۷۱۳۶۸۷
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس درباره برجام

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به بیانیه مشترک ۳ کشور فرانسه،‌ آلمان و انگلیس خبر داد صرف نظر از تصمیم آمریکا به برجام پایبند می‌مانند.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه فرانسه بعد از دیدار با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در یک نشست خبری از بیانیه مشترک کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس درباره برجام خبر داد.

ژان آیو لودریان در این نشست خبری گفت که پاریس به برجام پایبند می‌ماند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان افزود «ما صرف نظر از تصمیم آمریکا، به توافق هسته‌ای ایران پایبند می‌مانیم».

همچنین هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت این کشور بدون توجه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به برجام پایبند می‌ماند.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت «توافق هسته‌ای جهان را امن‌تر می‌کند و ما پیشنهادهای خوبی را برای اصلاح آن داده‌ایم».

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهند تا مطمئن شوند بعد از روز ۱۲ ماه می برجام پابرجا می‌ماند.

وزیر خارجه آلمان با اعلام اینکه آلمان و فرانسه چندین هفته است که به همراه بریتانیا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش گسترده‌ای را پیگیری می‌کنند و در هفته آخر هم پیشنهادهای خوبی را به طرف آمریکایی در زمینه توافق هسته‌ای مطرح کرده‌اند گفت : «این توافق جهان را امن کرده است و بدون آن جهان نا امن خواهد شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «خواهیم دید که آمریکا در نهایت (درباره توافق هسته‌ای) چه تصمیمی خواهد گرفت اما از دید ما هیچ جایگزین واقعی دیگری به منظور کنترل و اعمال محدودیت برای برنامه هسته‌ای ایران به غیر از توافقی که در وین به دست آمد، وجود ندارد».

وی افزود: «از این نگرانیم که شکست به بحران منجر شود و به سال ۲۰۱۳ باز گردیم و این چیزی است که هیچکس خواستار آن نیست».

وزیر خارجه فرانسه در این نشست خبری مشترک، با اشاره به بیانیه مشترک پاریس، برلین و لندن تاکید کرد، کشورهای فرانسه،‌ آلمان و انگلیس بدون در نظر گرفتن تصمیم ترامپ، به توافق سال ۲۰۱۵ با ایران پایبند می‌مانند چراکه این بهترین راه برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای است.

وی در جمع خبرنگاران در برلین افزود، فرانسه، آلمان و انگلیس مصمم هستند به برجام پایبند بمانند چراکه این راه درست برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

قرار است دونالد ترامپ در روز دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت) درباره تمدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران یا عدم تمدید آن برای ۱۲۰ روز آینده تصمیم‌گیری کند.

اخیرا آنگلا مرکل صدراعظم المان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به آمریکا سفر کرده و در دیدار با ترامپ بر ماندن وی در برجام تاکید کرده بودند.

اکنون هم بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به آمریکا سفر کرده تا با مقامات این کشور برای ماندن آمریکا در برجام رایزنی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاشا

      ما به دیپلماتهامون اعتماد داریم

    • بدون نام

      این فقط شیطنت است وگرنه معلوم است وقتی در یک قرارداد چند جانبه عضوی از قرارداد خارج شود باید دیگر اعضا با اعمال فشار بر آن عضو فقط مانع از خروج وی از آن قرارداد شوند وگرنه با خروج یک عضو قرارداد خود به خود باطل ودیگر چیزی برای پایبندی نمیماند .

    • محمدرضا بختیار

      آخه شما سه وزیر متاسفانه تصمیمات در مورد برجام را خود به چالش کشیدید چرا که یک بار هم محکم به ترامپ نگفتید یک معاهده که توسط سازمانهای بین الملل به رای گذاشته شده و رای گرفته و رسمیت پیدا کرده را با توجه به کدام قانون می شود وتو کرد وتو هم فقط در شورای امنیت و برای پیش گیری جنگ هست نه دامن زدن برای جنگ!!!

    • بدون نام

      آمریکا دیگه تو برجام نمیمونه این موضوع از روز روشنتره ایناهم از الکی دست پا میزنن آمریکا کنار بکشه پایبند بودن اینا هم هیچ معنایی نداره چون آمریکا مسولیت به عهده خود نمیبینه سعیشو هم بیشتر میکنه تا به بقیه کشورهای توافق هسته ای فشار بیاره قطعا هم نتیجه میگیره اونا هم بخاطر منافعشون مجبورن سگ در خونه آمریکا باشن چون در مقابل آمریکا هیچ قدرتی ندارن پس ففط تنها منفعت ما و اذیت کردن اونا فقط فقط ساخت هرچی بیشتر بهتر سلاح هسته ای هستش

    • بدون نام

      حرف مرد یکی است.

    • دیده بان

      خیلی چاقان کردن مقامات المانی و هیچ پیشنهاد خوبی هم ارائه ندهند که ما ایرانیها حتی به برجام کامل و بدون زدوبند هم نارضاییم ،چون انقدر زمان و کار ما را در حوزه هسته ای کم کردید که برای بقیه جهان چنین نبوده و نیست.و اگر فردا ما درب هسته ای بتون بریزیم و معدوم کنید شما باز مسیله دیگری پیش میکشید.مطمئن باشید توان دفاعی کشور معامله نخواهد شد.حال اگر بدون قید و شرطی همه گروه ۵+۱ به اصول مداکره پایبند میمانند ما هم میمونیم ولی سر زخم برجام همیشه باز بودن برای ما رنگی ندارد.و شما هرچه در وجود دارید برای ایران مقتدر هزینه کردین در بعد امنیتی نظامی حریف نیستین و جرات ندارید و در دستکاری کردن روح مردم و فشار بر بنیادهای جامعه خود ضرر میکنید ،مردم از پرچم خود جدا نخواهید کرد ، جامعه ایرانی خودشو پیدا کرده و راه خوب و بد تشخیص میدهد ، نقد به نسیه نمیفروشد.و به دعواهای خانوادگی و بلوف نفوذی ها دل خوش نکنید ..
      ما نان پنیر خود را میخوریم و روی پای خود می ایستیم.

    • بدون نام

      عربستان بخصوص بن سلمان رشوه هنگفتی به ترامپ وشرکت او وامتیاز های مختلف داده واطرافیان ترامپ را با پول خریده که برجام را به هم زنند تا با افزایش قیمت نفت در دوران تحریم ایران عربستان میلیاردها دولار سود باد آورده به جیب بزند وجهان را استثمار کند واروپاییان را با مشکل سوخت وگرانی مواجه کند بنابراین نیروها گمنام باید این رشوه ها راکشف وبه جهانیان اعلام نمایند وابروی ترامپ عیاش دوروبرش را ببرند

    • بدون نام

      بوس کباب از داخل ایران به مشام
      اروپاییها میرسد

    • بی خیال

      آیا از سال ۲۰۱۵میلادی برجام به مرحله اجرا در آمده آمریکا یی ها به برجام پایبند بوده اند یا با تحریم های ناجوانمردانه جدید واسه ایران عدم پایبندی خودرانشان داده اند وعده های پوچ و تو خالی ۱+۵ برکسی پوشیده نیست بیش از یازده بار آژانس پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است بهانه های واهی آمریکا یی ها از یکطرف و ربط دادن برنامه موشکی ایران به برجام باعث شده است تا پس از دوسال هنوز تحریم های بانکی لغو نشده و کلیه حقوق مادی و معنوی کشور مان زیر پا گذاشته شود هروز باید منتظر تحریمی جدید از سوی آمریکا یی ها باشیم جالبش اینکه بجای اینکه ما طلبکار باشیم آنها دست پیش گرفته اند بهترین گزینه برای ایران در حاضر این است اگر تمام تحریم ها لغو نشود از برجام خارج شده و کار خودمان را انجام دهیم

    • بدون نام

      هرغلطی می خواهندبکنند باترازسیاهی رنگی نیست ....

    • بدون نام

      واقعا این غربیها مخصوصا آمریکاییا وحشیند کثافتا.

    • بدون نام

      تا زمانیکه که انگلیس برجام را تایید میکند امریکا هم انرا بصورت مشروط تایید خواهد کرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج