جاباما
۷۱۳۶۳۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

الاخبار: تهران آماده ۲۲ اردیبهشت می‌شود

انتخاب به نقل از الاخبار نوشت: تهران به نوعی رفتار می کند که گویی توافق هسته ای در هفته آینده فرو خواهد پاشید؛ بویژه پس از تایید کمدی هسته ای نتانیاهو توسط ترامپ. این در حالی است که جز ترامپ هیچ طرفی در جهان به دروغهای نتانیاهو در نمایشش باور ندارد.

انتخاب به نقل از الاخبار نوشت: تهران به نوعی رفتار می کند که گویی توافق هسته ای در هفته آینده فرو خواهد پاشید؛ بویژه پس از تایید کمدی هسته ای نتانیاهو توسط ترامپ. این در حالی است که جز ترامپ هیچ طرفی در جهان به دروغهای نتانیاهو در نمایشش باور ندارد.

این روزنامه لبنانی در ادامه اورده است: پیش بینی های تحلیلگران اسرائیلی در مورد نتایج نمایش بنیامین نتانیاهو درست از کار درآمد و این مرد در اقناع جهان در مورد برنامه های هسته ای ایران شکست خورد. اما طوفان این کنفرانس مطبوعاتی جز کاخ سفید جای دیگری را فرا نگرفت. با اینکه اروپایی ها تا حدودی تحت تاثیر فشارهای ترامپ در مورد توافق جامع تر قرار گرفته اند، تروئیکای بریتانیا، فرانسه و المان همچنان پایبند توافق هستند، تا زمانی که در این باره فکر تازه ای کنند.

انعکاس نمایش هسته ای نتانیاهو هیچ واکنش مثبتی در بین دولتهای غربی به دنبال نداشت، با اینکه نخست وزیر اسرائیل تلاش زیادی در این زمینه کرده و با تماسهای مکرر با مسئولان دولتهای اروپایی بزرگ سعی در کسب پوششی برای تصمیم ترامپ در خصوص توافق هسته ای با ایران داشت. تنها ترامپ صحبتهای نتانیاهو را جدی گرفته است در حالی که دیگر شرکای توافق هسته ای و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی قبل و بعد از برگزاری این کنفرانس، هیچ تغییری در نظر خود اعمال نکردند.

شکست مفتضحانه نمایشنامه نتانیاهو تا آنجا ادامه پیدا کرد که اروپایی ها به اظهارات وی در این باره کاملا بی توجه بوده و پس از این کنفرانس نیز مرکل و مکرون بر لزوم بقای برجام تاکید کردند. به نظر می رسد موضع اروپا در این خصوص روز به روز حاشیه مانور به نفع موضع تنش زای آمریکا را از دست می دهد.

شاخصهای منفی که موضع آمریکا در ۱۲ می نیز بر آنها استوار است، ایران را بر آن داشته است تا به نحوی رفتار کند تا برای خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای آماده باشد. همچنانکه مسئولان در تهران هر روز بر این مساله تاکید می کنند که جمهوری اسلامی تدابیر لازم برای شرایط جدید را اندیشیده است.

نتانیاهو در نمایش هسته ای خود سعی داشت اینطور وانمود کند که برای اولین بار از اسرار بزرگ و مهمی پرده بر می دارد؛ اما در واقع صحبتهای او از مضمونی واقعی خالی بود.

برای افراد مطلع از پرونده هسته ای ایران زمان زیادی نیاز نیست تا طوفان نتانیاهو را به موجی تمسخر آمیز تبدیل کنند. صحبت نتانیاهو از طرح سری AMAD»» ، خود برای نابودی داستان اسرائیل کفایت می کند؛ چرا که این پرونده کاملا برای همه و بویژه سازمان بین المللی انرژی اتمی واضح و روشن است و در گزارش این سازمان در سال ۲۰۱۵ از برخی فعالیتهای ایران در مورد بهبود دستگاه انفجار هسته ای خبر داده شد که البته در مرحله پژوهشهای علمی است و به مرحله عمل نرسیده است. همین سازمان در ادامه گزارش خود اعلام کرده بود که دلایل کافی در مورد ادامه این فعالیتهای یاران از سال ۲۰۰۹ وجود ندارد؛ مساله ای که نخست وزیر اسرائیل از آن یاد نکرد.

بدشانسی نتانیاهو تنها در تکذیب ادعاهای او توسط رئیس سابق موساد، دانی یاتوم نیست، زیرا در گزارشی که در سایت الکترونیکی سازمان انرژی اتمی ذکر شده بود نیز نام طرح«AMAD» آمده بود؛ امری که نشان دهنده انقضای تاریخ صحبتهای نتانیاهو در هفت سال پیش است، یعنی حتی پیش از امضای توافق هسته ای!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج