۷۱۳۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فیدل کاسترو دستور مرگ «چه» را داد

یکی از مأمورین سابق سازمان امنیت ملی آمریکا ادعا کرده است که رهبر انقلاب کوبا دستور مرگ "چه گوارا" را داده است.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش پایگاه خبری اسپانیایی زبان«آمریکا اینفوبائه»؛ فلیکس رودریگز، یکی از مأمورین سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی‌ان‌ان" ادعا کرده است که فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا دستور مرگ "چه گوارا"، یکی از مبارزان پرآوازه ضد امپریالیستی را داده است.


رودریگز در چهل و ششمین سالگرد مرگ "چه" ادعا کرده است که گوارا دقایقی پیش از مرگ خود به او اطمینان داده است که فیدل کاسترو دستور مرگ او را صادر کرده است.

وی در این خصوص گفت: گوارا یکی از حامیان پر و پا قرص چین به شمار می رفت این در حالی بود که کوبا از متحدین اتحادیه شوری بوده و رهبران انقلابی این جزیره این تفاوت را بر نمی‌تافتند.

وی در خصوص آخرین لحظات زندگی بیان داشت: من وارد اتاقی شدم که " چه" در آن می‌زیست؛ در برابرش ایستادم و به او گفتم: فرمانده من تمام تلاش خودم را کردم اما متاسفم، اما او رنگش پرید و گفت: اینگونه بهتر است من هیچگاه نمی‌خواهم زنده‌ای زندانی باشم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سازمان سیا در چندین دهه گذشته توطئه‌های مختلفی را برای سرنگونی و نیز ترور فیدل کاسترو طرح و اجرا کرده است.

ارنستو چه گوارا در چهاردهم مه ۱۹۲۸ در آرژانتین و از پدر و مادری ایرلندی - اسپانیایی متولد شد.

"چه" علاقه شدیدی به مارکسیسم داشت و در مکزیک به فیدل کاسترو، رهبر یکی از جنبش های انقلالی پیوست تا برای آزادی کوبا بجنگد. پس از آنکه فیدل کاسترو، رژیم فولخنسییو باتیستا (Fulgencio Batista ) را سرنگون کرد، او به مقام های بالایی دست یافت.

زمانی که او وزیر صنایع کوبا بود، دست از کار کشید و بار دیگر به زندگی چریکی بازگشت. چه گوارا در آمریکای لاتین و آفریقا به مبارزات مسلحانه پرداخت.

او در ۸ اکتبر ۱۹۶۷ در روستای کوچکی در بولیوی همراه با چند تن از یارانش به محاصره ارتش بولیوی درآمد و دستگیر شد و در ۹ اکتبر همان سال تیرباران شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج