۷۱۳۱۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سوال و جواب شورایی‌ها از کاندیدای شهرداری تهران

در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه برنامه‌های سمیع الله حسینی مکارم - یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران، اعضای شوران سوالات خود را از این کاندیدا مطرح کردند.

خبرگزاری ایسنا: در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه برنامه‌های سمیع الله حسینی مکارم - یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران، اعضای شوران سوالات خود را از این کاندیدا مطرح کردند.

رسولی - نخستین عضوی که سوال خود را از مکارم مطرح کرد، گفت: به عنوان خزانه‌دار شورا از حسن رفتار اخلاقی آقای مکارم نسبت به شهردار پیشین تهران - آقای نجفی و خودداری از رفتارهای چندگانه تشکر می‌کنم. رعایت اخلاق و مناسبات اخلاقی از نیازهای امروز ماست که متاسفانه گم شده است.

وی افزود: آقای مکارم کمک کرد مدیریت شهری در دوران گذار، در تله مالی قرار نگیرد و تصویر روشنی از حوزه مالی در سند تغییر و تحول منعکس شود. کار بزرگ دیگری که توسط آقای نجفی و به کمک آقای مکارم انجام شد، حذف حلقه شرکت‌های فسادزا بود و در نهایت تشکیل خزانه مشترک که موجب حرکت در مسیر شفاف سازی شد.

وی تاکید کرد: در دوران سرپرستی آقای مکارم نیز دورانی آرام و بی‌حاشیه را شاهد بودیم، اما من بدون رودربایستی دو سوال از ایشان دارم؛ یکی اینکه می‌خواهم بدانم چگونه سیر تحول یک معاون اقتصاد شهری موفق و بعدها سرپرست شهرداری شهردار تهران محقق خواهد شد؛ در حالیکه جنس تخصص من و شما از نوع سازمان شهرداری تهران نیست. لذا نگرانم این دستاوردها از دست برود.

این عضو شورا در طرح سوال دوم خود گفت: آقای مکارم شما در لیست املاک نجومی نام‌تان آورده شده، من در این موضوع ریز شدم و این پرونده را مورد مطالعه قرار دادم و امروز شهادت می‌دهم که نه تنها شما را رانت‌خوار ندیده‌ام، بلکه مظلوم و متزلزل در این پرونده دیدم. با استفاده از فرصتی که داریم در جهت تنویر افکار عمومی در این مورد توضیح دهید.

در ادامه جلسه زهرا صدر اعظم نوری - دیگر عضو شورا خطاب به مکارم گفت: شورا و شهرداری شفاف و شیشه‌ای از شعارهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است. وقتی شورا و شهرداری را تحویل گرفتیم در بررسی‌های ما برآورد شده بود که ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی و تعهدات شهرداری تهران است. لذا در این دوره دو اتفاق مهم از جمله توقف فروش هولوگرام‌ها و فروش تراکم به شیوه قبل بود. باید این سوال مطرح شود که چطور این اتفاق افتاده است، اما امورات شهرداری از جمله پرداخت حقوق‌ها نیز ادامه پیدا کرده است. آیا فروش تراکم و هولوگرام‌ها به صورت واقعی متوقف شده است یا این موضوع به گونه دیگری است.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی - دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران گفت: وضعیت مالی شهرداری در زمان تصدی شما بر معاونت مالی در شرایطی بود که کمتر از ۸۰ میلیارد تومان در صندوق و بانک به عنوان مجموعه منابع مالی شهرداری تهران بود، اما شما ماهانه باید ۶۰۰ میلیارد تومان حقوق و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهر را پرداخت می‌کردید که با رقم ۸۰ میلیارد تومان موجودی هیچ گونه تناسبی ندارد، چطور بر این بحران فائق آمدید.

وی ادامه داد: نقاط قوت و ضعف مجموعه شهرداری تهران در زمان آقای نجفی را چه می‌دانید و چه کارهایی برای رفع نقاط ضعف ایشان باید انجام شود؟ همچنین در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی که عملا در زمان آقای نجفی هیچ اتفاق ویژه‌ای رخ نداد، شما چه برنامه‌ای دارید؟ در برنامه‌ریزی جذب گردشگر برای تهران چگونه عمل خواهید کرد؟

وی تاکید کرد: بحث اقتصادی کردن شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران که قرار بود کمک حال شهرداری باشند نه کمک زیان، چگونه در زمان تصدی شما بر شهرداری تهران ادامه پیدا خواهد کرد؟ در حالیکه حدود ۵۳ درصد این مجموعه‌ها در گذشته حسابرسی نشده‌اند. برای اقتصادی کردن این شرکت‌ها چه اقداماتی انجام خواهید داد و موضوع دیگر در خصوص گران اداره شدن شهر تهران است که قراردادهای ما بیش از سه برابر قیمت پایه بسته می‌شود.

در ادامه نژاد بهرام - یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: رویکرد انسان محوری را باید در شهر تهران پیاده کنیم. پیاده‌راه‌سازی و تعریف شاخص‌های انسان محوری برای تهران باید به طور جد مد نظر قرار گیرد. همچنین بحث دیپلماسی شهری با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که در این حوزه برای شهر تهران وجود دارد، نیاز است که برنامه جدی برای بهره‌گیری از این فرصت‌ها تدوین شود. شما برای این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟ همچنین در مورد باغ‌های فرسوده نیز تشریح بفرمایید که چه برنامه‌ای را اجرا خواهید کرد؟

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز خطاب به حسینی مکارم گفت: شفاف سازی و سالم سازی سیستم درآمدی و کاهش بدهی‌ها و بالا بردن نسبت درآمدهای پایدار به درآمدهای غیرپایدار قطعا در شش ماهه دوم سال جاری هر آنچه که در گذشته در این حوزه‌ها انجام شده است قابل مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: هنوز راه حلی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تهران از زبان نامزدها نشنیده‌ام. در آبان ماه گذشته نیروی انسانی شهرداری تهران ۶۸ هزار و ۲۱۷ نفر بوده که در اردیبهشت ماه این روند به ۶۸ هزار و ۳۰۹ نفر کاهش پیدا کرده است. جهت‌گیری مناسب بوده، اما مشکل نیروی انسانی در شهرداری تهران با این شیب حل نخواهد شد. با نیروی انسانی نمی‌توان چکشی برخورد کرد. شما در این حوزه تشریح بفرمایید که چه برنامه‌ای دارید؟ در مورد درآمدها و نیز تعهدات و پروژه‌های نیمه تمام و نرخ تورم به نظر می‌آید نیازمند راهکارهای جدی‌تری خواهیم بود. لذا برنامه‌های خود را در این حوزه تشریح بفرمایید.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه حجت نظری - دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به حسینی مکارم، گفت: در خصوص استفاده از مدیران جوان‌تر و به طور کلی بهره‌گیری از جوانان و بانوان مشخصا بگویید چه پست‌هایی را در اختیار آنها قرار خواهید داد و یا حداقل در میان پست‌های ارشد و مدیران میانی از این قشر بهره‌ خواهید گرفت یا خیر؟ برنامه خود را در این حوزه تشریح بفرمایید. همچنین برای موضوع دستفروشان نیز اعلام کنید که چه برنامه‌ای را مد نظر دارید.

در ادامه فخاری - دیگر عضو شورای شهر تهران، گفت: کاهش فساد و فسادستیزی موضوعی است که همه در خصوص کاهش آن و یا اقدامات انجام شده در مسیر کاهش آن صحبت کرده‌اند. سوال من این است که بر اساس کدام مدل و شاخص کاهش فساد گزارش می‌شود؟ با عبارات کلی نمی‌توان چنین گزارشی را مطرح کرد.

وی افزود: تاکید بر انسان محوری در برنامه شما ضرورت بیشتری دارد. در حال حاضر ما بیان مسئله را خوب انجام می‌دهیم، اما ارائه انواع راهکارها را نیازمندیم که به درستی تحقق پیدا کند.

در ادامه سالاری - رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به این کاندیدای شهرداری تهران گفت: همراهی خوبی با مجموعه شهرداری تهران داشته‌اید و در مرحله گذار نیز تلاش بسیاری کرده‌اید، اما مطرح کنید که اگر به عنوان شهردار تهران انتخاب نشوید آیا به این مجموعه کمک خواهید کرد یا خیر؟

وی افزود: با توجه به مسئولیت شما در شهرداری که معاونت مالی بوده، مهم‌ترین چالش شهر تهران نیز در همین حوزه قرار دارد. لطفا برنامه مشخص خود را برای سه سال آینده مطرح بفرمایید. در حوزه شفاف‌سازی و ایجاد خزانه مرکزی عملکرد خوبی داشته‌ایم، لذا باید از شما قدردانی کرد. بحث نوسازی بافت‌های فرسوده که رئیس جمهور نیز در خصوص آن برنامه دارد، شما بفرمایید که چه برنامه‌ای برای آن ارائه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج