۷۱۳۱۰۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

چالش کاندیداتوری یک وزیر برای شهرداری تهران

تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد که آیا آقای وزیر کهنه کار از رئیس دولت مرخصی خواهد گرفت یا نه؛ موضوعی که البته ضرورت ندارد بر همگان مشخص شود، اما در مشخص شدنش فواید غیرقابل انکار و زیادی نهفته است.

تابناک: تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد که آیا آقای وزیر کهنه کار از رئیس دولت مرخصی خواهد گرفت یا نه؛ موضوعی که البته ضرورت ندارد بر همگان مشخص شود، اما در مشخص شدنش فواید غیرقابل انکار و زیادی نهفته است.

نشست‌های بررسی برنامه‌های کاندیدا‌های تصدی پست شهردار تهران در حالی آغاز شده که برخلاف تاکیدات موکد اعضای شورای شهر، شمار کاندیدا‌های نهایی ریزش یافته و آن گونه که گفته می‌شود، از ۷ تن به پنج تن رسیده است. موضوعی که البته هنوز قطعی نیست و نمی‌توان با قطعیت درباره‌اش صحبت کرد.

آن گونه که از شورا خبر می‌رسد، محمدابراهیم انصاری‌لاری، یکی از هفت گزینه نهایی جایگزینی نجفی، بعد از یکی دو نوبت انصراف از کاندیداتوری و انصراف از انصراف، بالاخره از جمع گزینه‌های نهایی کنار رفته است. اتفاقی که نشان می‌دهد اعضای شورای شهر تهران آن چنان که باید بر اصول پابند نیستند!

از جمله اصلی که پیشتر در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تعیین کاندیدا‌های نهایی شهرداری تهران مطرح شد و بر اساس آن، قرار بود «انصراف» در کار نباشد و همه گزینه‌ها برنامه‌های‌شان برای اداره کلانشهر پایتخت را در زمان مقرر به شورا و به نوعی عموم مردم ارائه دهند. ابهامی که پیرو حضور یک وزیر کابینه در جمع کاندیدا‌ها به وجود آمده بود.

از همان زمانی که اعلام شد محمود حجتی نجف‌آبادی، وزیر فعلی جهاد کشاورزی و سیاست‌مدار باسابقه در میان گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری تهران قرار دارد، اظهار نظر‌های فراوانی پیرامون آن مطرح شد. از جمله این که آیا خود وزیر با این کاندیداتوری موافق است یا خیر؟ اگر موافق نبود، برنامه تهیه نکرد و برای ارائه آن، در زمان مقرر به شورا نرفت چه؟ آیا این درست است که شورا فردی را کاندیدا اعلام کند که خودش موافق آن نیست؟

سوالی برآمده از مکانیزم انتخاب کاندیدا‌های این پست؛ مکانیزمی که بر اساس آن، کاندیدا‌ها را اعضای شورا معرفی کردند و سپس‌رای گیری برای انتخاب کاندیدا‌های نهایی صورت گرفت تا وقتی خبرنگاران از رئیس شورای شهر پرسیدند آیا تضمینی برای حضور کاندیدا‌ها در نظر گرفته شده یا خیر، در پاسخ بگوید: بله، اعضا تضمین دادند تنها افرادی را به عنوان کاندیدا معرفی کنند که موافقت ضمنی ایشان را برای این کار دریافت کرده باشند و کاندیدا‌ها برنامه خودشان را به شورا ارائه کرده و در صحن شورا برای دفاع از برنامه هایشان حضور پیدا کنند.

تضمینی که تصور می‌شد در قامت یک اصل ارائه شده، اما حالا مشخص شده که این گونه نیست چراکه یکی از گزینه‌ها انصراف حتمی اش را کاندیداتوری اعلام کرده و در خصوص انصراف حجتی از کاندیداتوری نیز، اظهار نظر‌های مشابهی بیان می‌شود؛ از مخالفت جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با کاندیداتوری وی گرفته تا مخالفت مشابه از جانب رئیس جمهور. مخالفت با خروج حجتی از کابینه که معنای آن، الزام حجتی به انصراف از کاندیداتوری شهرداری تهران است.

گمانه‌زنی‌هایی که هنوز مهر تایید نخورده است، در حالی که بر اساس برنامه از قبل اعلام شده، حجتی می‌بایست فردا (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) از ساعت ۸ صبح به مدت ۲ ساعت برنامه‌هایش برای اداره شهرداری تهران را در صحن شورا و خطاب به اعضا و مردم ارائه دهد. برنامه‌ای که اگر وزیر قصد عمل به آن را داشته باشد، می‌بایست صبح فردا مسیر متفاوتی را از مبدا منزل طی کرده و به جای دفتر کارش در وزارت خانه جهاد کشاورزی، روانه خیابان بهشت شود.

برنامه‌ای که عمل به آن نیازمند مرخصی گرفتن از رئیس جمهور است که در آن صورت، ثابت خواهد شد مخالفت رئیس جمهور با کاندیداتوری وزیرش صحت نداشته و نشان خواهد داد شانس حجتی برای تکیه زدن بر کرسی شهردار تهران بیش از گزینه‌های دیگر خواهد بود و اگر این گونه نشود و پایانش، عدم حضور حجتی در شورا باشد، ثابت خواهد شد اعضای شورا در انتخاب کاندیدا‌ها بدیهی‌ترین اصل را هم فراموش کرده بودند و از این رو، شایسته انتقاد‌های فراوانی هستند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش حجتی شهردار میشد که ما کشاورزان از شررش خلاص میشدیم از سالی که وزیر کشاورزی شده پول گندم خراب کرده خدا ازش نگزره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج