۷۱۳۴۹۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

راهکار تازه دولت برای حل مساله «بانه»

محسن بيگلري نماينده سقز و بانه در مجلس در مورد مشكل ایجاد شده برای بازاري‌های شهرهاي مرزي بعد از مصوبه دولت گفت: مصوبه دولت ناپخته و غير كارشناسي بود كه در اين مصوبه نه منافع مرزنشين‌ها ديده شده بود و نه منافع مغازه داران، كولبران و كاسبان كه باعث دردسر همه مردم مرزنشين شد.

عصر ایران: محسن بيگلري نماينده سقز و بانه در مجلس در مورد مشكل ایجاد شده برای بازاري‌های شهرهاي مرزي بعد از مصوبه دولت گفت: مصوبه دولت ناپخته و غير كارشناسي بود كه در اين مصوبه نه منافع مرزنشين‌ها ديده شده بود و نه منافع مغازه داران، كولبران و كاسبان كه باعث دردسر همه مردم مرزنشين شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد: دولت بدون اينكه بازارچه جايگزيني را در نظر بگيرد اقدام به تعطيلي بازارچه مرزي کرد و بازارچه‌اي را كه در نظر گرفتند فاقد زيرساخت است و تعرفه هاي گمركي كه در نظر گرفتند بسيار بالا است. اين اقدام غير كارشناسي به جز آسيب رساندن بِه اقتصاد و معيشت مردم نتيجه ديگري نداشت.

بيگلري با اشاره به سفر قائم مقام وزیر صنعت ‌ و‌معاون وزیر کشور به کردستان گفت:آقایان با خود کسبه و کولبران جلسات و‌دیدارهای داشتند که در این جلسات کسبه و کولبران دغدغه ها و مشکلاتشان را گفتند و قرار شد این پیشنهادات را در هیات دولت مطرح کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: گویا بسته ای در دولت در این زمینه آماده شده است و آنچه که با ما خبر دادند این است که در این بسته منافع مرز نشینان کولبران و بازارچه های مرزی دیده شده است که ما انتظارمان این است این بسته به گونه‌ای باشد که منافع همه کسبه و بازاریان دیده شود و اگر قرار است تخفیفات گمرکی داده شود این تخفیفات چشمگیر باشد .

نماینده سقز و بانه خاطر نشان کرد: درصد اختلاف قیمت اجناس در بازارچه های مرزی باعث جذب مردم از سراسر کشور به این مناطق می شد و اگر کاهش قیمتی احساس نشود استقبالی از بازارچه های مرزی نمی شود و قطعا بعد از مدتی بیکاری و مشکلات معیشتی در این مناطق تبدیل به یک بحران می شود.

وی بیان کرد: وقتی شغلی در این مناطق نباشد این شهرها و مناطق مرزی خالی از سکنه می شود و مردم این مناطق به سایر شهرها ‌ و استان ها مهاجرت می کنند که قطعا خود این موضوع به بحث های حاشیه نشینی و سایر مشکلات اقتصادی در کشور دامن می زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      همیشه واردات مانع پیشرفت تولید ملی شده که این موضوع باعث رکود تولید ملی شده است.
      در سال حمایت از تولید ملی باید از تولیدکننده حمایت بشه نه از وارد کننده!!!!

    • بدون نام

      مگه الان مساله تو کشور فقط بانه هست که دولت بخواد حلش کنه همین امروز کل کشور مساله داره تو هر زمینه ای ، فکر نمیکنم به این راحتی این مسائل حل بشه، باید خون گریست به ایرانم که نا اهلان مالکش شدند

    • بدون نام

      مناطق مرز نشین که هیچ صنعت و تولیدات ندارند باید یک درامد منطقی برایشان در نظر بگیرند

      به خدا زندگی سختی دارند و با سیلی صورت را سرخ کردند

      ژن خوب هم ندارند که راحت قاچاق کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کولبران به تاجران بزرگ تبدیل شداند که اجناس خود را درسطح کشور پخش میکنند آنها کولبران نیستند تاجرانی هستند که میلیاردها جنس وارد میکنند وپخش میکنند وبه تولید ملی ضرر میزنند وباعث بیکاری جوانان میشوند وگمرگ ومالیات هم نمیدهند

    • بدون نام

      ایناهم وطنانمونن ونبایدزجروسختی بکشن پس چی بخورن ایناازنفت وگازکشورمون چی نصیبشان میش ونبایدفقیروبیکارباشن شغل ایجادکنیدکارخانه بزنیددنبال این کارهانرون مجبورن میفهمین منابع وبودجه ای که برای ایران وایرانی بایدبش به۱۵ملیون افغانی خارجی هزینه نکنیدو۱۰ملیون شغلمونم گرفتن بیکارکردن

    • بدون نام

      گفت: مصوبه دولت ناپخته و غير كارشناسي بود كه در اين مصوبه نه منافع مرزنشين‌ها ديده شده بود و نه منافع مغازه داران، كولبران و كاسبان كه باعث دردسر همه مردم مرزنشين شد.
      مگر در مورد ارز سیاستش کارشناسانه بود؟؟؟ کدامکارش اصولی و کارشناسی بوده؟؟؟ جز پریدن به دولت قبل.فقط انجا با مدرک حرف زد و الکی پرت و پلا نگفت.

    • بدون نام

      کولبران قرار بود فقط در منطقه خودشان خرید فروش کنند در حالی که آنها اجناس خود را که از عراق وارد میکنند در سطح کشور پخش میکنند وباعث خیانت به جوانان وبی کاری آنها میشوند واکنون کولبران به تاجران بزرگ کشوری تبدیل شداند که بدون گمرک جنس وارد میکنند

    • بدون نام

      مسئولین به این زودی بیچارگی وفقر خودشون رو فراموش کردند .به جای اینکه کار آبرو مندی برای کولبران راه اندازی کنند وجلوی قاچاق کالای اقازاده ها رو بگیرند راهکارای واهی میدهند

    • بدون نام

      با قاچاق نمیشه که

    • بدون نام

      چشم ندارن مردم نون بخورن سودکالایکسره توجیبشون بره منتظرن به اسم گمرک باج بگیرن روی کالاها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج