۷۱۳۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازگشت فعالان سیاسی و رسانه ای به ایران

خبرگزاری رویترز از بازگشت به ایران برخی فعالان سیاسی ایرانی که متعاقب انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از کشور خارج شده بودند، خبر داد.

نواندیش: خبرگزاری رویترز از بازگشت به ایران برخی فعالان سیاسی ایرانی که متعاقب انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از کشور خارج شده بودند، خبر داد.

سراج الدین میردامادی یکی از این فعالان سیاسی و رسانه ای است که می گوید در شب مراسم تحلیف روحانی از پاریس به تهران بازگشته است.

وی در گفت و گوی تلفنی با رویترز از تهران می گوید مطمئن نبوده است که به او خوش آمد گفته شود.

میردامادی پس از بازگشت به ایران از فعالیت سیاسی و رسانه ای منع شده و تنها دو بار برای پاسخگویی به برخی سوالات احضار شده است. هنوز به وی اجازه فعالیت سیاسی و رسانه ای داده نشده است.

رویترز می نویسد در پی حوادث متعاقب انتخابات ریاست جمهوری در ایران صدها روزنامه نگار ، فعال حقوق بشر و سیاسی از ایران خارج و به کشورهای ترکیه ، دبی ،اروپا و آمریکا رفتند.

حال پس از بهبود نسبی در وضعیت کشور بسیاری از ایرانیان خارج شده که مایل به بازگشت به کشورشان هستند باید تصمیم سختی بگیرند: یا ریسک بازگشت به ایران را بپذیرند و بدون دریافت تضمین درباره عدم محاکمه یا دادگاهی شدن و موارد این چنینی به کشور بازگردند یا همچنان به حضور در غربت و دور از خانواده هایشان ادامه دهند.

برخی از این افراد که به ایران بازگشته یا تصمیم دارند بازگردند در مصاحبه با رویترز گفتند که نشانه های بهبود اوضاع سیاسی در ایران را می بینند که آنها را امیدوار می کند به کشورشان بازگردند.

ابراهیم نبوی روزنامه نگار و طنز نویس که می خواهد در ماه نوامبر(یک ماه دیگر) پس از ۱۰ سال زندگی در بلژیک به ایران بازگردد می گوید: مقامات دولت جدید گفته اند که می خواهند اوضاع را ثبات ببخشند و اوضاع به طور کلی در مقایسه با دوره احمدی نژاد تغییر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج