۷۱۳۷
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

داوطلبان جمهوری خواه در سال ۲۰۱۲

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

داوطلبان جمهوری خواه نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری مدتی است مبارزات انتخاباتی خود را شروع کرده اند.


رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۲ برگزار می شود.
داوطلبان جمهوری خواه نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری مدتی است مبارزات انتخاباتی خود را شروع کرده اند.

با برگزاری مناظره انتخاباتی هشت نفر از این داوطلبان در ایالت آیووا، این مبارزات وارد مرحله جدی تری می شود.

این در حالی است که بعضی از گزینه های بالقوه جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات مانند سارا پیلین و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک هنوز نامزدی یا عدم نامزدی خود را اعلام نکرده اند.

فهرست بعضی از داوطلبان جمهوری خواه نامزدی ریاست جمهوری آمریکا به این شرح است:

میت رامنی؛ مردی با نقاط ضعف سیاسی

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست، سیاستمداری ۶۴ ساله است که در ظاهر از همه خصوصیات یک رئیس جمهور آمریکایی برخوردار است؛ خوش پوش، ثروتمند و دارای کارنامه موفق مدیریتی در زمان فرمانداری ایالت ماساچوست.

ستاد انتخاباتی آقای رامنی سه ماهه دوم ۲۰۱۱ بیشتر از هجده میلیون دلار کمک مالی جذب کرده که بسیار بیشتر از سایر کاندیداهاست.

او در سال ۲۰۰۸ نیز کاندیدای ریاست جمهوری بود ولی رقابت برای به دست آوردن نامزدی حزب جمهوری خواه را پس از هزینه کردن ۴۰ میلیون دلار از ثروت شخصی خود به جان مک کین واگذار کرد.

از دستاوردهای آقای رامنی در این ایالت همگانی کردن بیمه های درمانی بود، طرحی که بعدا به الگوی باراک اوباما برای اصلاح بیمه های درمانی در آمریکا تبدیل شد.

قانون بیمه های همگانی آقای رامنی نقطه ضعفی برای او در نزد محافظه کاران و طرفداران تی پارتی تبدیل شده است زیرا آنها مخالف گسترش اختیارات دولت در امور شخصی شهروندان و افزایش هزینه های آن هستند.

آقای رامنی با ابراز نارضایتی از اصلاحات درمانی آقای اوباما گفته است در صورت پیروزی در انتخابات در جهت لغو آنها اقدام خواهد کرد.

آقای رامنی یک نقطه ضعف مهم دیگر هم دارد. او پیرو فرقه مورمون است. فرقه ای که از سوی بسیاری از مسیحیان اوانجلیست که پایگاه اصلی مردمی محافظه کاران جمهوری خواه است، رد شده است.

میت رامنی در مبارزات انتخاباتی پیشین خواهان مقابله نظامی برای متوقف کردن ایران از پیشبرد برنامه اتمی این کشور به وسیله حملات هوایی و محاصره اقتصادی آن شده بود. او پس از ورود باراک اوباما به کاخ سفید، از سیاست آشتی جویانه او در برابر ایران به شدت انتقاد کرد.


ریک پری؛ سیاستمدار چکمه پوش

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

ریک پری، فرماندار ۶۱ ساله تگزاس از بخت های اصلی جمهوری خواهان برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ۲۰۱۲ است.

آقای پری هنوز به طور رسمی داوطلبی خود را اعلام نکرده است و در مناظره آیووا هم شرکت ندارد ولی پیشبینی شود او به طور رسمی در پایان هفته مبارزات انتخاباتی خود را شروع کند.

تحلیلگران می گویند ورود او به عرصه رقابت های جمهوری خواهان، تنور انتخاباتی این حزب را گرم تر خواهد کرد چرا که او از نظر بخشی از جمهوری خواهان میانه روتر، جایگزین مناسبی برای میت رامنی است.

در زمانه ای که موضوع بی کاری یکی از معضلات اصلی دولت اوباماست، آقای پری توانسته کارنامه درخشانی را از خود در زمینه اشتغالزایی در تگزاس به جا بگذارد.

در حال حاضر، یک سوم مشاغل جدید در آمریکا به این ایالت مربوط است. هر چند گفته می شود مشاغل ایجاد شده در تگزاس بیشتر مشاغل کم در آمد هستند.

یکی از نقاط ضعف مدیریتی او کاهش بودجه آموزش و خدمات عمومی است.

آقای پری به پوشیدن چکمه های تگزاسی و داشتن منشی مانند جورج بوش، رئیس جمهوری سابق که خود از فرمانداران پیشین تگزاس بود، مشهور است. این موضوع می تواند به جایگاه اجتماعی او در بین رای دهندگان مستقل آسیب بزند.

آقای پری ایران را تهدیدی برای اسرائیل می داند و خواهان خودداری سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی معلمان و کارکنان ایالت تگزاس در شرکت هایی شده است که طرف معامله با این کشور هستند.


ران پل؛ پزشک عاصی

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

ران پل، پزشک و سیاستمداری ۷۳ ساله است که از دهه ۱۹۷۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

آقای پل یک لیبرتارینیست است که خواهان مداخله حداقلی دولت فدرال در امور روزمره شهروندان و کاهش شدید هزینه های دولت است. او مخالف مداخله نظامی در کشورهای خارجی است.

ران پل از منتقدان سیاست خارجی آمریکا در برابر در دولت های جورج بوش و باراک اوباماست. او مخالف تحریم ایران است و در برابر تصویب "قانون جامع تحریم ها و لغو سرمایه گذاری در ایران" در سال ۲۰۱۰ به شدت موضع گیری کرد و آن را اعلام جنگ به این کشور دانست.

پیش از ظهور جنبش اعتراضی تی پارتی، آقای پل با بیان دیدگاه های مشابه در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ توجه بخشی از جوانان را به خود جلب کرد و توانست در بین رقبای جمهوری خواه خود موفق ترین فعالیت را در شبکه های اجتماعی در زمینه جلب کمک های مردمی داشته باشد.

در این حال، تحلیلگران جمهوری خواه او را یک نامزد حاشیه ای می دانند. او در نظرسنجی سی ان ان، با ۱۴ درصد محبوبیت پس از میت رامنی و ریک پری در جایگاه سوم است.

آقای پل با این که چهار دهه در کنگره آمریکا خدمت کرده تاکنون از امضای اسناد دریافت حقوق بازنشستگی پس از اتمام دوره نمایندگی خودداری کرده و به خاطر مخالفت از دریافت حق بیمه دولتی از بیماران کم درآمد، از بیماران کم درآمد حق درمان بسیار ناچیزی دریافت می کند.

رند پل یکی از پسران ران پل است که همانند پدر به پزشکی اشتغال دارد. او توانست در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۰ با استفاده از نارضایتی از وضع اقتصادی کشور به عنوان نماینده هوادار تی پارتی وارد مجلس سنا شود.


میشل باکمن؛ شاهدخت تی پارتی

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

میشل باکمن، وکیلی ۵۵ ساله و محافظه کار است که از او به عنوان "عزیز دل" جنبش تی پارتی نام برده می شود.

خانم باکمن از سال ۲۰۰۶ یکی از نمایندگان ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکاست.

خانم باکمن تهدیدی عمده برای جایگاه سارا پیلین نزد هواداران تی پارتی است. او دارای صراحت لهجه است و از بیان اظهارات جنجالی ابایی ندارد.

او در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ با متهم کردن باراک اوباما به داشتن افکار "ضدآمریکایی" توانست افکار عمومی را به خود جلب کند و در عرصه ملی معروف شود.

خانم باکمن در دو سال گذشته با انتقاد از تلاش باراک اوباما برای افزایش مالیات ثروتمندان، مخالفت با اصلاحات درمانی او و تلاش برای کاستن از هزینه های دولت و کوچک کردن آن توجه بسیاری از محافظه کاران مالی و اجتماعی را به خود جلب کرده است.

خانم باکمن از ایران به عنوان "تهدیدی برای همه کشورهای جهان" نام برده است. او خواهان مقابله جدی تر آمریکا با جمهوری اسلامی است و حتی مدعی دست یافتن این کشور به تسلیحات اتمی شده است.

به رغم محبوبیت خانم باکمن در بین هواداران تی پارتی و موفقیت این جنبش در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۱۰، او نتوانست برای خود جایگاهی در رده های بالای جمهوری خواهان در کنگره دست و پا کند.

نظرسنجی سی ان ان محبوبیت او را در بین جمهوری خواهان ۹ درصد برآورد کرده است.

خانم باکمن ۵ فرزند دارد و به همراه همسرش سرپرستی ۲۳ دختر نوجوان را برعهده داشته است.


نیوت گینگریچ؛ خانه در آتش

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

زورآزمایی سیاسی گینگریچ با کلینتون دولت فدرال را به عدم تصویب بودجه تعطیل کرد

شاید در شخصیت های سیاسی محافظه کار در حزب جمهوری خواه هیچ کس به اندازه نیوت گینگریچ ۶۸ ساله شناخته شده تر نباشد.

او در سال ۱۹۹۴ توانست با متحد کردن جمهوری خواهان، برای نخستین بار در ۴۰ سال کنترل کنگره را از دست دموکرات ها خارج کند.

آقای گینگریچ ۴ سال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود و در این مدت بارها بیل کلینتون را دچار مشکل کرد.

زورآزمایی سیاسی آقای گینگریچ با کاخ سفید حتی یک بار منجر به تعطیلی دولت فدرال به خاطر عدم تصویب بودجه شد.

او درست زمانی که کنگره در حال بررسی جنجال ارتباط مونیکا لوینسکی با بیل کلینتون بود، به داشتن ارتباط جنسی با یکی از کارکنان زن خود متهم شد. او بعدا با این کارمند خود ازدواج کرد.

با تمام اعتبار سیاسی آقای گینگریچ، مشکلات داخلی ستاد انتخاباتی او و استعفای رئیس و مشاوران آن باعث شده بختش زیر سوال برود.

علاوه بر این، پیشینه رفتاری آقای گینگریچ و دو طلاق او باعث شده در بین محافظه کاران مسیحی مقبولیت نداشته باشد.

نظرسنجی ها محبوبیت او را کمتر از ده درصد ارزیابی کرده اند.

آقای گینگریچ دستیابی احتمالی ایران به تسلیحات اتمی را بزرگ ترین تهدید برای خاورمیانه می داند و خواهان جلوگیری از چنین رخدادی است.


جان هانتسمن؛ دیپلمات میانه رو

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

هانتسمن یک سیاستمداران میانه رو است که پیش از ورود به سیاست مبلغ مذهبی بوده است

جان هانتسمن دیگر سیاستمدار مورمون حاضر در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۰ است. آقای هانتسمن که ۵۱ سال سن دارد، تا چند ماه پیش سفیر ایالات متحده در پکن بود و دو دوره هم فرماندار ایالت یوتا بوده است.

آقای هانتسمن در میان سیاستمداران جمهوری خواه به داشتن نظرات میانه روتر شناخته می شود. نظر مثبت او با ازدواج همجنس خواهان، مورمون بودن او و همکاری با باراک اوباما از نقاط ضعف او در بین محافظه کاران است.

نظرسنجی ها محبوبیت او بین جمهوری خواهان را ۴ درصد نشان می دهند.


هرمن کین؛ سیاستمدار تازه وارد

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

هرمن کین ۶۵ ساله، تنها داوطلب آفریقایی تبار حاضر در مناظره آیووا است. او پیش از این مدیرعامل رستوران های زنجیره ای "پیتزا پدرخوانده" بود. این اولین انتخاباتی است که در آن شرکت می کند و تا پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی امسال در خارج از ایالت جورجیا ناشناس بود.

او می گوید قصد دارد با انتخاب مشاوران خبره، کمبود تجربه اجرایی خود را جبران کند.

آقای کین گفته است برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی یا ممانعت از مورد تهدید قرار گرفتن اسرائیل به جمهوری اسلامی حمله خواهد کرد.


تیم پاولنتی؛ تنظیم کننده دخل و خرج

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

پاولنتی توانست در دوره فرمانداری کسری بودجه ایالت خود را به صفر برساند

تیم پاولنتی، سیاستمداری است که در نظرسنجی ها در جایگاهی پایین تر از سطح توقع تحلیلگران ظاهر شده است.

آقای پاولنتی که ۵۰ سال سن دارد، چهار سال پیش رئیس ستاد انتخاباتی جان مک کین بود.

او توانست در سال ۲۰۰۳ در ایالت مینه سوتا که در اختیار دموکرات ها بود به عنوان فرماندار انتخاب شود و دو دوره خدمت کند.

از نقاط درخشان دوره فرمانداری او حذف کسری بودجه ۵ میلیارد دلاری این ایالت بود که در شرایط کنونی اقتصاد آمریکا یک مزیت بسیار بزرگ است.

نظرسنجی سی ان ان محبوبیت او را ۲ درصد نشان می دهد اما تحلیلگران پیشبینی می کنند جایگاه او به تدریج با معرفی بیشتر او به مردم آمریکا محکم تر شود.

آقای پاولنتی مخالف سیاست اولیه باراک اوباما برای گفت و گو با ایران است. او در ماه مه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سیاست آمریکا در برابر ایران، این کشور را با عراق اشتباه گرفت.


ریک سانتوروم؛ سناتور ناشناس

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟

سانتوروم به حمایت محافظه کاران اجتماعی در آیووا چشم دوخته است

ریک سانتوروم هم مانند تیم پاولنتی از مشکل ناشناس بودن رنج می برد. آقای پاولنتی که ۵۳ سال سن دارد در ۳۲ سالگی وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد و سپس برای دو دوره نماینده سنا بود.

او از محافظه کاران اجتماعی است.

کارنامه آقای سانتوروم به عنوان یکی از مدافعان نقطه نظرات محافظه کاران اجتماعی در مسائلی مانند مخالفت با قانونی کردن ازدواج همجنس خواهان، مخالفت با سقط جنین و طرفداری از کوچک کردن دولت می تواند در موقعیت او در انتخابات مقدماتی در آیووا که بیشتر رای دهندگان از مسیحیان اوانجلیست هستند، تاثیرگذار باشد.

او در زمینه سیاست خارجی از مخالفان سرسخت حکومت ایران است و خواهان پیشگیری از دستیابی احتمالی این کشور به تسلیحات اتمی شده است.

در این حال، نظرسنجی ها محبوبیت او را ۲ درصد نشان می دهند. او امیدوار است با درخشش در مناظره های تلویزیونی بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

منبع: عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رئیس جمهور تندرو آینده آمریکا کیست؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج