جاباما
۷۱۴۰۲۲
۱ نظر
۵۰۴۲
۱ نظر
۵۰۴۲
پ

شایعات و باور‌های اشتباه درباره سلامتی

وقت آن است که سبک زندگی تان را تغییر دهید و برخی از شایعاتی را که در مقالات و سایت های اینترنتی و یا بر سر زبان ‌ها هستند، باور نکنید. در ادامه مطلب توصیه های سلامتی اشتباهی را آورده ایم که در میان مردم رایج است.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: درست مثل عادت های ریشه‌ دار، شایعات قدیمی را که در زمینه پزشکی وجود دارند نیز به سختی می توان تغییر داد. حتما شما هم زمانی که در مقالات و سایت های اینترنتی در حال جستجوی مطلبی هستید، با توصیه های سلامتی مختلفی روبه رو می شوید و حتی به برخی از آنها عمل می کنید.

اما وقت آن است که سبک زندگی تان را تغییر دهید و برخی از این شایعات را که همچنان بر سر زبان ‌ها هستند، باور نکنید. در ادامه مطلب توصیه های سلامتی اشتباهی را آورده ایم که در میان مردم رایج است. با ما همراه باشید.

1. استفاده از نخ دندان برای از بین بردن خال

حتما شنیده اید که می گویند به کمک نخ دندان خال های گوشتی تان را بردارید! این یکی از بدترین توصیه هایی است که می تواند به سلامت شما آسیب برسانند. زمانی که شما نخ دندان را به دور خال تان می پیچید، جریان خود را در آن متوقف می کنید که به افتادن آن نیز کمک می کند اما این کار از بین بردن بافت های پوستی یا عفونت های خطرناک را نیز می تواند به همراه داشته باشد. آیا زیبایی شما از سلامتی تان مهم تر است؟ بنابراین بهتر است کندن خال های گوشتی تان را به دست یک متخصص بسپارید تا آن را در محیطی استرلیزه شده و بدون هیچگونه دردی برایتان از بین برد.

2. مصرف زغال چوب برای سم زدایی بدن

مقالات زیادی در مورد این که زغال چوب فعال به سم زدایی بدن کمک می کند، منتشر شده است اما هیچکدام از آنها شواهد علمی ای ندارند. یکی از ستاره هایی که مدتی به این ماده روی آورد، کیم کارداشیان بود. او مدتی زغال چوب فعال مصرف می کرد. سپس از مکمل ها و قرص های آن استفاده کرد که بسیار برای بدن مضر است. این قرص ها اختلالات عمده ای در دستگاه گوارش ایجاد می کنند و موجب اسهال، گرفتگی و نفخ معده می شوند. علاوه بر آن، روند جذب طبیعی مواد در روده شما را مختل کرده و مانع از جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها می شود.

3. نخوابیدن هنگام عصبانیت

شایعات و باور‌های اشتباه درباره سلامتی
یکی از بدترین توصیه هایی که به طور مکرر در اینترنت دیده می شود، نخوابیدن در مواقع عصبانیت است. گفته می شود زمانی که از دست شریک زندگی تان عصبانی هستید، قبل از این که مشکل تان را حل کنید، به رختخواب نروید، زیرا شرایط را بدتر می کند. اما واقعیت این است زمانی که ما عصبانی هستیم، باید به بدن مان فرصت استراحت بدهیم. کمبود خواب بر روحیه ما تاثیر منفی می گذارد، سیستم ایمنی بدن مان را ضعیف می کند و موجب بروز اختلالاتی در متابولیسم بدن می شود. از این رو خوابیدن نه تنها به سلامت فیزیکی، بلکه به سلامت روحی ما نیز کمک می کند که در نهایت منجر به برقراری رابطه ای بهتر با شریک زندگی مان خواهد شد.

4. شستن دندان با روغن های طبیعی

اخیرا روغن هایی به عنوان شوینده دهان در بازار به فروش می رسند که فروشندگان آن ادعا دارند با شستن دهان با آنها به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه، تمام سموم از روی دندان ها و لثه خارج می شود. اما واقعیت این است که این توصیه هیچ منبع علمی ندارد. اگر چه شستن دهان با روغن های طبیعی هیچ آسیبی به دندان و لثه نمی رساند اما به پاکسازی دهان نیز کمکی نخواهد کرد.

5. استراحت دادن به روده با مصرف نوشیدنی ها

حتما شنیده اید که می گویند برای استراحت دادن به روده و از بین بردن سموم بدن باید مدتی دور مصرف غذاها را خط بکشیم و تنها نوشیدنی مصرف کنیم! اما بهتر است قبل از این که شما هم گول این حرف را بخورید، از آنهایی که این رژیم را دنبال کرده اند سوال کنید. اکثر افراد پس از این رژیم احساس بی حالی، ضعف و خستگی دارند و به اشتباه فکر می کنند که این بی حالی نتیجه خارج شدن سموم از بدن است، در حالی که علت آن کمبود چربی، کالری و پروتئین مورد نیاز بدن می باشد. در واقع برای استراحت دادن به روده ها ما باید خلاف این رژیم را دنبال کنیم. به عنوان مثال مصرف فیبر یا پروبیوتیک هایی چون میوه، سبزیجات، ماست، سویا و حبوبات را بیشتر به رژیم غذایی مان راه دهیم، نه این که آنها را حذف کنیم.

شایعات و باور‌های اشتباه درباره سلامتی
6. عدم مصرف کرم ضد آفتاب برای جذب ویتامین دی

ویتامین دی یکی از مهمترین ویتامین های موجود در بدن ماست که نور خورشید یکی از مهمترین منابع آن می باشد. برخی ها معتقدند که کرم های ضد آفتاب مانع از جذب این ویتامین می شود، از این رو از زدن آن خودداری می کنند. اما تحقیقات ثابت کرده که هیچ ارتباطی میان کرم ضد آفتاب و جذب ویتامین وجود ندارد. بنابراین تحت هیچ شرایطی استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید زیرا زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

7. نیش زنبور برای درمان بیماری

اگر در مورد نیش زنبور در اینترنت جستجو کنید، خواهید دید که از فواید آن به مراتب نوشته اند. برخی از نیش زنبور برای التیام التهاب و زخم ها استفاده می کنند. اما آیا به دردی که پس از نیش زدن زنبور باید تحمل کنید، فکر کرده اید؟! علاوه بر درد، نیش زنبور می تواند منجر به لخته خون، نارسایی کلیه یا سکته مغزی شود. بنابراین تنها به این علت که نیش زنبور یک درمان طبیعی است، نباید بدون فکر به سمت اش بروید.

8. تماشای مدام خوش اندام ها برای پیدا کردن انگیزه

شاید فکر کنید که تماشا کردن فیلم ها و عکس های ورزشکاران و افرادی که اندام متناسبی دارند، در شما انگیزه ایجاد می کند تا بیشتر ورزش و رژیم های غذایی را دنبال کنید اما واقعیت این است که تماشای مدام آنها شما را از آنچه در حال حاضر هستید، ناامید می کند. در واقع شما پس از مدتی به جای این که روی نیازهای بدن تان تمرکز کنید، تنها بر ظاهرتان متمرکز می شوید.

اما این را هم بدانید که عکس ها با آنچه در واقعیت وجود دارند، بسیار متفاوت اند. مثلا فیلترهای زیادی روی اندام آنها صورت گرفته یا در زوایایی خاص از آنها فیلم برداری شده تا به صورت کاملا ایده آل در مقابل چشمان شما قرار گیرند. بنابراین به جای عکس مدل ها، عکسی از خودتان را در زمانی که از اندام تان راضی بودید و احساس خوبی داشتید، قرار دهید. بگذارید گذشته خودتان انگیزه ای برای آینده تان باشد، نه اندام دیگران.

شایعات و باور‌های اشتباه درباره سلامتی
9. مصرف نکردن داروهای ضد افسردگی

همه افرادی که از بیماری افسردگی رنج می برند، احتیاجی به مصرف داروهای ضد افسردگی ندارند اما مصرف این داروها برای برخی از آنها الزامی ست. برخی از بیماران حاضر به مصرف این داروها نیستند و تصور می کنند که به سلامتی شان آسیب می رساند، در حالی که واقعیت چیز دیگری ست. در واقع مصرف داروهای ضد افسردگی برای برخی از بیماران واجب است تا حدی که بدون آن نمی توانند سلامت روحی خود را بهبود ببخشند، حتی اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند یا دیگر روش های غیر دارویی را در پیش بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد رضایی

      واقعا عالی بود.
      تمام مطالب بدون نقص و کاملا علمی اند. هیچ شکی نیست که همه اینها درست است امیدوارم بقیه هم استفاده کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج