جاباما
۷۱۳۴۶۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

جانسون: نفع خروج از برجام فقط به ایران می‎رسد

وزیر خارجه انگلیس به بهانه حفظ برجام مدعی شد توافق هسته‎ای راهی برای مهار رفتارهای خصمانه ایران در منطقه و خروج از آن به منزله رها کردن ایران از قیدو‎بندهای اعمال شده است!

خبرگزاری مهر: بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس که برای سفری ۲ روزه در واشنگتن به سر می‌برد در یادداشتی که در «نیویورک‌ تایمز» منتشر شد، در خصوص عواقب خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

البته وی از زاویه دید خود از لزوم حفظ این توافق سخن گفت و مدعی شد: برجام نقاط ضعفی دارد اما مضرات آن از همه مکانیسم‌های ممکن برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای کمتر است. اطمینان دارم که این نقاط ضعف رفع خواهد شد.

این درحالی است که پیشتر مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا در جلسه رای اعتماد خود از کنگره به این حقیقت که ایران هرگز دنبال تسلیحات هسته‌ای نبوده است، اذعان کرده بود.

جانسون در بخشی از یادداشت خود نوشت: من هیچ امتیازی در شکستن قیدوبندهایی که به برنامه هسته‌ای ایران زده‌ایم نمی‌بینم و تنها ایران است که از رفع این محدودیت‌ها سود می‌برد.

وی در ادامه مدعی شد: بااین‌حساب بهتر است با دقت بیشتری بر توافق هسته‌ای نظارت کنیم و همزمان در همکاری با یکدیگر، رفتار خصمانه ایران (!) در منطقه را کنترل کنیم.

جانسون در ادامه ادعاهای خود گفت: به درگیری‌های امروز خاورمیانه نگاه کنید و به همه آنها امکان رقابت هسته‌ای که ایران با تلاش برای ساخت بمب (!) آغازگر آن خواهد بود را هم بیفزایید. این همان سناریویی است که برجام مانع از تحقق آن شد.

وزیر خارجه انگلیس در بخشی پایانی یادداشت خود با اشاره به رایزنی‌های ۳ کشور طرف برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) نوشت: ما دغدغه‌های مشترکی درباره برجام داریم و فکر می‌کنم به نقطه‌ پاسخگویی به نگرانی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تحکیم روابط فراآتلانتیکی بسیار نزدیک شده‌ایم. در این مقطع حساس، پا پس کشیدن از برجام و رفع محدودیت‌های اعمال شده بر ایران، اقدامی اشتباه خواهد بود.

وی در نهایت مدعی شد: حفظ محدودیت‌های برجامی اعمال شده بر توافق هسته‌ای ایران موجب مهار رفتارهای تهاجمی این کشور در سطح منطقه خواهد بود. از بابت یک مسئله اطمینان خاطر دارم مبنی بر اینکه هرگونه جایگزین ممکن بدتر از توافق کنونی است. عاقلانه‌ترین راه ممکن سفت کردن قیدوبندها است و نه شکستن آنها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشون هم ایران رو در دلواپسانی میبیند که برجام نونشونوآجر کرده

    • بدون نام

      آمریکا که خارج بشه. ما میگیم توافق بین‌المللی است پس کاری نمی کنیم. دوسال بعد نوبت انگلیس می رسه. باز کاری نمی کنیم دوسال بعد نوبت فرانسه و به همین ترتیب تا همه کشورها خارج بشن شاید ما کاری بکنیم اگه تا آن زمان از انرژی هسته ای چیزی باقی مانده باشد.

    • بدون نام

      یک جوری خواسته سیاستمداران دنباله رو تندروی اگاه کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج