جاباما
۷۱۳۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت سریع‌تر طرح اسیدپاشی را تعیین تکلیف کند

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با بانوان استانداری‌های کشور برگزار شد که اعضا بر تعیین تکلیف طرح اسیدپاشی از سوی دولت تاکید کردند.

خبرگزاری فارس: نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بانوان استانداری‌های سراسر کشور عصر امروز (۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷) در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدا پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان طی سخنانی لوایحی همچون افزایش سن ازدواج، طرح تابعیت، تأمین امنیت زنان را از جمله مواردی خواند که در دستور کار فراکسیون قرار دارد.

وی افزود: اجرای موارد فوق مستلزم این است که شما نیز در دولت پیگیری آنها را در دستور کار قرار دهید.

سلحشوری ادامه داد: مطالبه‌گری جامعه زنان باید افزایش یابد؛ طی این دو سال پیگیری‌های زیادی برای برگزاری این نشست انجام شد و انتظار می‌رود با تعامل مناسب میان نمایندگان مجلس و دولت مطالبات حوزه زنان پیگیری و رفع شود.

در ادامه فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران اظهار داشت: برخی آموزش‌ها باید در سطح مدارس و حتی پیش دبستانی شروع شود البته به دلیل کمبود امکانات با موانعی روبرو هستیم؛ باید این آموزش‌ها در کشور ارائه شود.

وی با بیان اینکه پیگیر سهمیه ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی هستیم، ادامه داد: این مهم در برخی استان‌ها تحقق پیدا نکرده و لازم است پیگیری شود.

همچنین فاطمه ذوالقدر عضو هیئت رئیسه فراکسیون زنان عنوان کرد: تشکیل دادگاه اطفال در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته، است.

وی افزود: پیگیری‌های زیادی در رابطه با لایحه تأمین امنیت زنان داشتیم و در حال حاضر مراحل پایانی خود را در قوه قضائیه می‌گذراند؛ همچنین ز را نیز تقدیم کردیم و پیگیر افزایش سن ازدواج نیز در دستور کار قرار دارد.

سکینه الماسی نیز با بیان اینکه تعداد نمایندگان زن از ۹ به ۱۷ نفر در مجلس دهم افزایش یافت، گفت: نهایت تلاش خود را برای پیگیری مطالبات زنان در فراکسیون مجلس به کار خواهیم برد.

همچنین طیبه سیاوشی شاه عنایتی نایب رئیس فراکسیون زنان با تأکید بر اینکه فراکسیون زنان در برنامه ششم توسعه و بودجه سال۹۷ در جهت لحاظ مواردی در حمایت از زنان تلاش‌های زیادی کرده است، تصریح کرد: توجه به زنان سرپرست خانوار و پیگیری اختصاص ۲۳۰ میلیارد برای بیمه زنان از سوی نمایندگان پیگیری شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حذف کلیشه‌های فرهنگی و ساختارشکنی ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه حق زنان است و تنها مطالبه نیست و نیاز است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه زهرا سعیدی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه پیگیری برخی مسائل زنان مربوط به مجلس و برخی مربوط به دولت است، گفت: نیاز است برای حمایت از زنان سرپرست خانواده لایحه‌ای ارائه شود و همچنین قانون اصلاح کار نیز اصلاح شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای حمایت از زنان سرپرست خانوار کمیته‌ای تشکیل شود، افزود: نیاز است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان و مشاوران استانداری برای پیگیری مشکلات این قشر تشکیل شود.

همچنین فریده اولادقباد عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: زنان می‌توانند در احراز پست‌های کلان مدیریتی موفق باشند و با تلاش می‌توان در تمامی استان‌ها نقش پررنگ زنان را نمایان کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تأکید بر ضرورت ساماندهی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست گفت: ما مصوبات حوزه زنان را پیگیری خواهیم کرد البته یکی از دغدغه‌ها تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: باید در ساختار اداری معاونت زنان تعریف شده و بودجه مشخصی به آن اختصاص یابد؛ رفع مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کنار مشکلات حوزه زنان باید در دستور کار قرار گیرد.

زهرا ساعی عضو فراکسیون زنان نیز با بیان اینکه انتظار می‌رود این جلسات ادامه یابد، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوعات آسیب‌های اجتماعی، بیمه‌ها، اشتغال، کودکان کار و معتادان ورود جدی داشته و به طور حتم مسائل زنان را نیز پیگیری خواهد کرد.

سپس فاطمه حسینی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه فضای بودجه‌ای کشور را به سمت عدالت جنسیتی سوق دادیم خطاب به زنان حاضر در این نشست، گفت: شبکه ارتباطی مناسبی با شما نداشتیم و اگر وجود داشت شاید امکان رایزنی بیشتری داشتیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در حوزه مشارکت سیاسی تعداد بانوان بیشتری در مجلس در پست‌های مدیریتی داشته باشیم، ادامه داد: تحقق مصوبات مجلس نیازمند حمایت مسئولان زن است؛ انتظار داریم با رایزنی شما از دولت طرح اسیدپاشی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

در ادامه جلسه نیز تعدادی از بانوان استانداری‌ها به ایراد سخن پرداخته و مسائل و مشکلات موجود در حوزه خود را بازگو کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دولت؟ مجلس و قوه ی قضاییه...

    • بدون نام

      مطاابه گری شما افزایش پیدا کمه عحب بعدا اخه چرازچدر تز این این کار نکردین تا چند تا اتفاق افتاده دارین این کار میکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج