۷۱۲۸۳۲
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

عامل انسانی، دلیل تصادف اتومبیل خودران گوگل

یکی از اتومبیل‌های خودران گوگل به نام «وایمو» (Waymo) روز جمعه در آریزونا با یک اتومبیل دیگر برخورد کرد. این تصادف باعث شد تا تصور عموم از ایمنی اتومبیل‌ها خودران به چالش کشیده شود، درحالی که پلیس اعلام کرد دلیل این برخورد عامل انسانی بود.

وبسایت دیجی‌کالامگ - خشایار شاهسون: در جریان تصادف اتومبیل خودران گوگل به نام وایمو با یک خودرو دیگر، پلیس عامل انسانی را دلیل این برخورد اعلام کرد.

یکی از اتومبیل‌های خودران گوگل به نام «وایمو» (Waymo) روز جمعه در آریزونا با یک اتومبیل دیگر برخورد کرد. این تصادف باعث شد تا تصور عموم از ایمنی اتومبیل‌ها خودران به چالش کشیده شود، درحالی که پلیس اعلام کرد دلیل این برخورد عامل انسانی بود.

داستان از این قرار است خودرو هوندا بخاطر جلوگیری از برخورد با یک ماشین دیگر در چهار راه از مسیر منحرف می‌شود. همین انحراف باعث شده تا خودرو هوندا با مینی ون گوگل که در حال حرکت در مسیر خود بود، برخورد کند. در هنگام برخورد، اتومبیل گوگل در حالت خودران قرار داشت و یک اپراتور پشت فرمان نشسته بود. در این تصادف اوپراتور خودرو وایمو جراحت سطحی کمی برداشت.

پلیس در حال بررسی عامل تصادف است. به نظر می‌رسد، مقصر راننده‌ای است که چراغ قرمز را رد کرد. همین موضوع باعث شده خودرو هوندا برای جلوگیری از تصادف با راننده خاطی از مسیر منحرف شود و درنهایت به مینی‌ون خودران گوگل برخورد کند. با این حال باید تا اعلام اطلاعات تکمیلی تصادف کمی منتظر بمانیم. این دومین تصادف اتومبیل‌های خودران در سال ۲۰۱۸ است. پیش از این در ماه مه، اتومبیل خودران اوبر که یک ولوو XC۹۰ بود، با عابر پیاده برخورد کرد. در این تصادف عابر پیاده کشته شد و اوبر تصمیم گرفت تمامی برنامه‌های تست اتومبیل‌های خودران خودش را به حالت تعلیق درآورد.

پروژه ساخت اتومبیل خودران گوگل به سال ۲۰۰۹ یعنی ۹ سال پیش برمی‌گردد. نتیجه تلاش این شرکت تولد خودرو خودران آزمایش به نام وایمو بود. در حال حاضر گوگل و وایمو از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت هستند. وایمو در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد برنامه تست اتومبیل‌های خودران را بدون درنظر گرفتن راننده پشت فرمان ماشین آغاز کرده است.

یکی از دغدغه‌های همیشگی درمورد اتومبیل‌های خودران، ترس از ضعف یا اختلال سیستم هوشمند آن‌ها هنگام شرایط خطرناک بود. با وجود پیشرفت سیستم‌های فناوری در این گونه خودروها گهگاهی خبر از تصادف آن‌ها می‌شونیم. البته باید درنظر داشته باشیم در بسیاری از این موارد، گفته شد سیستم هوشمند خودرو عامل تصادف نبوده؛ بلکه عامل انسانی منجر شد تا شرایط خطرناک پیش بیاید و اتومبیل‌های خودران تصادف کنند. با این حال هوشمندی اتومبیل‌های خودران هنوز به سطحی نرسیده تا شاهد عملکرد بالای آن‌ها برای جلوگیری از تصادف در شرایط پرخطر باشیم. شما نظرتان در این باره چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درگیریای ذهنی اینارو ببین درگیریای ذهنی مارو ببین.

    • بدون نام

      حوادث غير مترقبه يعني حوادثي كه هوش مصنوعي نميتواند تصور ان را بكند ،،،،،حالا اگر يك انسان هوشيار پشت فرمان بود خطاي ان كمتر و يا حتي منجر به اين اتفاقات نميشد،،،،،حتي تو همين ألمان يكبار يك زن يك بچه را هول داد طرف ماشين در حال حركت كه من با هوشياري ان را رد كردم،،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج