جاباما
۷۱۳۱۲۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنجال بر سر افشای پشت پرده‌های انتخاب شهردار

اعضای شورای شهر تهران در حال بررسی و انتخاب جایگزین مناسب برای محمد علی نجفی هستند اما حاشیه های انتخاب شهردار فراتر از متن است. لیست ۲۸ نفره شورایی ها طی یک غربالگری به ۷ نفر و بعد از انصراف انصاری لاری به ۶ نفر یعنی - سيدمحمدعلي افشاني، محمود حجتي، پيروز حناچي، سيد‌محمود حسيني، حجت‌الله ميرزايي و سميع‌الله مكارم‌حسيني -رسیده و برخلاف میل یا انتظار رسانه های اصولگرا خدشه ای به میثاق نامه اصلاح طلبان وارد نشد.

نامه نیوز: اعضای شورای شهر تهران در حال بررسی و انتخاب جایگزین مناسب برای محمد علی نجفی هستند اما حاشیه های انتخاب شهردار فراتر از متن است. لیست ۲۸ نفره شورایی ها طی یک غربالگری به ۷ نفر و بعد از انصراف انصاری لاری به ۶ نفر یعنی - سيدمحمدعلي افشاني، محمود حجتي، پيروز حناچي، سيد‌محمود حسيني، حجت‌الله ميرزايي و سميع‌الله مكارم‌حسيني -رسیده و برخلاف میل یا انتظار رسانه های اصولگرا خدشه ای به میثاق نامه اصلاح طلبان وارد نشد.

با این وجود برخی از رسانه های جریان رقیب همچنان از مزیت های شهردار شدن محسن هاشمی می گویند. همزمان با آن شایعاتی نیز در مورد احتمال انتخاب شهردار خارج از فهرست هفت نفره به گوش می رسد.

محمدرضا بادامچي، نماينده تهران و عضو هيات رييسه كميسيون اجتماعي در گفت‌وگويي با «اعتماد‌آنلاين» گفته است: «من معتقدم كه شهردار تهران فردي به غير از ٧ كانديداي معرفي‌شده از سوي شوراي شهر است.» دليل بادامچي براي اين پيش بيني آن است كه «به نظر مي‌رسد افرادي كه در بالاي ليست كانديداهاي شهرداري تهران قرار دارند و نمرات بالاتري از سوي شورا دريافت كرده‌اند جامعيت و ديد مديريتي شهري لازم براي شهرداري تهران را ندارند.»

پیش بینی او چندان جدی گرفته نمی شد اگر یکی از اعضا پارلمان تهران این موضوع را تایید نمی کرد. اما حجت نظري، يكي اعضاي شوراي شهر تهران طي يك پيامي توييتري به برخي لابي‌هاي خارج شورا براي انتخاب شهردار اشاره و ضمن يادآوري اختلافات سياسي شوراي اول نوشته است: «اقدامات خطرناكي خارج از شورا براي زدن به زير ميز انتخاب شهردار تهران از ميان ۷ گزينه موجود در حال انجام است. بايد بدانيم كه خودخواهي و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهايت دامن همه را خواهد گرفت. اگر شهردار از ميان ۷ گزينه نهايي انتخاب نشود پشت‌پرده را بي‌پرده خواهم گفت.»

در همین راستا زهرا نژاد بهرام عضو دیگر شورای شهر تهران در گفت و گو با «نامه نیوز» این شایعات را رد کرد و گفت: «نمی دانم منشا این حرف ها چیست. اتفاقا به آقای نظری هم پیام دادم اما متاسفانه موفق نشدم با او صحبت کنم».

وی در مورد پیش بینی بادامچی نیز گفت: « انتخاب شهردار به عهده شورای شهر است. شورا کاندیداهای را مشخص کرده و تصمیم می گیرد. بعید می دانم و اصلا امکان پذیر نیست که کسی خارج از شورا در این باره اطلاعی داشته باشد. مگر اینکه حق انتخاب شهردار را از شورا بگیریم و این نیز به تصویب قانون نیاز دارد».

این عضو شورای شهر تهران در مورد احتمال انتخاب شورا در فرایندی غیر از آنچه اعلام شده است، نیز گفت: «بعید میدانم اعضای شورای شهر به چنین جمع بندی برسند. اکنون کاندیدها آمادگی دارند که برنامه های خود را ارئه کنند و این شرایط برای انتخاب شهردار در همان فرایند اعلام شده مناسب است».

نژاد بهرام در مورد زمزمه هایی مبنی بر مخالف رئیس جمهور با خروج حجتی از دولت نیز گفت: « پیرو بررسی هایی که آقای هاشمی انجام داده اند و اطلاعی که به دست آوردیم این موضوع نیز صحت ندارد.

وی در پاسخ به اینکه اعضای شورای شهر چه روزی شهردار تهران را انتخاب می کنند، گفت: « از اول گفتیم روی ۲۳ اردیبهشت و الان هم همین را می گوییم».

گفتنی است، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در مورد توئیت حجت نظری پیرامون اتفاقات پشت پرده ابراز بی اطلاعی کرده و گفته « من از اتفاقات پشت پرده خبر ندارم و از خود عضو در مورد موضوعی که توئیت کرده سوال بپرسید.»

حسن رسولي نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران است که فشارهای بیرونی مورد اشاره حجت نظری بی خبر است. او می گوید: « من هم اظهارات ايشان را خواندم اما متوجه نشدم كه انگيزه و منظور اين همكار محترم چيست و بايد با او صحبت كنم تا ببينم پيام‌شان در اين نوشتار چه بوده است.»

وی همچنین گفت: «من حتي در حد يك درصد هم احتمال نمي‌دهم كه فردي خارج از فهرست معرفي شده به عنوان شهردار انتخاب شود.»

همکاران حجت نظری در شورای شهر تهران از انگیزه او برای بیان چنین مطلبی ابراز بی اطلاعی می کنند اما پیام توییتری این عضو شورا کار خود را کرده و بر آتش شایعات دمیده است. حال این اعضای شورای اصلاح طلب تهران هستند که باید یک بار دیگر پای عهد خود مانده و ثابت کنند حتی اگر فشارها و لابی هایی هم در کار باشد از میثاق نامه و فرایند اعلامی خود عبور نمی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج