۷۱۳۹۸۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سال ۹۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را در سال جدید هم اجرا خواهیم کرد چراکه معتقدیم چنین طرح‌های بازدارنده‌ای نباید متوقف شوند.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را در سال جدید هم اجرا خواهیم کرد چراکه معتقدیم چنین طرح‌های بازدارنده‌ای نباید متوقف شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در رابطه با طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: با اجرای این طرح که در سال گذشته آغاز شد ۷۶۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: این معتادان در قالب برنامه توانمندسازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی شغل‌های پایدار گرفتند و در نتیجه برگشت آنها به چرخه اعتیاد کم شد.

اعطای وام به معتادان خیابانی

محسنی از افزایش اقدامات توانبخشی برای معتادان متجاهر در سال ۹۷، خبر داد و گفت: سهمیه وام‌ها و تسهیلات به این افراد نیز بیشتر خواهد شد به طوریکه یکی از اقداماتی که انجام می‌دهیم این است که این افراد را به بنگاه‌های اقتصادی معرفی می‌کنیم یا بیمه کارفرمایی آنها را متقبل می‌شویم.

ارائه آموزش های تخصصی و فنی حرفه‌ای به معتادان

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آماده‌سازی معتادان متجاهر در مراکز اقامتی به صورت تخصصی تدارک دیده شده است چرا که اغلب این افراد تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند به همین دلیل آموزش‌های فنی حرفه‌ای مانند کاشی‌کاری، تعمیرکاری، برق‌کاری و ... را آموزش می‌دهیم تا پس از رفتن به جامعه حرفه‌ای آموخته باشند البته ما آنها را سپس رها نمی‌کنیم بلکه به بنگاه‌های اشتغال‌یابی آنها را معرفی می‌کنیم.

ایجاد اشتغال برای ۷هزار معتاد

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۷ هزار معتاد متجاهر را مشغول به کار کردیم که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

محسنی ادامه داد:‌از سال ۹۶ پروتکل‌های درمانی در مراکز ماده ۱۶ تغییر یافته به طوریکه جنبه اجتماعی و پزشکی را با هم در نظر گرفتیم و معتادان در این مراکز هم خدمات درمانی و پزشکی دریافت می‌کنند هم روانی و اجتماعی تا اثربخشی بیشتری را شاهد باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با پروتکل‌های جدید مدت زمان نگهداری و اقامت این معتادان بیشتر می‌شود اما در مقابل درمان‌های اجتماع‌محور را افزایش داده‌ایم و رمز پایداری این افراد برای عدم مصرف موادمخدر بیشتر می‌شود.

وی از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال جدید نیز خبر داد و گفت:‌برخی معتقدند معتادانی که به مدت دو یا چند هفته در جایی نگهداری می‌شوند چون سوء مصرف ندارند در نتیجه میزان مصرف موادمخدر در این افراد پایین آورده می‌شود.

محسنی گفت: چنین طرح‌هایی هیچگاه متوقف نمی‌شوند اما به دنبال افزایش اثربخشی آنها هستیم بنابر این جمع‌آوری معتادان را در سال جدید هم دنبال می‌کنیم.

اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار در ۶ استان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح دادگاه درمان‌مدار که از سال گذشته برای معتادان آغاز شد در ۶ استان در حال اجراست البته در این طرح تعداد کمی از معتادان را مشمول طرح کرده‌ایم اما مدت زمان نگهداری آنها بیش از سایر مراکز اقامتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول بیکاری وفقرکه منشاش جمع کنیدبعدم خودشون درست میش

    • محسن

      باید بین معتاد خیابانی کاملا فقیر با یک متجاهر فرق باشه.چون شرایط یکسان زندگی ندارند،این واقعیت رو بگذریم که پول زیادی هم میتونه آدم رو به اعتیاد بکشه،باور داشته باشیم،فقیر ظاهر یک قضیه از اعتیاده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج