جاباما
۷۱۳۵۵۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

بازار سکه روی موج شایعه سوار شد

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به التهابات شدید قیمتی در بازار سکه، گفت: بهای سکه از هیچ منطق و قاعده‌‌ای پیروی نمی‌کند.

فارس: عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به التهابات شدید قیمتی در بازار سکه، گفت: بهای سکه از هیچ منطق و قاعده‌‌ای پیروی نمی‌کند.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه بازار سکه روی موج شایعه و التهاب سوار است، اظهارداشت: این موج باعث شد روز گذشته بهای سکه ۲۵۰ هزار تومان نوسان داشته باشد و این التهابات و شایعه پراکنی‌ها بازار را با تلاطم عجیبی مواجه کرده است.

وی افزود: قیمت‌های فعلی در تهران و شهرستان‌ها متفاوت بوده و خارج از قاعده است؛ در واقع بهای سکه از هیچ منطق و قاعده‌‌ای پیروی نمی‌کند.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که مبنای نرخ ارز برای بازار سکه و طلا چه نرخی است، گفت: قیمت ارز برای بازار سکه نامشخص است، زیرا هم‌اکنون صرافی‌ها معامله‌ای انجام نمی‌دهند،هر خرید و فروشی بالاتر از ۴۲۰۰ تومان و خارج از سیستم بانکی غیرقانونی محسوب می‌شود اما دلالان با نرخ‌های مختلفی معامله می‌کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به سطح بی‌سابقه ۲۰۷ هزار تومان رسید، تصریح کرد: پس از این رکوردشکنی مجددا بهای طلا به زیر ۲۰۰ هزار تومان بازگشت. این نوسان‌های عجیب حکایت از عدم تبعیت بازار از تحولات بازار جهانی طلا و بازار ارز دارد و به نظر می‌رسد این بازار فعلا بر روی موج شایعات سوار است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به آغاز عرضه سکه‌های پیش فروش شده تا چند روز آینده، کاهش التهاب در بازار سکه را می‌توان انتظار داشت، گفت: حتما؛ اگر این اتفاق رخ دهد مقداری از التهابات بازار سکه فروکش خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به اعلام موضع آمریکا درخصوص برجام، اگر ادامه وضعیت فعلی ادامه یابد، انتظارات قیمتی در بازار سکه کاهش خواهد یافت و این پدیده در کنار عرضه سکه‌های پیش فروش شده به بازار، تاحد زیادی از التهابات خواهد کاست.

کشتی آرای تاکید کرد: به نظر می‌رسد فضاسازی‌های آمریکا بیشتر یک ترفند سیاسی است و در عمل هیچ تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور ندارد چرا که سال‌هاست ایران از جانب آمریکا تحریم شده و مراودات اقتصادی بین این دو کشور برقرار نیست،اما این اخبار آثار روانی کوتاه مدت بر بازارهای داخلی دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، گفت: باید توجه داشته باشیم، اگر نرخ ۴۲۰۰ تومان به بازار سکه تحمیل شود، حجم زیادی از طلای موجود در کشور به خارج از کشور قاچاق خواهد شد و به نظر می‌رسد مسئولان بانک مرکزی متوجه آثار منفی کاهش بهای سکه براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سکه

      بابا یه نفر رفته 40 میلیارد پول داده 25 هزار تا سکه از بانک خریده این پولا کجا بوده ماله کیه از کجا اومده
      تو رو خدا پیگیری کنید ببینید این پول ماله کیه چکارست از کجا اورده اخه چرا اجازه میدید این همه رانت خواری بشه 10 میلیارد سودشه یکماهه با قیمت 2 میلیون تومن اخه چرا پولدار رو پولدارتر مکنید کجا اخه کمک کردید به بازار فقط دارید پولها و طلاهای مردم و خزانه رو مفت میریزید جیبه ینفر
      باید به هر نفر فوقش 30 تا سکه ثبت نام میشد
      تا بشه بگی کار کردید بخدا پشت پرده داره اینکارا
      بخور بخوره مونده فقط خزانه مملکت رو خالی کنند
      یکی نیست پیگیری کنه فقط مشکل تلگرام بود
      (((اقای *دادستان *مگر شما مدعی ما مردم نیستید )))
      چرا پیگیری نمیکنید تلگرامو ول کن بابا بیچارمون کرون این انگلها

    • رانت

      اقایون مجلسی ها خواهشن پیگیری توضیح سکها رو کنید و سکه ندید به ثبت نامی ها هرچیه مردم نیستند
      مردم پولشون کجا بوده بابا اینا یمشت دلال و رانت خوارند و دستهای پشت پرده دارند پیگیری کنید
      بررسی کنید ببینید اینا چکسانیند که بازار رو میخاند دست بگیرند ما مردم چه گناهی کردیم اخه

      پاسخ ها

      • esmaili

        دقیقا همبنطوره...مردم پولشون کجا بود برن سکه و طلا بخرن.مردم توی نون شبشون موندن...پیش فروش سکه یه رانت علنی بود به سرمایه دار و یه توسری بود به مردم بیچاره ندار...
        متاسفم برای دولتی که از حلقوم مستضعف میگیره و میریزه به حلق پولدارها....

    • شایعه

      کدوم موج کدوم شایعه یارو 25 هزار سکه ثبت کرده برا چی؟؟؟ غیر اینه که سکه ها رو میدید به چند نفر تا بازار رو راحت بگیرند انحصارشون
      و هر جوری خواستند بازار رو بسود خودشون بچرخونند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج