد. برخلاف بیشتر کشور‌ها که جشن‌ و مهمانی‌ برگزار می‌شود، مردم بالی سال جدید را با آرامش و سکوت آغاز می‌کنند. در روز سکوت همه ساکنان جزیره چند قانون را باید رعایت کنند: آتش ممنوع، سفر ممنوع، سرگرمی ممنوع، فعالیت ممنوع. همچنین به مدت ۲۴ ساعت رفت و آمد تعطیل و برق قطع می‌شود (به جز خدمات اورژانس) تا افراد بتوانند در آرامش به خود و زندگیشان فکر کنند.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

مسابقه غواصی در باتلاق، انگلستان

مسابقات قهرمانی جهانی غواصی در باتلاق یکی از عجیب‌ترین مسابقاتی است که تا به حال دیده اید. آگوست هر سال، مردم محلی و بازدیدکنندگان شجاع داوطلبانه در باتلاق غواصی و برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می‌کنند. اگر چیز‌های زیادی در زندگی تجربه کردید و فکر می‌کنید هیچ چیز دیگر شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، سری به اینجا بزنید.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

فستیوال پیکاچو، ژاپن

پیکاچو همه رکوردهای محبوبیت را شکسته است. بیش از هزار نفر با لباس پیکاچو در خیابان‌های یوکوهاما در ژاپن رژه می‌روند.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

نبرد پرتقال، ایتالیا

فستیوال دیگری که ارزش دیدن دارد، نبرد با پرتقال‌ در ایتالیا است. در این فستیوال شهر ایوریا (Ivrea) به میدان جنگ با پرتقال با حضور ۹ تیم تبدیل می‌شود. هر تیم فرمانده، لباس مخصوص و مقداری پرتقال برای پرتاب به حریف دارد. داوران در پایان سومین روز تیم برنده را اعلام می‌کنند. هرچند این فستیوال سرگرم کننده به نظر می‌رسد، اما بسیار خطرناک است، چون پرتقال‌ها آسیب زیادی به بار می‌آوردند. شرکت در این مسابقه بدون کلاه ایمنی مجاز نیست. بازدیدکنندگان هم می‌توانند از دور این مبارزه را تماشا کنند.

عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا

جشنواره وایکینگ‌ها، ایسلند

هر سال شهر کوچکی در ایسلند میزبان یک رویداد تاریخی بزرگ می‌شود. بازدیدکنندگان به مدت ۵ روز می‌توانند به گذشته سفر کنند و زندگی وایکینگ‌ها را از نزدیک ببینند.‌ می‌توانید ظورف سنتی وایکینگ‌ها را از بازار بخرید و در کارگاه‌های صنایع دستی و جنگی وایکینگ‌ها شرکت کنید و غذای محلی بخورید. هیجان انگیزترین بخش فستیوال شب هاست که شامل مبارزه‌های ساختگی، رقص و مهمانی در رستوران‌های بزرگ می‌شود. اگرچه مبارزه توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود اما به شدت توصیه می‌شود از جنگجویان دور بمانید، چون خطرناک و ترسناک است.
عجیب‌ترین و جالبترین فستیوال‌های دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایرانم یه زمانی به بهانه های مختلف جشن های مختلفی داشتیم و برخلاف امروز شاد بودیم .

    • نیما

      شبیه خبر اولی تو ایران هم داریم
      قمه زنی ......

    • سیو

      نبرد پرتقال ایتالیا ، به جز هدر دادن بخش زیادی از خوراکی نباشد هیچ چیز دیگری نیست هم نوعان خودشان در هر گوشه ای از این دنیا سوهٔ تغذیه دارن واینها هم سیر شدن نمیدونن چیکار کننن..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج