۷۱۴۰۳۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

چه کسی حرف‌های نتانیاهو را باور می‌کند؟

روزنامه مصری «الاخبار» نوشت : بسیاری از تحلیل گران، نویسندگان ، مورخان و کارشناسان امنیتی اسرائیلی یا آمریکایی از صحبت های نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش در مورد تداوم فعالیت سری ایران برای تولید سلاح اتمی قانع نشدند و آن را اسناد ساختگی دانستند.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه مصری «الاخبار» نوشت : بسیاری از تحلیل گران، نویسندگان ، مورخان و کارشناسان امنیتی اسرائیلی یا آمریکایی از صحبت های نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش در مورد تداوم فعالیت سری ایران برای تولید سلاح اتمی قانع نشدند و آن را اسناد ساختگی دانستند.

روزنامه مصری الاخبار در مقاله ای به قلم «نبیل زکی» با عنوان «چه کسی حرف های نتانیاهو را باور می کند؟» با اشاره به عدم باور پذیری و قانع نشدن بسیاری از تحلیل گران، نویسندگان ، مورخان و کارشناسان امنیتی اسرائیلی یا آمریکایی از صحبت های نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی در مورد تداوم فعالیت سری ایران برای تولید سلاح اتمی می نویسد: «عوزی اراد» مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل گفت که نتانیاهو اطلاعات جدید و دلایل و مدارکی معتبر در اسناد خود نشان نداد که نقض توافق اتمی توسط ایران را ثابت کند. «روی کاهانوفیس »محقق اسرائیلی نیز گفت که نتانیاهو درصدد کشاندن اروپائی ها و ترامپ به خروج از توافق اتمی بعنوان مساله ای ضروری بود.

این روزنامه ادامه می دهد : «دوف حنین »عضو اردوگاه جنگ طلبان صیهونیستی نیز گفت که نتانیاو تنها راه درست برای به تسلیم واداشتن ایران را اعمال زور می داند و هر کاری را برای لغو این توافق و کشاندن غرب به رهبری آمریکا به درگیری نظامی با ایران انجام می دهد و نتانیاهو اسرائیل را به سوی خودکشی دسته جمعی سوق می دهد.«یائر لیبد» رئیس حزب «بدنبال آینده» اسرائیل نیز مخالف خروج آمریکا از توافق اتمی بدون حمایت اروپاست. «جاستین ریموند» نویسنده آمریکایی معتقد است که حرف های نتانیاهو چیز زیادی در برنداشت و اسناد او هم نشانگر درستی همه اطلاعات قبل از توافق است. ایران تا سال ۲۰۰۳ برنامه اتمی داشته که متوقف شده و تلاشی برای از سرگیری آن صورت نگرفته است.

نویسنده این مقاله می افزاید: به نظر می رسد که نتانیاهو نگران است که ترامپ بدلیل دیدار آتی اش با رهبر کره شمالی درمورد خروج از توافق اتمی تردید کند. «پاتریک کوکبرن» نویسنده مشهور آمریکایی نیز می گوید که نتانیاهو از ارائه هر گونه دلیلی مبنی بر نقض توافق از سوی ایران ناتوان ماند و اسناد نیم تنی وی اسناد تاریخ گذشته مربوط به دوره قبل از ۲۰۰۳ است. اما نویسنده و تحلیلگر و مورخ آمریکایی« گریث گورتر» با به تمسخر گرفتن اظهارات نتانیاهو در مورد کشف محموله ۵۵ هزار پرونده و سی دی از مرکز بسیار سری در تهران بدست سازمان اطلاعات اسرائیل می نویسد: چگونه سران ایران آرشیوی چنین سری و حساس نظامی را در یک انبار کوچگ آهنی بدون محفاظت در مقابل حرارت نگهداری می کردند تا این ثروت اطلاعاتی نابود شود! در عکس ماهواره ای از این انبار نیز هیچ نشانه ای از وجود حفاظت یا حتی درهای بسته با قفل عادی وجود ندارد! پورتر معتقد است که این اسناد ساختگی است که توسط خود اسرائیل تهیه شده و اظهارات نتانیاهو هم نتیجه معکوس داشته و بسیاری تاکید کردند که توافق اتمی موجب بازداشتن ایران از تولید بمب اتمی شده است....اما سرنوشت دویست کلاهک اتمی اسرائیل چه می شود و چرا کسی درباره آنها حرفی نمی زند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس علی کرمی

      خارج نمی شود

    • بدون نام

      دنیا

    • زد بازی

      همه بجز خودمون

    • بدون نام

      ابلهان وکودک کش ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج