جاباما
۷۱۴۰۷۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

نکات لازم برای تهیه کرم یا ژله

دسر از واژه فرانسوی قدیم «deservir» به معنی جمع کردن گرفته شده است. امروزه تنوع دسر در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده و بعضی از کشور‌ها از جمله روسیه و ترکیه در صبحانه، نیز دسر سرو می‌کنند.

مجله سرآشپز: دسر از واژه فرانسوی قدیم «deservir» به معنی جمع کردن گرفته شده است. دسر؛ میوه ای است که با قسمتی از وعده غذایی پس از اتمام غذا سرو می شود. به طور معمول جزء مواد غذایی شیرین است، امروزه تنوع دسر در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده و بعضی از کشورها از جمله روسیه و ترکیه در صبحانه، نیز دسر سرو می کنند. اولین دسر از خرما و موم عسل ساخته شد، که در قرون وسطی رواج پیدا کرد؛ زیرا تا آن زمان شکر به صورت کلی وجود نداشت. شکر بسیار گران بود، فقط افراد ثروتمند از آن برای تهیه شیرینی و دسر استفاده می کردند. دسر منبع غنی از پروتئین ها و ویتامین ها است.

نکات لازم برای تهیه کرم یا ژله

1. ژلاتین برای بسته شدن مصرف می شود. استفاده زیادتر از حد معین باعث سفت شدن کرم و کمتر از آن باعث رقیق شدن، آن می شود.

2. برای این که ژلاتین کاملا حل شود؛ بهتر است آن را خرد کرده و درون ظرف کوچکی بریزید. سپس کمی آب جوش روی ژلاتین بریزید تا مرطوب شود. بعد ظرف حاوی ژلاتین را روی بخار آب جوش (به روش بن ماری) بگذارید تا کاملا حل شود و به شکل مایع در آید.

3. برای بسته شدن کرم ها؛ ظرف حاوی کرم را در داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. همچنین می توانید قالب را در فریزر بگذارید؛ ولی بلافاصله بعد از بسته شدن آن را خارج کرده و می توان ظرفی را پر از یخ کرده و ظرف حاوی کرم را داخل یخ قرار داد تا کرم بسته شود.

4. تخم مرغی که در شیر جوشیده می ریزید، نباید با شیر بجوشد. کافی است تخم مرغ و شیر را مخلوط و بلافاصله از روی حرارت بردارید.

5. برای این که کرم را درون ظرفی برگردانید، باید قالب را درون ظرف آب گرم که زیاد داغ نباشد، یک لحظه نگه دارید. توجه کنید که آب باید مقداری باشد که داخل ظرف کرم نریزید.

نکات لازم برای تهیه کرم یا ژله

۶. برای حل کردن هر بسته ژله به طور کلی ۲ پیمانه آب مورد نیاز می باشد که بهتر است ۱ پیمانه آب جوش و ۱ پیمانه آب سرد باشد. برای سریع تر گرفتن ژله می توان به جای آب سرد از یخ نیز استفاده کرد که برای اون کار وقت و مهارت خاصی لازم است.

۷. برای شفاف شدن ژله می توان فقط از ۲ لیوان آب جوش استفاده کرد. فقط زمان بسته شدن ژله طولانی می شود.

۸. برای تهیه ژله می توان برای هر پیمانه آب میوه، دو ورق ژلاتین و مقداری شکر (شکر را درون آب میوه بریزید و بگذارید بجوشد تا حل شود.) بعد آن را از روی حرارت بردارید تا ژلاتین حل شده و با آب میوه مخلوط کنید.

۹. ظرف کرم یا ژله بهتر است از جنس فلز یا سیلیکون باشد.

انواع دسرها

تارتلت، مرنگ و فروماژ از فرانسه، تیرامیسو و سوفله از ایتالیا، تارت از آلمان و ایتالیا، بستنی از ایتالیا، استرالیا و آمریکا، شارلوت از انگلستان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج