۷۱۳۵۴۱
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

یک نماینده: عده‌ای از سر ناچاری، کولبری می‌کنند

در حالی که کسبه شهرهای مرزی مانند بانه نزدیک بیش از ۲۰ روز است، در اعتراض به بسته بودن مرز و عدم توانایی برای جا‌‌به‌جایی کالا دست به اعتصاب زده‌اند، وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحبت‌هایی اعلام کرد: «بهترین راه حمایت از کالای ایرانی بستن کامل مرزها است.»

اعتماد آنلاین: در حالی که کسبه شهرهای مرزی مانند بانه نزدیک بیش از ۲۰ روز است، در اعتراض به بسته بودن مرز و عدم توانایی برای جا‌‌به‌جایی کالا دست به اعتصاب زده‌اند، وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحبت‌هایی اعلام کرد: «بهترین راه حمایت از کالای ایرانی بستن کامل مرزها است.»

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در واکنش به این حرف‌ها گفت: «راه صیانت از تولید داخلی کنترل مرزها برای مبارزه با قاچاق کلان است و نه بستن کامل مرزها.»

او ادامه داد: «سالانه میلیاردها تومان کالای قاچاق آن هم با چند هزار تریلی وارد کشور می‌شود. کنترل مرزها باید برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باشد. در حالی که فعالیت کولبران به گفته مقام معظم رهبری نباید مصداق قاچاق کالا تلقی شود.»

خجسته با تأکید بر اینکه برای رسیدن به یک هدف مهم نباید معیشت عده‌ای از محروم‌ترین مردم تحت شعاع قرار بگیرد، گفت: «کسانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند واقعاً از سر ناچاری به کولبری می‌پردازند، هیچ کس دلش نمی‌خواهد برای پولی ناچیز زندگی‌اش را به خطر بیندازد اما این مردم جانشان را کف دستشان می‌گذارند. پس اگر می‌خواهیم ورود کالاها را ساماندهی کنیم نباید این کار با بی‌توجهی به معیشت عده‌ای از شریف‌ترین مردم همراه باشد.»

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه می‌دهد: «البته باید تأکید کنم که کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق کالا اگرچه یکی از راه‌های مهم و اساسی تقویت تولید داخلی است اما تنها راه نیست. اقدامات ضروری دیگری هم وجود دارد که باید انجام شود که یکی از مهم‌ترین‌های آنها فرهنگ‌سازی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگران اینده

      ای مسئولین کالای ایرانی درست ولی کسی که بیکار هست گرسنه هست باید چیکارکندازسرناچاری ومخاطره باجان خود کولبری میکنند برای یک لقمه نون برای خانوادش شما اقازادها خوب گرسنگی بی پولی نکشیدید مابچهامون مریض میشن پول نداریم ببریم دکتر

      پاسخ ها

      • علیرضا

        اصلا کار دولت درست نیست کولبر بد خدا چکارکنه شما ضمینه سازی کارو کاروخانه رو قبلش انجام بدید تا برن همون جا کار کنن بد همه مرزا رو ببندید .این کارا خیلی خطرناکه بنظر من دولت هر چه سریعتر مرزارو باز کنه

    • بدون نام

      عده‌ای ار روی ناچاری دزدی وتن فروشی می کنند

    • بدون نام

      کل درآمد مرزهای کوردستان با یه اسکله‌ی جنوب هم برابری نمیکنه.حالا یکی ندونه به خیالشون کوردها روی گنج نشستن.اونا با جونشون بازی میکنن که خونواده سیر بشن

    • بدون نام

      شهرهای مرزی غرب کشور...زمین کشاورزی که ندارند...بخاطر کوهستانی بودن اقلیم کردستان...شهرهای کردستان هم که هیچکدام صنعتی نیستن...مردم کردستان قبل از انقلاب هم با قاچاق کالا زندگی میکردن..اگر این منبع درآمد را نداشته باشند کاری برایشان وجود ندارد. 90 درصد مردم کردستان با فقر دست و پنجه نرم می کنند...کارگری هم برایشان نیست.بخاطر این کوله بری میکنند.مشکل ایران دولت است.هرچی منابع .ساخت و ساز.شرکتهای صنعتی را جمع کرده است در کلان شهر تهران.مدیرت ضعیف شهری پدر کشور را درآورده ..جمعیت تهران روز به روز بیشتر.جمعیت شهرهای ایران روز به روز کمتر. اکثر جمعیت شهرستانها بعلت نداشتن کار به تهران هجرت می کنند و مانده گار میشوند. آقایان مسئول ساخت ساز را در تهران ممنوع کنید.تهران در حالت انفجار است.به فکر آیندگان و فرزندان این کشور هم باشید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج