جاباما
۷۱۴۱۲۶
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

غروی: دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند زیرا مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، این کار را انجام دادند.

خبرگزاری ایلنا: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند زیرا مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، این کار را انجام دادند.

آیت الله سیدمحمد غروی با اشاره به فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام در ایران، اظهار داشت: باید آثار منفی تلگرام را ببینیم؛ از جمله این که بالاخره تمام اطلاعات ما در جای دیگر و نزد بیگانگان ضبط و حفظ می‌شود و ممکن است در آینده، روی همین اطلاعاتی که ما در این فضا رد و بدل کردیم، برنامه‌ریزی کنند؛ قطعا این شرایط، موضوعی قابل قبول و عقلانی نیست.

وی افزود: صرف این که بخشی از مردم به فضای تلگرام اعتماد کردند و یا این که بخشی از کارهای اقتصادی افراد، در این فضا انجام و وابسته به این شبکه اجتماعی است، برای ادامه فعالیت این پیام رسان خارجی تحت مدیریت بیگانگان، کافی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی مخالفین فیلتر شدن تلگرام که عنوان می کنند با این اقدام، مردم به سمت استفاده از فیلترشکن‌ها، جاسوس افزارها و بدافزارها خواهند رفت، گفت: اولا این طور نیست که همه بتوانند از فیلتر شکن استفاده کنند و ثانیا مسئولین کشور باید کاری کنند که رفته رفته یک جایگزین مناسب برای تلگرام که مورد اعتماد همه باشد، ایجاد شود.

وی افزود: باید مسئولین کشورمان هم توضیح دهند که اطلاعات مردم و کاربران، در این شبکه‌های اجتماعی داخلی محفوظ خواهند ماند و این طور نیست که به ضرر مردم باشد؛ در حالی که با استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی، اطلاعات مان در دست بیگانگان ثبت و ضبط می‌شود تا در یک آینده احتمالی، به عنوان ابزار دشمنی از آن استفاده کنند، چون آن‌ها دشمن هستند.

آیت الله غروی در پاسخ به این سؤال که آیا اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی با وجود شرایط فعلی و اجباری که برای عدم استفاده از پیام رسان تلگرام ایجاد شده، امکان پذیر است؟، گفت: هیچ اجبار و زوری نیست؛ بالاخره وقتی بخشی از فضای مجازی مثل تلگرام، آثار منفی فراوانی دارد و در زمینه‌های مختلف فکری و عقیدتی و فرهنگی، امکان تهدید خانواده، فرزندان و جوانان مان را دارد، اجازه دادن برای ادامه فعالیت آن، صحیح نیست.

وی با بیان این که در شرایط فعلی نمی‌توانستیم نظاره‌گر باشیم و باید از حربه دشمن از طریق فضای مجازی و بخصوص شبکه تلگرام، جلوگیری می‌کردیم، گفت: شبکه اجتماعی تلگرام، زمینه‌هایی در خود دارد که موجب فساد خانواده‌ها و جوانان می‌شود؛ مشکلات فرهنگی را به وجود می‌آورد؛ در نتیجه به ذهنم می‌رسد که فیلتر تلگرام باید انجام می‌گرفت؛ و البته آن پیام‌رسان ایرانی هم که قصد داریم جایگزینش کنیم، باید مشکلاتش روز به روز کمتر شود و بعد هم اعتماد به مردم داده شود که اطلاعات‌تان محفوظ واقع می‌شود؛ و احیانا این طور نیست که از این اطلاعات شما به نحو دیگری استفاده شود.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، با بیان این که دولت هم باید در خصوص جلوگیری از فعالیت تلگرام کمک کند، گفت: حالا که مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، فیلتر تلگرام را انجام دادند، نباید دولت در مخالفت این کار موضع بگیرد، بلکه باید موضع اصلاحی داشته باشد و تمام تلاش‌شان را به کار بگیرند که جایگزین تلگرام، جایگزین مناسبی باشد که بتواند مشکلات مردم را برطرف کند و در نهایت از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      چرا باید حتما فیلترش کنن؟؟؟؟ نمیشه از فیلتر کردن اجتناب کنن و همین حرفها را هم به اطلاع عموم مردم برسانن تا مردم خودشون انتخاب کنن؟؟؟، مگه مردم ایران محجور و یا سفیه هستن که خودشون حق انتخاب ندارن؟؟؟؟

    • بدون نام

      اختلاسهای بیشمار وحقوقهای نجومی وتاخت وتاز اقازادهها ضربه ای به شدت بیشتر از تلگرام به این کشور واعتماد مردم میزند اگرصداقت دارید باانها برخورد شدید انجام شود ضمنا برخی از اقازادهها دراروپا وکانادا مقیم هستند چطوری برای عامه مردم غرب بداست ولی برای خودتان خوب.

      پاسخ ها

      • النا

        لااااااایک

    • بدون نام

      من درسروش عضوبوده ودرکانال روحانیون عضوهستم داداش دیگه چه کاری برات انجام بدم بگو

    • بدون نام

      حاج آقا شما یه روز دم از موافقت و یه روز دم از مخالفت فیلتر تلگرام میزنید چقدر از این شاخه به اون شاخه میپری .اصن تکلیفت با خودت معلومه!

    • TNT2

      مخالفت مردم هم کشک

    • بدون نام

      تو این مملکت همه رئیس اند .

    • نسل سوخته

      ای خداببین کجابه دنیااومدیم وکجاداریم زندگی میکنیم

    • بدون نام

      (مصالح حساب شده) آخه ترابخدا براي يك بار هم كه شده از در صدق و راستي با مردم سخن كنيد نه دروغ و كذب.

    • بدون نام

      چکیده این گونه سخنان این است : ملت فهیم ایران که در زمان انتخابات فهمیده ترین ملت دنیا هستین موقع استفاده از تلگرام هیچ نمیفهمید و صغیر هستید ...

    • بدون نام

      چکیده این گونه سخنان این است : ملت فهیم ایران که در زمان انتخابات فهمیده ترین ملت دنیا هستین موقع استفاده از تلگرام هیچ نمیفهمید و صغیر هستید و ما پدران آقازاده ها باید برایتان تصمیم بگیریم

    • بدون نام

      خدا کنه فقط نفس کشیدن فیلتر نشه

    • بدون نام

      عذربدترازگناه بیکاری وفقروجرم وجنایت وفسادناامیدی وناامنی نارضایت وفیلترکنیدکه بدترین موقع تاریخ

    • بدون نام

      نارصایتی وبرطرف کنیدازاجتماعی سیاسی اقتصادی....چرابودجع ومنابع شغل کشوربه جای ایران وایرانی برای۱۶ملیون افغانی خارجی هزینه نکنیدو۱۰ملیون شغل که خبلی زیاداشغال بیکاروفقیرکردن اینارومیخواهین چیکارکنین مثل این میمونه که ماداریم کل خرج شغل کشوری مثل عراق که۲۰ملیون جمعیت داره میدیم مگه شدنیه وغیرممکنه

    • حامد

      نسخه های ضدفیلترش هم هست .مثل تلگرام طلایی نسخه بلاک چین هم توراهه .حالافیلترش کنین فیلترشکن ها رو هم کندکنیدخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج